Osaako joku auttaa Lumian kalenterin kanssa?
Yritin tuossa tarkistaa puhelimen kalenterista paria juttua, niin sieltä oli hävinneet vanhat kalenterimerkinnät. Vain parin viimeisimmän viikon merkinnät olivat jäljellä. En löydä mitään paikkaa, mistä ne saisi palautettua. Ei kai ne noin vain voi hävitä? Aiemmin en ole huomannut näin käyneen.
Kommentit (17)
Mullakin hävisi viime viikolla Lumiasta kaikki merkinnät jotka oli yli viikkoa aiemmin tehtyjä. Eli tulevista päivistäkin hävisi mm. muistutus kiinteistöverosta 20.10.
No kun en oikein tajua noista tileistä. Tuolla puhelimessa joku tili näkyy olevan, mutta kun menen läppärillä sinne tilille, se ei löydä muita laitteita, kuin tämän läppärin. Onkohan näissä sitten eri tilit? Mistä sen nyt sitten näkee?
Vierailija kirjoitti:
No kun en oikein tajua noista tileistä. Tuolla puhelimessa joku tili näkyy olevan, mutta kun menen läppärillä sinne tilille, se ei löydä muita laitteita, kuin tämän läppärin. Onkohan näissä sitten eri tilit? Mistä sen nyt sitten näkee?
Onko sulla siis henkilökohtainen puhelin vai työpuhelin?
Jos vain henkilökohtainen (eli sulla ei ole työpaikan exhangetiliä) , näät sen outlook tilin, mikäli sellainen on,
Asetukset -> sähköposti- ja sovellustilit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis henkilökohtainen puhelin vai työpuhelin?
Jos vain henkilökohtainen (eli sulla ei ole työpaikan exhangetiliä) , näät sen outlook tilin, mikäli sellainen on,
Asetukset -> sähköposti- ja sovellustilit.
Ahah, enpä lukenut tarkkaan... Sillä puhelimessa lukevalla tilillä pitäisi kyllä löytyä..
Katsoitko sieltä outlook.comista sen kalenterivalikon? Eli se avaa sen sähköpostin siihen, paina sieltä vasemmasta yläkulmasta niistä viivoista, ja sen jälkeen kalenteri. Näkyykö siellä kuitenkaan mitään?
Nyt sain läppärillä tuon puhelimen tilin auki, mutta mistäs sieltä mitään kalenterimerkintöjä voi sitten etsiä?
Sähköpostilootan ylävasemmalla on valikko viivasto, sitä klikkaamalla vas. marginaaliin pinoutuu vaihtoehtoja, joista 2. ylin on kalenteri
Vierailija kirjoitti:
Nyt sain läppärillä tuon puhelimen tilin auki, mutta mistäs sieltä mitään kalenterimerkintöjä voi sitten etsiä?
Paina vasenta yläkulmaa (niitä pieniä neliöitä, ei viivoja...),
-> Kalenteri
Näkyykö siellä mitään?
Siis ihan oma puhelin on. En löydä mitään kalenterivalikkoa nyt tuolta tililtä. Ei ole mitään viivoja, josta saisi kalenterin valittua. On vain välilehdet, joissa on Omat tiedot, Palvelut ja tilaukset, Laitteet jne.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oma puhelin on. En löydä mitään kalenterivalikkoa nyt tuolta tililtä. Ei ole mitään viivoja, josta saisi kalenterin valittua. On vain välilehdet, joissa on Omat tiedot, Palvelut ja tilaukset, Laitteet jne.
Siellä lukee
"Etsitkö Microsoft-sähköpostiasi?
Näytä Saapuneet-kansio"
paina tuosta, jonka jälkeen pääset sähköpostiisi ja sitten kalenteriin.
Hei, nyt löysin Outlookista mutterin kuvan takaa muutaman klikkausyrityksen jälkeen kalenterin. Olette te palstalaiset parhaita! Iso kiitos!!!!!! :)
Ap saitko siis palautettua puhelimeesi nuo kadonneet merkinnät? Mulla sama ongelma. Löysin onedrivesta tallennettuna kyllä kaikki kalenterimerkintäni mutta haluaisin, että niitä voisi selata myös puhelimessa. Tosiaan vain kaksi viikkoa näkyy vanhoja merkintöjä ja sitten katovat. Ennen tällaista ongelmaa ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ap saitko siis palautettua puhelimeesi nuo kadonneet merkinnät? Mulla sama ongelma. Löysin onedrivesta tallennettuna kyllä kaikki kalenterimerkintäni mutta haluaisin, että niitä voisi selata myös puhelimessa. Tosiaan vain kaksi viikkoa näkyy vanhoja merkintöjä ja sitten katovat. Ennen tällaista ongelmaa ei ollut.
Mun mielestä tää on aina ollut? Ainakin tämän vuoden ajan, joskus keväällä sitä ihmettelin...
Vierailija kirjoitti:
En saanut palautettua, en kyllä edes yrittänyt. Minulle oli pääasia, että löysin ne tuolta läppäriltä. On kyllä hankala systeemi. Pitäisi varmaan ladata joku tavallinen kalenteriappi, jonka tiedot ovat vain puhelimen muistissa eikä missään pilvitilillä. Onkohan sellaista.
Sama havainto minullakin Lumiassa ja tapahtuma-aika näyttäisi olevan elokuun loppu. Mitä ihmettä??
Ainakin minun Lumiani yli kaksi viikkoa vanhat kalenterimerkinnät näkyvät Microsoftin tilillä. Itse kirjaudun sinne vanhan hotmail-sähköpostiosoitteeni kautta. Googleen voi kirjoittaa live.com ja mennä sieltä kautta omilla tunnuksilla. Vasemmassa alakulmassa tai ylempänä voi klikata kalenteri-sanaa tai kalenterin näköistä kuvaketta.
Onko sulla se outlook-tili? mene netin kautta,
outlook.com
siellä pystyy kelaamaan menneitä.
Jostain syystä puhelin ei niitä näytä enää, mullakaan.