Parvekkeen kahva jäi käteen. Soitanko taloyhtiön huoltoon vai hoidanko homman itse?
Ostin oman kerrostalo-osakkeen hetki sitten ja mulle on vähän auki mitkä on taloyhtiön ja mitkä omalla vastuulla. Lasku varmaan tulee mulle joka tapauksessa, mutta nyt parvekkeelle ei pääse kuitenkaan.
Kommentit (10)
Monesti asia hoituu nopeiten ja vaivattomimmin kun itse tekee. Jos siis vain osaa.
Yksi ovi, ja olen valmis kyllä omasta pussista maksamaan uuden ovenkahvan/kahvat (molemmilla puolilla parveketta on kahvat) mutta mietin voinko soittaa asiasta huoltoyhtiölle?
Mitäs jos vain lopettaisit sen tupakoinnin? Ei hajois kahvat ja keuhkot.
Vierailija kirjoitti:
Monesti asia hoituu nopeiten ja vaivattomimmin kun itse tekee. Jos siis vain osaa.
Mä itse kyllä tekisin mutta kun on kerrostaloyhtiössä niin voiko? Omakotitalossa olisin jo lähtenyt kauppaan hakemaan uutta kahvaa oveen :)
Ap
Riippuu oletko parvekkeella vai sisällä asunnossa
Vierailija kirjoitti:
Yksi ovi, ja olen valmis kyllä omasta pussista maksamaan uuden ovenkahvan/kahvat (molemmilla puolilla parveketta on kahvat) mutta mietin voinko soittaa asiasta huoltoyhtiölle?
OK, voipi olla pienemmän riesan tie kun hoidat homman itse. Ota kahva irti että osaat ostaa samanlaisen tilalle, tärkeintä on että kahvojen väliin/sisään tuleva tappi on tarpeeksi pitkä, mutta ei liian. Ja mars rautakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vain lopettaisit sen tupakoinnin? Ei hajois kahvat ja keuhkot.
Mä en edes polta. Mulla on keinu parvekkeella ja siinä on ollut kiva hörppiä aamukahvit ja iltateet. Jos saan itse korjata oven niin saisin taas iltateet, nyt kun kahva jäi käteen (onneksi en ollut parvekkeella) niin ovi pysyy kiinni kunnes sen korjaa, mutta saanko itse korjata sitä vai kuuluuko parvekkeen ovi samaan kategoriaan kun ikkunat eli taloyhtiölle?
Isännöitsijä tietää, soitto hänelle.
Meillä on osakkaille jaettu ns. vastuunjakotaulukot, josta on helppo tarkistaa mikä kuuluu itselle ja mikä taloyhtiölle. Rivitalossa omistan osakkeen.
Minä noudan taulukkoa, ajatuksella miksi maksaa uudestaan sitä, minkä jo vastiikeessa maksaa.
Jos osaat, nii helpommalla pääset ku ite hoidat. Me ollaan vuokralla ja ollaan ite tehty tääl aika paljon sellasia asioita, jotka vois nakittaa huoltoyhtiölle. Ei vaan jakseta odottaa ja ku ite osataan, nii mitä sitä kaikkia kiusaamaan. Menee vaan hermot. Meille ei tosin tulis laskua asiasta, en tiedä miten se omistusasunnossa menee.
Onko kaksi ovea? Sisempi on sinun ja ulompi taloyhtiön. Jos vain yksi, niin menee omaan piikkiin.