Osallistuin kaverin mökillä ainoana naisena puusavottahommiin, sain muilta naisilta mulkoiluja ja supatusta osakseni
Miehet olivat asian kanssa ihan fine, kukaan ei tehnyt asiasta numeroa. Ihan ystävällisesti jutustelivat ja kantoivat minulle halkomakoneelle halkoja. Kun työt oli tehty ja sauna oli lämpinä, minua ei huolittukaan porukkaan. Yksi naisista tiuskaisi "kai sä voit äijien kanssa saunoa, kun muukin tyrkyttäminen onnistuu" en sitten mennyt koko saunaan. Kolmikymppiset naiset kuitenkin kyseessä. Eikö tämä ollut jo aivan naurettavaa?
Kommentit (20)
No enpä nyt oikein usko kuitenkaan... Mut ihan kiva tarina. :)
Mitä ne muut naiset tekivät? Lakkasivat kynsiään?
Eiköhän tuo ole ihan itsestään selvää, että mökkitalkoisiin osallistuvat kaikki oman osaamisensa mukaan. Itse olisin ottanut raivaussahan :D
Kyllä nainen on naiselle susi. Uskon tämän.
Muut purkivat mm. astioita kaappeihin, maalasivat pihatuolit- ja pöydän, tamppasivat mattoja ja hoitivat ruuanlaiton, tiskit ja siivouksen.
Ap
Häärään aina ensimmäisenä puutalkoissa, on nimittäin lempipuuhaani. Eipä sitä kukaan ole koskaan kieroon katsonut.
No onhan tuo vähän hassua käytöstä muilta naisilta. Olisitko siis halunnut mennä miesten kanssa saunaan? Itse olisin tuossa vaiheessa kyllä vaihtanut porukkaa ja saunonut naisten kanssa.
Meillä tehtiin risusavottaa naisporukalla, oli hauskaa :-)
Halusit vain vältellä paskaduunia ja siten muille naisille jäi enemmän hommaa. Monta ihmistä tarvitsee puiden pilkkomiseen jos kerran on konekkin siinä auttamassa. Kaksi ja loput katselee.
Oisko kumminkaan...no täällä suunnalla akat kyllä tekee polttopuita siinä missä ukotkin. Itse olen kyllä moottorisahan kanssa aika tumpelo, mutta hydraulihalkojan puun vastaanottajaksi kelpaan minäkin.
Vosu. Naisten täytyy olla solidaarisia toisilleen eikä silloin yksi lähde miesten kanssa hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Muut purkivat mm. astioita kaappeihin, maalasivat pihatuolit- ja pöydän, tamppasivat mattoja ja hoitivat ruuanlaiton, tiskit ja siivouksen.
Ap
Hyi mikä työnjako teillä. Oisin menny minäkin sinne halkokoneelle chillaamaan. :)
No jos tilanne olisi meidän porukassa ollut vaikka toisinpäin, että muut naiset hoitavat puutyöt ja miehet (sekä yksi nainen) hääräävät sisällä niin varmasti oltaisiin naisten kesken ihmetelty miksei meidän seuramme kelpaa tälle miesten mukaan menijälle. Eli kyse ei olisi siitä, mitä se yksi nainen puuhaa vaan puhtaasti siitä, kummassa porukassa. Mitään syytä meillä ei kyllä olisi olla törkeä tätä naista kohtaan vaikka hänen miesseuraan menemisensä saattaisi vähän jonkun tunteita loukatakin.
Toisaalta, ei kauhean moni mahdu samaan aikaan astioita kaappiin laittamaan, eikä yhtä huonekalua sovi moni pensseli maalaamaan. Mattotelineitäkään tuskin kauhean montaa oli, että yksi tai kaksi sopi varmasti mattojen tamppaamiseen. Sama ruuan laitossa ja tiskeissä, mitä enemmän käsiä samassa työssä sen vaikeammaksi se menee. Kyse ei siis voinut olla siinä, että sinua olisi kovasti tarvittu naisjoukkoon avuksi, satuit vaan loukkaamaan heitä kun heidän seuransa ei sinulle kelvannut. Lapsellista.
Eivät huolineet porukkaan ... laittoivat saunan oven säppiin vai miten se oikein tapahtui? Kai sinä olisit voinut saunoa yksinkin.
Aikamoiset puutalkoot, jos siellä oli noin 6 miestä ja 1 nainen, tuo porukka tarvitsee 2 klapikonetta tai sitten siellä iso osa vain seisoskelee. Valitsitko ap sittenkin sen porukan, jossa ei tarvitse tehdä mitään?
Kyllä minäkin olisin mieluimmin siellä puusavotassa viihtynyt. Ja nimenomaan sen tekemisen itsensä takia, en sen takia, ketä on seurana. Olen nuorempana aiheuttanut appivanhemmissa kovastikin ihmetystä, kun tein "miesten töitä": kävin metsätöissä, sahaamassa lautoja, pilkkomassa halkoja. Enää ei jaksa ihmetellä, ovat tottuneet.
Arvaus: Eipä ne sua pyydä toista kertaa mukaan.
On vuosi 2016 ja jo vuonna 1952 oli ihan normaalia ja tavallista, että naiset teki polttopuita.
Missä ihmeen pussiperällä te olette eläneet, jos kirveenkäyttöä ihastellaan, kun nainen sitä kirvestä käyttää?
?