Vierailija

Rutiiniverikokeessa havaittiin, että Alat- ja Afas-arvot molemmat yli 700. Mistä voi johtua? En käytä alkoholia.

Sivut

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Käytätkö luontaistuotteita? Ravintolisiö? Noilla arvoilla lääkärit kyllä tutkii. Ei varmaan tarvitse sanoa että älä käytä yhtään alkoholia, luontaistuotteita tai parasetamolia ennen kuin arvot on laskenu. Toivottavasti ei oo mitään vakavaa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käytätkö luontaistuotteita? Ravintolisiö? Noilla arvoilla lääkärit kyllä tutkii. Ei varmaan tarvitse sanoa että älä käytä yhtään alkoholia, luontaistuotteita tai parasetamolia ennen kuin arvot on laskenu. Toivottavasti ei oo mitään vakavaa

D-vitamiini ja E-Epaa kun muistan (harvoin). Kiitos tsempeistä. Asiaa tutkitaan, mutta halusin tiedustella etukäteen mitä voisi olla.

Vierailija

Mulla syynä oli sappikivet. Leikkausjonoon laitettiin, siitä on nyt jotain 5-6 v aikaa. Mutta mulla oli kyllä ollut parin vuoden ajan aika kovia vatsakipuja. Vielä ei ole leikattu, aloin tuolloin karpata. Tai ei kai tää ihan oikeaa karppausta ole, en vain syö sokeria, en käytä alkoholia, en syö gluteenia. Mutta en syö myöskään lihaa, rasvaa kylläkin ja paljon kasviksia. Olo on hyvä, eikä kipuja ole ollut vuosiin.

Siis sappi kyllä kannattaa tutkia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä lääkkeitä käytössä? Onko autoimmuunitautidiagnooseja tai muita diagnooseja? Mitä muuta verikokeessa oli?

Emconcor, Remicade, Triptyl, Lopex. Parasetamol, Litalgin, Sumatriptan, Imigran ja Tramal tarvittaessa. Crohnin tauti, aurallinen migreeni ja aivovamman jälkitila diagnooseina. Perusverenkuva oli, muissa arvoissa ei kuulemma vikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aika huimat arvot. Maksakirroosi? Hepatiitti? Autoimmuunihepatiitti?

Liittyykö näihin joitain yleisoireita? Olen voinut ihan hyvin, ainoastaan ollut hieman tavallista väsyneempi ja kärsinyt kutinasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla syynä oli sappikivet. Leikkausjonoon laitettiin, siitä on nyt jotain 5-6 v aikaa. Mutta mulla oli kyllä ollut parin vuoden ajan aika kovia vatsakipuja. Vielä ei ole leikattu, aloin tuolloin karpata. Tai ei kai tää ihan oikeaa karppausta ole, en vain syö sokeria, en käytä alkoholia, en syö gluteenia. Mutta en syö myöskään lihaa, rasvaa kylläkin ja paljon kasviksia. Olo on hyvä, eikä kipuja ole ollut vuosiin.

Siis sappi kyllä kannattaa tutkia.

Joskus muistan lukeneeni, että rasvattomuus ravinnossa altistaisi sappikiville.

Syynä se, että sappinesteitä käytetään rasvan käsittelyyn ja, jos ei ole ravinnossa rasvaa, jää sappinesteet seisoskelemaan niiden varastointipaikkaan, eli sappeen. Tällöin sappinesteeseen kiteytyvät partikkelit vovat kasvaa niin isoksi, että tukkivat tiehyeitä.

Saluki

Veljelläni, joka ei koskaan käytä alkoholia missään tilanteessa todettiin maksa-arvojen kohonneen. Syyksi lääkäri epäili sitä kun veljeni on jo vuosikausia ryystänyt vähintään litran tai pari päivässä kaupan appelsiinimehuja. Niissä on kai sokeria niin paljon. Salmiakkikarkkeja veljeni syö myös aika paljon.

Vierailija

Saluki kirjoitti:
Veljelläni, joka ei koskaan käytä alkoholia missään tilanteessa todettiin maksa-arvojen kohonneen. Syyksi lääkäri epäili sitä kun veljeni on jo vuosikausia ryystänyt vähintään litran tai pari päivässä kaupan appelsiinimehuja. Niissä on kai sokeria niin paljon. Salmiakkikarkkeja veljeni syö myös aika paljon.

Mielenkiintoista, että kyseiset ruoka-aineet voivat vaikuttaa noin paljon! Itse en juuri juo mehuja enkä tykkää salmiakistakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisista arvoista kannata vielä huolestua....

Tää nyt on varmaan provo, mutta naisille esim. p-alat viiteraja on n. 35 ja kun nousee yli 100 niin alkaa olla jo vakavaa

Vierailija

Kuin usein käyt verikoekontrolleissa? Onko joku sun lääke maksaa rasittava? Käskikö lääkäri tauottaa jonkin lääkkeen? Kyllä kaikki selviää, älä huolehdi :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat