Lasten kanssa vastuuttomasti käyttäytyvä mies
Olen flunssassa ja kuumeessa, joten ensimmäisen kerran varmaankin kuukausiin lepäsin illalla hetken ja mies sillä aikaa vahti lapsia. Heräsin yhtäkkiä kovaan meteliin ja 3-vuotias käyttäytyi hyperaktiivisesti ja piti meteliä. Mies oli tietokoneella. Kolmevuotias oli saanut katsella koko illan joitain hyvin yksitoikkoisia kodinkoneiden särkemisvideoita "pysyäkseen hiljaisena" sekä videoita, joissa vedetään wc-pöntöstä alas tavaraa tai jossa kaksi aikuista miestä kylpevät elintarvikkeissa ym. (=siis ihan kamalaa roskaa, jonka näyttämisen lapsille olen kieltänyt moneen kertaan, mistä saan vastaukseksi vain haistattelua ja solvausta ilman että mies ottaisi mielipidettäni lainkaan vakavasti.
Olin käymässä toisessa huoneessa niin kuulin pienemmän sanovan "älä heitä noin kovaa". Mies siis "leikki" lasten kanssa siten, että heitti heitä vuorotellen maha/kasvot edellä sinänsä joustavalle sängylle. Kuitenkin 2-vuotiaalle se näytti aika pahalta ja siltä, että lapsi osuikin pää edellä ja että hieman kovemmalla voimalla voisi mennä niskat nurin tai sattua pahemminkin. Hän oli syöttänyt lapsille koko loppuillan vain karkkeja ja suklaata - ei mitään kunnon ruokaa. Sitten mies raivosi, kun lapset olivat villejä.
Mies on siis vastuullisessa työssä esimiesasemassa ja akateemisesti koulutettu, mutta täysin vastuuton, itsekäs "jerk" lasten kanssa. Mitä mun pitäisi tehdä, että hän oppisi käyttämään tilannetajua ja kohtelemaan lapsia vastuullisesti? Ihan kuin hänellä olisi jotain päässä vikaa, kun siis tuota tapahtuu jatkuvasti, jos mun silmäni välttää...
Kommentit (9)
Samalla miehellä oli pitkään vaikeuksia tajuta, että lapset ihan oikeasti pitää laittaa turvaistuimiin lyhyilläkin automatkoilla. Hän on varakas, mutta niin pihi, että yritti jopa laistaa turvaistuinten ostossakin ja väen vängällä halusi hommata sellaisen kasvot menosuuntaan -istuimen, vaikka selkä menosuuntaan -tyyppiset olisivat onnettomuustilastojen perusteella turvallisempia.
Meillä on ero vireillä, mutta sekin on hankalaa, sillä mies vain haluaa pelata aikaa, eikä oikeasti haluaisikaan erota ilmeisesti taloudellisista syistä. Meillä myös mies on ns. "perheen pää", vaikka aiis ne hänen päätökset ja teot ovat monesti ihan idioottimaisia ja mun ideani olisivat parempia. Mutta ei niillä mun ajatuksillani ole merkitystä, kun olen vain nainen. :( Kaikki mahdollisimman toteutuskelpoiset vinkit ovat tervetulleita.
Siis mies on perheen pää, mutta mun pitäisi osata lukea hänen tyhmiä ajatuksiaan ja vain peesata niitä. Jos olen eri mieltä, niin saan kuulla haistatteluja ja kiroilua, mutta mies ei pidä mielipiteitäni yhtään minään. Jonkun korkea-arvoisemman ja mielellään miehen pitäisi sanoa ne samat asiat ja sitten vasta mies ottaisi ne tosissaan. Sitten monesti mies joutuukin myöntämään, että olin "silloin vuosi sittenkin tms." oikeassa. Mutta siinä vaiheessa monta vahinkoa on jo tapahtunut.
Enpä odottaisi että mies tuosta miksikään muuttuu, tiedät varmaan jo itsekin että mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ai Guavajuice?
Sori, mutten tiedä, mihin kommentillasi viittaat.
Vierailija kirjoitti:
Enpä odottaisi että mies tuosta miksikään muuttuu, tiedät varmaan jo itsekin että mitä tehdä.
Miten tuossa voi tehdä lasten tapaamisten osalta? Teimme jo sopimuksen, jossa mies olisi lasten kanssa 9 päivää kuukaudessa. Mieheni mielestä se oli varsin reilu sopimus. Mutta pelkään hieman sitä, kun mies on heidän kanssaan ilman toista aikuista.
Taasko sinä täällä. Eroa jo, edes lastesi vuoksi!
Ei se akateeminen koulutus fiksuksi tee.
Jaa