Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuinen kiusatuksi tulemisen pelko

Vierailija
12.09.2016 |

Olen tullut kiusatuksi kaikissa kouluissa ja lähes kaikissa työpaikoissa. Olen 30, työelämässä ja tämä rassaa. Nyt olen töissä ympäristössä, jossa on möykkääviä kakaroita.

Mikä kamalinta, pelkään kuin ruttoa entisaikaan, että sellaiset 12-vuotiaat natiaiset alkavat nälviä. Pelkään, että käperryn itseeni, räjähdän tai teen jotain muuta tyhmää.

En nyt jaksa kuulla miten hölmöä on pelätä jotain pentujen sanomisia. Olen vain niin traumatisoitunut, että tämä ahdistaa. Mikä avuksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Mulla on kiusaamistraumojen takia elämä jumissa. Olen masentunut eikä siihen tunnu auttavan mikään.

Vierailija
2/11 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on paras traumatisoituneen mielen parantaja. Mene rauhalliseen metsään kävelemään ja kuuntele mitä se haluaa sinulle kertoa. Katsele puita miten ne heiluvat tuulessa, tarkkaile lintuja miten ne lähtevät jo etelään ja ihmettele tähtitaivasta ja loimottavaa kuuta. Luonto hyväksyy  Sinut täydellisenä ja juuri sellaisena kuin Sinä olet. Tasavertaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne 12-vuotiaat tosiaan saattaa alkaa kiusata ihan siksi, että vaistoaa heikon itsetunnon ja huvittuu nähdessään kiusatun reaktion. Ehkä kannattaisi vahvistaa sitä itsetuntoa niin, ettei lasten huuteluita tarvitsisi pelätä.

Vierailija
4/11 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma! Olen nuori aikuinen, joka on lytätty kaikissa paikoissa (koulu, työelämä) missä olen ollut. Viimeisimmän jälkeen sairastuin vaikeaan masennukseen, ja olen yhä työkyvytön.

Pelkään myös esiteini/teinilaumoja, pelkään että huutelevat jotain loukkauksia.

Vierailija
5/11 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun kanssa kaikkialla kiusatuksi :( en vaan tiedä mistä johtuu...ehkä siitä että olen niin kiltti

Vierailija
6/11 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaa?

Vierailija
7/11 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiaa?

Olen menossa, mutta en tämän ongelman takia.

T:4

Vierailija
8/11 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne 12-vuotiaat tosiaan saattaa alkaa kiusata ihan siksi, että vaistoaa heikon itsetunnon ja huvittuu nähdessään kiusatun reaktion. Ehkä kannattaisi vahvistaa sitä itsetuntoa niin, ettei lasten huuteluita tarvitsisi pelätä.

Otan kylmäkiskoisen ja etäisen asenteen. Eihän tuolla pärjää herkkyyttä näyttämällä ja 30-vuotiaalla on jo muitakin puolia. V*tuttaa muutenkin ajatuksen tasolla se, että pelkään jotain kakaroita. Pidän pelkoa irrationaalisena.

Ap

Vierailija
9/11 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tuun kanssa kaikkialla kiusatuksi :( en vaan tiedä mistä johtuu...ehkä siitä että olen niin kiltti

Eräs psykiatriaa tunteva kertoi, että kun altistuu kiusaamiselle siitä voi tulla jatkuvaa. Tärkeintä on oppia asettamaan rajat. Itse opettelen tässä jämäkkyyttä. Olen kyllä noissa tilanteissa aika hajalla, mutta sosiaalistakin ahdistusta on siedettävä näissä hommissa jos meinaa pärjätä. Yritän myös ajatella miten moni minusta silti pitää ja on pitänyt. Ehkä kaiken kiusaamisen keskellä sitä unohtaa, että saattaa olla ihmisenä vedenjakaja-tyyppiä ja ihmiset joko pitävät tai eivät.

Ap

Vierailija
10/11 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiaa?

Ehkä vielä. Nyt vain siedätyshoitoa ;-)

Ap

Vierailija
11/11 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni on muuten tullut lasten huutelun kohteeksi? Itse kohtaan joskus huutelua, kun poljen maantiepyörällä täydessä pyöräilyvarustuksessa. Toki siinä vaiheessa, kun olen mennyt jo ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan