Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisitkö tällaisen miehen? Miten?

Vierailija
06.09.2016 |

Erittäin suuret ansiotulot omaavan yhteisten lastenne isän, jonka menestykselle työelämässä olisit antanut kannustusta ja tukea. Taloudellisesti anteliaan. Henkisesti ette kohtaisi senkään vertaa kuin suhteen alkupuolella, vaikka monia käytännön asioita saisittekin hoidettua jopa sujuvasti yhdessä. Väliltänne puuttuisi kemiaa. Uutena tilanteessanne olisi, että et pitäisi miehen paljastamista seksuaalisista fantasioista (ei perverssejä, eivät vain kiinosta sinua). Oikeastaan mies vaikuttaisi kärsivän seksuaalisesta kyvyttömyydestä. Itsetuntoa olisi paikannut työ ja tilanteesta vaikeneva vaimo? Vaimo uskoo, että mies ei pystyisi kovin paljoa parempaan, vaikka yrittäisikin enemmän. "Syy on silti vaimossa" oli kyseessä työ, perhe tai parisuhde! Vaimo tahtoisi ihan tavallista kykenevää seksiä, henkisesti yhteensopivaa, eikä mitään valtavirrasta poikkeavia kikkailuja sen korvaamiseksi. Nainen on fyysisesti paremmassa kunnossa kuin mies.

Mies vähättelisi ja piikittelisi sinua puheillaan, korostaisi itseään, haukkuisi sinua tyhmäksi ja huutaisi välillä pienestäkin vastoinkäymisestä. Mies uskoutusi ja pyytäisi neuvoa lähinnä työhönsä liittyvistä ratkaisuista. Perheroolit olisivat aika perinteiset. Mies osallistuisi jonkin verran kotitöihin ja lasten kanssa yhdessä puuhailuun. Mies olisi ajatellut, että sinulla olisi suurempi päätösvalta kotona kuin hänellä ja vähemmän vaativa palkkatyö. Mies olisi siis jonkinlainan patriarkka. Lapset tahtoisivat pitää vanhempansa yhdessä. Nainen olisi kertonut lapsille, että "selviää kyllä isän kanssa, eikä lasten tarvitse huolestua", sillä "äiti on kestävää tekoa ja isä välillä huonokäytöksinen johtuen stressistä".

Naisella ei olisi kiire uuteen suhteeseen. Hän voisi elää yksinkin. Tilaisuudet saada toisen aikuisen ihmisen kanssa jaettua rakkautta tosin menisivät ohitse, koska hän kokisi olevansa sidottuna. Lapset ovat hyvin rakkaita. Miehenkin pitäisi olla, mutta ei tunnu siltä, että olisi.

Liuetako hiljalleen omaan elämään, kun lapset kasvavat? Vai repäistä irti nopeasti? Seuraukset?

Aina reipas ystäväni jätti tilanteensa pohdittavakseni. Muutin joitakin yksityiskohtia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielesi on jakautunut, koska käytät ilmaisua "Aina reipas ystäväni jätti tilanteensa pohdittavakseni."

Vierailija
2/7 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikä pyöreäksi vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, en ymmärtänyt 1. kommenttia. Ystävä siis avautui. Oli vähän vaikeaa muotoilla lauseiksi, koska monesti kirjoitan minä-minä juttuja. 

Ihailen hänen  reipasta ja aikaansaavaa elämänasennetta, mutta tässä hän ei aio toimia hätiköidysti.

ap

Vierailija
4/7 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kemiat kohtaa, en olisi koskaan perustanut perhettä kyseisen ihmisen kanssa, olisin eronnut ajat sitten.

En siis olisi tuossa tilanteessa. Mutta en jatkaisi parisuhteessa, jossa "kemiat eivät kohtaa", sehän on parisuhteen ydin.

Vierailija
5/7 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta naiset tekee mitä vaan.

Vierailija
6/7 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BYHYYYY...karkuun vaan vittu kun ei osaa sopia

Vierailija
7/7 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Joku tahtoo jäädä, toinen ei. Ei tollaseen ole "oikeaa" ratkaisua. Sekin mikä nyt tuntuisi oikealta, saattaa myöhemmin muuttua virheeksi tai päinvastoin saattaa sitten myöhemmin tajuta että on hukannut elämänsä.

Kaikki tollaisia ratkaisuja tekee.

Mulle ittelleni on tärkeää elää ihmisen kanssa jonka kanssa tahdon elää ja joka tahtoo elää kanssani. TOKI pitkään saman ihmisen kanssa kun asuu niin tulee vaiheita kun toinen vaan saa tarpeekseen kun on "vähemmän" mitä se kumppani on mutta tuokin voi olla omaa pienuuttaan tunnemaailmassa, masennusta tms. tollastakin saattaa pitää itsekukin suurempana ongelmana mitä se oikeasti on että mollaa itseään toiseen verrattuna (mää oon vaan tällänen kun toinen on jotain mahtavaa) TAI sillä "paremmalla" saattaa olla itsellään rankkaa töissä ja sitäkin masentaa.

Jos toinen on toiselle paha niin pitää miettiä miksi on vaikea lähteä, onko se raha vai onko itsellään vaikka läheisriippuvuus?

Tossa lähtisin siihen että asia puhutaan kunnolla läpi. Ensin sen naisen pitää kunnolla miettiä MITÄ sille saa sanoa ja mitä se tahtoo toisen itselleen tehdä. Rajojen määrittely pitäisi tehdä jo nuorena! Ja sitten lähteä yhdessä miettimään miten se elämä helpottuu, jos ei ja tilanne jatkuu niin sitten laittaisin poikki. Sen jälkeen olisi itsellensä tehnyt selväksi mitä mulle saa tehdä ja sitten kun toinen vaan jatkaa, eikä sitä voida lopettaa niin eihän tuossa ole enää mitään toisilleen hyvää tahtovaa suhdetta.

Rahasta en jäisi toisen kanssa itse. Mutta on ihmisiä jotka hakee suhteen jossa toisella on massia, sitten voi mennä paikkaamaan halujaan johonkin muualle kenties. Mutta ei toisen voi koskaan rahalla ostaa seksiä, jota ei itse tahdo. Ei ole sellaisia asioita joita ei seksissä voisi tehdä, mutta se ei saa olla ikinä vastentahtoa. Jokaisella on omat fantasiat ja himot, pervoa niistä tulee sitten kun mennään sen oman mieltymyksen yli. Tollanen olisi mulle itselleni jo lähtö suhteesta jos tahdotaan täysin erilaisia asioita seksissä. Mies SAA haluta ties mitä, mutta se hakee sen jonkun toisen kanssa jos sun kanssa se tuntuu väärältä.