Paljonko ope saa palkkaa vajaatunneilla?
Mulle tarjottiin duunia, jossa olisi 10 h viikossa opetusta. Olen pätevä ope, jolla opetusvelvollisuus on 24 h. Paljonko saan palkkaa, jos otan tuon duunin vastaan? Löysin netistä jonkun laskurin, mut siitä ei saanut laskettua kuin täysien tuntien palkan. Onko vajaiden tuntien palkka 10/24 siitä normaalista palkasta vai lasketaanko se jollain muulla tavalla?
Kommentit (5)
Saat tuntipalkka pidetyistä tunneista. Olisit sivutoiminen. Lomista et saa palkkaa (ainakaan mä en saanut kun st:na olin). En suosittele että otat vastaan ellei ole aivan pakko. 16 tuntia on päätoimisuuden raja, koita neuvotella siihen.
Jos tämä ei ole muuttunut, saat todellakin palkan vain pidetyistä tunneista. En tiedä mitä tuntipalkka kenelläkin on, veikkaan keskimäärin jotain 30e? Mutta muista että koska vain pidetyistä tunneista maksetaan, et saa palkkaa jos vaikka olet sairas etkä pidä tuntia. Lomilta et saa tietenkään palkkaa myöskään. Sivutoimisuus ei myöskään kerrytä vuosilisäkorotuksiin oikeuttavaa aikaa.
Tuosta opetusvelvollisuudesta päätellen olet aineenopettaja?
Vajailla tunneilla saat palkkaa kai vaan tekemistäsi tunneista tuntipalkkauksen mukaan. Yltääksesi peruspalkkaan, opetusvelvollisuuden täytyy täyttyä. Koska olet pätevä, olettaisin tuntipalkkasi (lukiossa, missä itse opetan päätoimisena viranhaltijana) olevan jotain 30€-40€.
Tämä on hyvin summittaista koska itse olen ollut virassa melkein koko urani ajan.
Nosto