Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saavatko ls-työntekijät terveystietojani myös ulkomailta?

Vierailija
09.09.2016 |

Mieheni siis riehunnallaan ja väkivallallaan aiheutti sen, että poliisi tuli paikalle ja meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus. Pelkään, että tilanne alkaakin kääntyä mua vastaani, sillä teini-ikäisenä ja parikymppisenä yli 15 vuotta sitten kävin psykologilla lievien masennusoireiden vuoksi.

Pelkään nyt, että menetän lapset kokonaan väkivaltaiselle, mutta supliikkitaitoiselle ja itsevarmalle miehelleni, sillä tiettävästi hänen terveyshistoriansa on "puhdas". Hän ei tunne mistään syyllisyydentuntoa, on ovela ja ei masennu juuri siksi, kun on "teflonihminen", joka ei tunne empatiaa mistään, eikä pohdiskele mitään tunnepuolen asioita tai edes ymmärrä niitä - ainoastaan purkaa vihansa ulkopuolisiin raivoamalla, haistattelemalla, nöyryyttämällä ja väkivallalla.

Nyt aloin pohdiskella sitäkin, kun siis olen asunut parissakin muussa maassa nuorempana. Toisessa niistä kävin myöskin psykologilla. Hakevatkohan ls-työntekijät tietoni myös ulkomaisista tietokannoista virka-apupyyntöinä tms. :( Siis niissä ei ole mitään vakavaa, olin vain käynyt juttelemassa yksinäisyydestä ja lievään masennukseen liittyen jonkun kanssa lähinnä 90-luvulla.

T. Huolestunut

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä saavat, mutta eivät kyllä varmastikaan pyydä. Eikä nuoruuden aikaiset masennusoireet vaikuta sun kykyyn nyt toimia vanhempana.

Ja noin yleisesti ottaen, ei lastensuojelu päätä siitä missä lapset asuu, jos lapset eivät ole akuutissa vaarassa. Vanhemmat tästä sopivat. Jos eivät pysty, päättää käräjäoikeus.

Terveisin ls-sos.tt

Vierailija
2/3 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tilanne on kyllä kamala hässäkkä, jonka kanssa on pakko elää. Olisin itse halunnut erota jo kauan sitten, jolloin tilanne ei olisi eskaloitunut siihen, että joku naapuri soittaa miehen terrorisoinnin vuoksi poliisit. Nyt pelkään kuitenkin itse olevani aika heikoilla, koska teini-ikäisenä ja nuorena aikuisena kävin psykologilla. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kyllä saavat, mutta eivät kyllä varmastikaan pyydä. Eikä nuoruuden aikaiset masennusoireet vaikuta sun kykyyn nyt toimia vanhempana.

Ja noin yleisesti ottaen, ei lastensuojelu päätä siitä missä lapset asuu, jos lapset eivät ole akuutissa vaarassa. Vanhemmat tästä sopivat. Jos eivät pysty, päättää käräjäoikeus.

Terveisin ls-sos.tt

Kiitoksia kattavasta vastauksesta. Tilanteeni on tosiaan kaikin puolin muuttunut ja niistä masennusoireista on jo siis yli 15 vuotta. Olemme sopineet miehen kanssa alustavasti huoltajuusasioista, tosin olen itse hieman huolissani siitä, miten ne hänen osuutensa tulevat sujumaan, sillä hänellä on todella impulsiivinen luonne ja siis tuolloin hän olisi yksin keskenään lasten kanssa. Toivon, että mieheni saisi juuri lasten vuoksi jotain apua vihanhallintaongelmiinsa, vaikka siis eroammekin. T. Ap