Mitä paskaduuneja olette tehneet?
Joo ja tämä siis sinällään "vitsillä", koska työ kuin työ on kuitenkin työ ja tämä lista varmaan kertonee, että tosiaan minä arvostan mitä vaan työtä:
-olen ollut töissä kalanperkaamossa (8 tuntia päivässä ihanaa kalanhajua, josta ei kyllä päässyt eroon kotonakaan, työ"päivä" alkoi klo 4 aamulla)
-olen tehnyt maatalouslomittajan hommia (ja taas sama työpäivä alkoi ennen kukonlaulua, lannan lapiointia parhaimmillaan 12 tuntia päivässä ja taas haistiin kotonakin niin hyvältä että!)
-olen ollut siivoojana: mm. tehdassiivoojana, kerrostalojen rappukäytäviä siivoomassa, siivonnut yökerhoa (voi sitä oksennuksen, kusen ja paskan määrää!) ja myös hotellisiivoojanakin
-olen ollut ns liukuhihnatyössä, mm. istunut paikallani liimaten 8 tunnin ajan 3mmx2mm kokoisia tarroja 4mmx3mm kokoisiin nippeleihin (ikinä ei selvinnyt miksi niitä liimattiin...)
Tässä nyt alustavia. Koitan muistella, jos jotain muuta tulis mieleen
Kommentit (18)
Puhelinmyyntiä, mainosten jakoa, varastotöitä, mansikan poimintaa ja tehtaalla olen tehnyt erilaisia ns. lattiatason töitä. Sen takia osaankin arvostaa nykyistä siistiä sisätyötä, jossa palkka on vähän yli 5 000 €/kk. Koulutus ja yrittäminen kannatti. En luovuttanut kuten monen työttömät.
Mäkkäri, siivous, huoltsikka ja tehdastyö, mutta ylivoimaisesti paskin homma oli yläasteen opettaja
Olen kyllä ollut siivoojana, mutta se oli puhtoduunia, ei p-aduunia. Minähän tein puhdasta jälkeä.
Kotisiivoaja lapsiperheiden kodeissa. Ne pennutkin kohteli mua kuin koulutettua apinaa, mistä lie oppineet..? Kiukuttelevat (akateemiset) perheenisät oli kyllä vielä pahempia.
Pthyi. Ei koskaan enää.
Siivonnut, paistanut pizzoja, ollut kaupan kassalla, lähettinä, aasiakaspalveluhommissa ja mitäköhän kaikkea. Nykyään mulla on oma yritys ja saan tehdä työtä jota rakastan intohimoisesti.
Porrassiivousta. Kyllä se silloin nuorena opetti ettei raha tule helpolla.
- mansikanpoimintaa
- hyllyjen täyttöä ruokakaupassa
- kirjaimellista paskaduunia eli viemärikaivojen kuntotarkastuksia
Vierailija kirjoitti:
Kotisiivoaja lapsiperheiden kodeissa. Ne pennutkin kohteli mua kuin koulutettua apinaa, mistä lie oppineet..? Kiukuttelevat (akateemiset) perheenisät oli kyllä vielä pahempia.
Pthyi. Ei koskaan enää.
Voi ei :( mä olen ollut myös ja mulla oli päinvastainen kokemus. Oikein varakkaat olivat hyviä työnantajia. Moni pyysi kanssaan juomaan kahvit ja sain kuulla mielenkiintoisia tarinoita.
Erään poliitikon isoäiti teki minuun suurimman vaikutuksen :)
Pienten ryhmässä päiväkodissa oon paskan kanssa tekemisissä päivittäin ja paljon.
Siivonnut rappuja, toimistoja, tehtaita. Ollut tiskarina kaupan lihatiskiä siis. Maatalossa myös hommissa, ei se mitään paskaduunia ollut vaan mukavaa. Jakanut lehtiä ja mainoksia, kerännyt jätepaperia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pthyi. Ei koskaan enää.Voi ei :( mä olen ollut myös ja mulla oli päinvastainen kokemus. Oikein varakkaat olivat hyviä työnantajia. Moni pyysi kanssaan juomaan kahvit ja sain kuulla mielenkiintoisia tarinoita.
Erään poliitikon isoäiti teki minuun suurimman vaikutuksen :)
En ole ollut paskaduuneissa, mutta monissa huoltohommissa ja asennuskeikoilla, missä käydään asiakkaan kotona. Yli 40 vuotta työkokemusta. Parhaan kohtelun olen aina saanut siellä missä puute on näyttänyt olevan kaikkein suurin. Varakkaan kotona ei saa kuin ynseitä ilmeitä.
Jakanut lehtiä, siivonnut, ollut vartijana ja myös perannut kalaa työkseni, viimeisimmästä kyllä maksettiin tuolloin todella hyvin, mutta ikävä työ kyllä.
Live-in nannynä todella varakkaassa perheessä Lontoossa, huh. Ei ikinä enää. Olin töissä aina, eikä omaa elämää ollut oikeastaan ollenkaan. Käytännössä kasvatin perheen lapset, koska vanhemmilla ei ollut aikaa eikä kiinnostusta viettää niiden kanssa aikaa. Tai vei isä ne sunnuntaisin puistoon tunniksi ja äiti kylvetti joskus iltaisin jos ei ollut muuta menoa.
Paperilla työ näytti hyvältä, siihen kuului asuminen hulppeassa talossa yhdessä kaupungin parhaista alueista, lomamatkat perheen kanssa ja auto. palkkakin olisi ollut hyvä jos olisin tehnyt töitä vaan 8 tuntia päivässä, mutta oikeasti se oli ihan orjan hommaa.
Porrassiivous oli varmaan hirvein pesti, missä olen ollut. Aamulla siivoojien "varikolla" hyppäys työparin autoon, huristamme talla pohjassa (aikataulu!) betonilähiöön, jossa kohoaa vieri vieressä korkeita kerrostaloja. Mopit ja harjat, sangot ja imurit kouriin ja ähkimme rappukäytäviin, hissillä kamojen kans ylimpään ja sit alkaa hektinen moppaus aina alaspäin samalla väistellen ohi ramppaavia asukkaita. Lopuksi eteisen maton imurointi ja kamat kouraan ja niska limassa seuraavaan rappukäytävään. Jalat huutaa hallelujaa ja koko ajan on kiire, kello käy ja päivä ympätty ylitäyteen. Lisänä pelottelu siitä, et jotkut ilkeät mummelit piilottelee kuulemma tulitikkuja jne hankaliin paikkoihin testimielessä ja soittelee sit pomolle, jos tikku on siivoojan käytyä paikallaan. Työkaveri oli tehnyt monta vuotta kyseistä hommaa ja kehuskeli, et tuntipalkka nousi just vähän yli 10e..tuntuipa tosi pieneltä tuokin palkka tollaisesta rääkistä päivästä toiseen. Respect kaikille jotka tuota jaksaa tehdä!
En erottele duuneja, kaikki on arvokkaita. Paskanhajuisinta on ollut lannan luominen hevostallilla.