Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Parasta ohjelmassa on Mikon kissa.
Äijä <3. Siis Mikon Äijä-kissa on ehdoton suosikkini ohjelmassa esiintyneistä, ottaisin!
Samuelin, Tiinan tai Millan kanssa tulisin varmaan toimeen. Mikonkin, jos ei tarvitse pusutella vaan keskitytään katsomaan futista. Uskon että Mikon kanssa voisi myös löytyä keskustelunaiheita, vaikkapa talous ja urheilu. Kimmoa en valitettavasti osaa kuvitella muuhun rooliin kuin käteväksi remonttireiskaksi tarpeen tullen. Heidille ei olisi sitäkään käyttöä.
Tässä siis oma "rankkaukseni". Muilla varmaan ihan toinen, mutta hyvähän se ettei kaikkia samat kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimisi, sillä uskon että Heidillä on ihan ehdottomana vaatimuksena akateeminen mies. Duunari-Kimmo ei kelpaa. Eikä Kimmolla taitaisi keskustelussa olla Heidille sitäkään annettavaa mitä Mikolla.
Hauskaa, miten jollain matalapalkkaisella naishumanistilla nousee akateemisuus niin rajusti hattuun, ettei mikään muu kuin korkeakoulutettu mies kelpaa. Juuri noin ajattelevilla naisilla on erittäin hyvät mahdollisuudet päätyä lapsettomiksi vanhoiksipiioiksi.
Kysytään välillä, mitä annettavaa Heidillä voisi olla Mikolle? Heidi vaikuttaa juuri niin omahyväiseltä, itsestään liikoja luulevalta ja omaan maailmaansa käpertyneeltä tapaukselta, ettei kumppanin löytäminen tule olemaan helppoa.
Asia, mitä av:llä ei ymmärretä, on, että tuo akateemisuus on paljon muutakin kuin pelkkä tutkinto. Se yleensä vähintään viisi yliopistossa vietettyä vuotta sosiaalistaa, mikä tarkoittaa esimerkiksi tiettyjen arvojen, ajattelutapojen, jopa puhetapojen omaksumista. Ihan konkreettisella tasolla korkeakoulutetut ja toisaalta taas vähemmän kouluttautuneet usein esimerkiksi käyttävät erilaista sanastoa, ja saattavat jopa puhua eri korkeudelta tai artikuloiden eri tavalla. Tällaiset erot aiheuttavat usein väärinkäsityksiä ihmisten välille, joten on luonnollista, että ihmiset haluavat pariutua sellaisen kanssa, joka on sosiaalistunut samanlaiseen maailmaan kuin itse. On totta, että jotkut suorittavat yliopiston identifikoitumatta sen sosiaaliseen maailmaan, mutta useimpien kohdalla ympäristö muokkaa ihmistä kaltaisekseen.
Onko Mikolla pitkä loma vai ovatkohan etäsuhteessa jossain vaiheessa. Huomaan yllättyneeni, että Mikko muutti Heidin luo eikä toisinpäin. Heidillä kaiketi pitkä kesäloma kuten opettajilla yleensä. Tai ainakin voisi tehdä töitään (esim. seuraavan vuoden suunnittelua) muuallakin kuin kotonaan.
Mikko on ihan saatanan outo ja näyttää pulsulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Milla oli niin häkeltynyt ja omien sanojensa mukaan järkyttynyt kun tää kaverinsa pelmahti paikalle? Jännittikö sitä niin kovin kertoa että on mennyt naimisiin, miksi?
Sain käsityksen, että kaveri tuli reippaasti etuajassa. Kaikki valmistelut ihan kesken, ja olisi jo pitänyt ruveta seurustelemaan vieraan kanssa. Kiusallinen tilanne.
Ei tuo kovin seurustelevalta näyttänyt. Olikohan ajatellut viettävänsä laatuaikaa ennen muiden vieraiden saapumista ja paikalla olikin uusi ukkomies, hih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Milla oli niin häkeltynyt ja omien sanojensa mukaan järkyttynyt kun tää kaverinsa pelmahti paikalle? Jännittikö sitä niin kovin kertoa että on mennyt naimisiin, miksi?
Sain käsityksen, että kaveri tuli reippaasti etuajassa. Kaikki valmistelut ihan kesken, ja olisi jo pitänyt ruveta seurustelemaan vieraan kanssa. Kiusallinen tilanne.
Myös mun mielestä tuo oli se juttu tuossa, tää hieman törpöltä (anteeksi nyt vain) vaikuttava vieras tuli liian aikaisin. Ehkä joo on sanottu, että bileet alkaa vaikka klo 19. Yleisiin, kirjoittamattomiin käytössääntöihin kuuluu, että tullaan aikaisintaan vartin yli, jollei olla jotain aivan superläheisiä ystäviä tai muuten sovittu, että mä sitten tulen tosi ajoissa. Mutta tämä tyyppipä tuli tasan mainittuna aikana ja vielä mainitsi itseään kehuakseen, kuinka hän on niin täsmällinen :D
Eelis oli kyllä betamiehen ruumiillistuma. Katkera muille, kun ei itse saa naista kuin erittäin harvoin. Jos olisin nainen, en antaisi tuon näköiselle ja oloiselle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös mun mielestä tuo oli se juttu tuossa, tää hieman törpöltä (anteeksi nyt vain) vaikuttava vieras tuli liian aikaisin. Ehkä joo on sanottu, että bileet alkaa vaikka klo 19. Yleisiin, kirjoittamattomiin käytössääntöihin kuuluu, että tullaan aikaisintaan vartin yli, jollei olla jotain aivan superläheisiä ystäviä tai muuten sovittu, että mä sitten tulen tosi ajoissa. Mutta tämä tyyppipä tuli tasan mainittuna aikana ja vielä mainitsi itseään kehuakseen, kuinka hän on niin täsmällinen :D
Kimmokin sanoi jotain, että porukkaa tulee varmaan sitten KAHDEKSALTA.
En väitä että nämä ihmiset ovat tosielämässä tälläisiä,mutta ohjelman perusteella tuomioni on:
Milla - Vaikuttaa mukavalta ja eloisalta.Ihan ekoissa jaksoissa ärsytti,nyt yksi suosikeistani.
Kimmo -Symppis,rehellinen.Hyvin suomalainen(vain hyvässä mielessä.) Söpö!
Heidi - Vaikuttaa vähän vaikealta ja joku hänessä ärsyttää.
Mikko - Pusuttelu on rasittavaa katsottavaa,mutta muuten ihan hauskan ja leppoisan miehen oloinen.En ymmärrä Mikon haukkujia ollenkaan.
Tiina - Päällepäsmäri manageri.En itse henk koht haluaisi asua tälläisen pirttihirmun kanssa sekuntiakaan.. To each his own.Samuel näyttää tykkäävän ja hyvä niin.
Samuel - Eilen kun katsoin jaksoa,mietin että mullakin synkkais tän miehen kanssa.Tarpeeksi huumorintajua ja tilannekomiikkaa.Ois huippua matkaseuraa esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Se yleensä vähintään viisi yliopistossa vietettyä vuotta sosiaalistaa, mikä tarkoittaa esimerkiksi tiettyjen arvojen, ajattelutapojen, jopa puhetapojen omaksumista.
Sosiaalistumista voi yhtä hyvin kutsua kapeutumiseksi. Missään tuskin tapaa yhtä ennakkoluuloista ja ahdasmielistä maailmankuvaa kuin akateemisten humanistien keskuudessa. Akateemisuus ei avarra ajattelemaan monialaisesti ja erilaisista näkökulmista, vaan se päinvastoin ohjaa ajattelua kapeaan karsinaan, jonka ahtaudessa keskustelu käydään. Akateemisuus on luovuuden puutetta, vakiintuneeseen hirttäytymistä.
Akateemisuudelle näyttää olevan ominaista empatian puute, kyky asettua katsomaan maailmaa jostain muusta kuin oman viiteryhmän näkökulmasta. Vaikka humanistit mielellään korostavat moninaisuutta, niin moninaisuuskin ja sen tulkinta tuotetaan omassa ahtaassa karsinassa. Jos joku on erilainen karsinan ulkopuolella, häntä ei hyväksytä.
On vähän surullista, että Köyliön Essollakin mielipiteiden kirjo on moninaisempi kuin humanistien illanvietossa. Jokin akateemisuudessa on sellaista, joka tekee ihmisistä pienisieluisia ja näköalattomia. Kaipa se on se sosiaalinen paine, joka kasvattaa ihmisiä yhteiskuntaluokkaan sen sijaan että se kannustaisi heitä ajattelemaan ja näkemään.
Onneksi on taiteilijoita ja erityisesti kirjailijoita, jotka purkavat maailman esittämistä. Pahoin kuitenkin pelkään, että kirjallisuuskin tullaan osittain kieltämään, koska siinä esitetään usein näkemyksiä, jotka nykyakateemisuus torjuu rasistisina tai muuten syrjivinä. Olen monesti kirjoja lukiessani ihmetellytkin, kuinka tällaista voidaan julkaista ja miksi kukaan nyhräävä humanisti ei ole tätä vielä tuominnut.
Vierailija kirjoitti:
Eelis oli kyllä betamiehen ruumiillistuma. Katkera muille, kun ei itse saa naista kuin erittäin harvoin. Jos olisin nainen, en antaisi tuon näköiselle ja oloiselle miehelle.
Anteeksi nyt, mutta et vaikuta itsekään ihan alfalta, saati mieheltä. Täällä vauva-av:lla anonyyminä näpytät ilkeitä bitch-kommentteja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimisi, sillä uskon että Heidillä on ihan ehdottomana vaatimuksena akateeminen mies. Duunari-Kimmo ei kelpaa. Eikä Kimmolla taitaisi keskustelussa olla Heidille sitäkään annettavaa mitä Mikolla.
Hauskaa, miten jollain matalapalkkaisella naishumanistilla nousee akateemisuus niin rajusti hattuun, ettei mikään muu kuin korkeakoulutettu mies kelpaa. Juuri noin ajattelevilla naisilla on erittäin hyvät mahdollisuudet päätyä lapsettomiksi vanhoiksipiioiksi.
Kysytään välillä, mitä annettavaa Heidillä voisi olla Mikolle? Heidi vaikuttaa juuri niin omahyväiseltä, itsestään liikoja luulevalta ja omaan maailmaansa käpertyneeltä tapaukselta, ettei kumppanin löytäminen tule olemaan helppoa.
Olisiko siinä jokin sellainen harhakuvitelma, että vain korkeasti koulutetut osaavat keskustella? Olen kyllä kuullut toisinpäin sitten sellaisestakin kokemuksesta, että naisen kannattaa visusti pitää salassa se, että on suorittanut tohtorintutkinnon, sillä asian paljastuminen saa miehet kaikkoamaan.
Mikolle varmaan riittäisi, että on sievä vaimo ja mahdollisten lasten äiti, jolta saa läheisyyttä ja seksiä ja ehkä hieman arvostusta - jollei muusta niin siitä että tienaa niin että on varaa hyvään asuntoon ja vähän matkustellakin. Ja joka on sen verran sivistynyt että kelpaa ottaa mukaan sellaisiin tilaisuuksiin joihin vaimon kanssa mennään.
Eikä tarvitse olla samat harrastukset ja mielenkiinnon kohteet. Mikko tuskin rupeaa mököttämään, vaikkei vaimo jatkossa tulisi futiskatsomoon. Mutta siitä voi kyllä tulla riitaa, jos Mikko haluaa rauhassa katsoa tärkeää matsia telkkarista, ja vaimo siihen päälle yrittää viritellä jotain syvällistä keskustelua ihan muusta aiheesta.
Miehillä kaiken kaikkiaan noin keskimäärin on paljon pienemmät vaatimukset puolison jonkinmoisen henkisen annin suhteen. Osaavat hoitaa ne tarpeet kavereittensa kanssa, vaimo on vähän muita juttuja varten.
Samaa mieltä siitä, että Heidin voi olla vaikea löytää omasta mielestään tarpeeksi hyvää puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta et vaikuta itsekään ihan alfalta, saati mieheltä. Täällä vauva-av:lla anonyyminä näpytät ilkeitä bitch-kommentteja :D
Juu, en kuulu siihen 1% luokkaan miehissä, jotka voidaan määritellä alfaksi, mutta olen harrastanut seksiä yli 60 naisen kanssa. Naiset ihan omasta tahdostaan halunneet minun kanssa sänkyyn. 0 maksullista.
Oletko sinä Eelis katkera jostain?
Vierailija kirjoitti:
Eikös se pariskunta ollut serkku ja hänen puoliso tms.?
Mä aika helposti vaivaantuneena ja ujohkona ihmisenä ymmärrän tätä Millan frendimiestä.Olisin ollut ihan samanlainen tuossa tilanteessa.En tykkää yhtään että mua kuvataan!Varmasti noistakin synttäreistä on hilpeämpääkin kuvausmatskua,nämä akward-pätkät sitten valittiin.Kyllä ne siellä tuotannossa miettii miten saa kotikatsomot koukkuun.
Tv viihde ennen kaikkea!
Kyllähän sillä tyypillä olisi aivan varmasti ollut mahdollisuus kieltäytyä kuvauksesta tai hänen näyttämisestään televisiosa. Ketään ei kuvata väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko asiantuntijat parittaneet Heidin ja Mikon vain siksi, että molemmat ovat korkeasti koulutettuja sekä molemmat arvostavat perhettä ja läheisiä ihmisiä? Ihmeellistä, kun mielestäni sen huomaa heti kuinka erihenkisiä he ovat... Ei se pelkkä sama koulutustaso ole tarpeeksi riittävä yhteenliittämisperuste.
Oliko heistä sitä puhetta, että löytyy sopivasti yhteistä ja erilaisuutta, mikä aiheuttaa vetovoimaa? Mikolle ehkä sopisikin nätti edustusvaimo, jonka kanssa on pääasiassa fyysistä vetovoimaa, mutta ei samanlaisia kiinnostuksen kohteita. Heidillekin voisi sopia "macho latino", mistä on ollut puhetta keskustelussa, mutta käytäntö on eri kuin mielikuvissa, varsinkin kun ns. perinteinen mies onkin usein pelkkä juntti. Ehkä juuri jokin samankaltainen humanisti ja taiteellisempi tyyppi olisi toiminut paremmin kuin konservatiivinen pankkiiri.
Mä näen myös, että Mikolle saattaisi sopia paremmin ei-akateeminen nainen, tyyliin vaikka sairaanhoitaja tai muu ei-yliopistotutkinnon vaativan pehmeän ammatin edustaja. Ja pakollisena disclaimerina: amk ei mielestäni ole akateeminen, mutta en silti ajattele, että yliopiston/tiedekorkeakoulun käyneet olisivat jotenkin "parempia" ja arvostan esim. sairaanhoitajia aivan valtavasti. Eikä koulutus tietenkään määritä persoonaa jne jne. Mutta tulee mieleen, että Heidi on melko varmasti maininnut sen, että arvostaa akateemista koulutusta. Asiantuntijat eivät ole tulleet ajatelleeksi, että Mikkohan ei ole ihan kirjaimellisesti akateeminen. Hänellä on amk-tutkinto, johon tehnyt sitten maisterin päälle. Mielestäni se on aika laillakin eri asia. Heidille sopisi hyvin vaikkapa toinen opettaja, valtsikkataustainen tai sitten vaikka ihan eri tyylinen KTM kuin Mikko. Mutta ei tuollainen statusta tavoitteleva Audi-pankkiiri, joka ei osaa edes keskustella, no näköjään mistään. Varmaan juuri taloudesta ja urheilusta, ja nämä ei taas Heidiä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUomaa, kuink turhista asioista naiset nariseva. tai sitten tämän stereotypian vahvistamiseksi ohjelmaan juuri napattu ne kohdat, joissa jostain matkalaukusta sängyllärutistaan. Tai liian harvoista harjaksista tiskiharjassa. Itsekin olen nainen mutta onneks suurpiiteinen.
Matkalaukkua ei kannata koskaan laittaa sängyn päälle, kotona eikä hotellissa. Luteet leviää sillä tavalla. Ja ei, niitä ei aina huomaa hotellissa, vaikka olisi sänky täynnä luteita.
Plus, että onhan se nyt aika likainen varmaan. Itsekin kieltäisin laittamasta sängylle.
Riskiä voi minimoida laittamalla laukun hotellissa tason päälle. Mut jos laukkuun tulee luteita, niin ne kyl leviää koko kämppään ihan sama missä laukku on.
Tuon tapetointituokion katsottuani onnittelen itseäni ja puolisoani, että emme rempanneet omistusasunnossamme yhtään mitään ITSE vaan ostimme ammattilaiset tekemään. Kesyä touhua kuitenkin Samueliella ja Tiinalta. Meillä jo uuden huonekalun kokoaminen aiheuttaa ihan järkyttävän huudon ja väännön "näin se pitää tehdä", "emmä osaa" "voi vittu" "saatanan vittu" jne jne ja sit jos mä menen neuvomaan miestäni, sieltä voi kuulua "Pidä sä vittu pää kiinni, kun et mitään osaa" tunnekuohuissa ja vitutuksessa. Tätä kyllä mies pyytää anteeksi, on vain niin temperamenttinen ihminen. Esim. tuossa lattiankasteluhommassa mä olisin ollut just niinku Tiina, mutta mieheni olisi jo huutanut, että "tee jumalauta itte" ja lähtenyt kattomaan telkkaria. :D Voimme olla tosi kovasanaisia riidoissa, mutta sitten sovitaan ja yhteistä taivalta yli 12 vuotta.. Toisella vaan pinna palaa sekunnissa. Samuel oli HYVIN kärsivällinen mun mielestä vaikka lähellä oli jo :D.
Lisäksi itte oon kyllä lukenut, että kosteusvaurio voi syntyä ihan pienestäkin vesimäärästä, jos se sinne jää muhimaan, tiedä sitten. Itte olisin irroittanut listat.
Vielä siitä Millan ryyppykaverista, jotkut vaan on tollasia eivät-osaa-onnitella -tyyppejä, mutta ei se välttämättä mitään tarkoita, kaikki eivät ole niin "ai kun ihanaa" -tyyppejä, varsinkaan miehet. Outoa oli musta se, että kun Eelis tuli, niin Milla avasi oven, mutta missä Kimmo oli? Keittiössä? Taisi hän hiihdellä siihen olkkariin hetkeksi ja tervehtiä (?) ja sitten tämän jälkeen meni vielä suht pitkä aika, että Milla sanoi, että tää on sit mun mies ja sit vasta käteltiin, ööö, eikö normisti kätellä tuntemattomat heti ovella jo? No Eelis ei ihan etikettimiehiä ole. Yks kiusallisimmista hetkistä kyllä se sohvalla olo ja Kimmoa kävi niin sääliksi, on kuitenkin ite ns. vieraalla maaperällä jo sen suhteen, että kaveri on Millan. Millan olisi pitänyt jollain tavalla "break the ice" ja kertoa, esim. kuka tää Eelis on (en muista sanoiko hän siinä Kimmolle) ja kuinka kauan ovat vaikka tunteneet ja mitä hassuja juttuja ovat tehneet jotain sen tyylistä. Mutta sitten taas toisaalta, Kimmo olisi voinut ottaa roolia ja kysyä Eelikseltä IHAN MITÄ VAIN, että edes jotain keskusteltavaa olisi syntynyt. Mutta mä olen aikaisemmin ite ollut nuorena ja ujona tyttönä samanlainen kuin Eelis, joten ymmärrän tollasenkin käytöksen.
Kuten joku sanoi: "On ilmoja pidellyt" :D repesin.
Vierailija kirjoitti:
En väitä että nämä ihmiset ovat tosielämässä tälläisiä,mutta ohjelman perusteella tuomioni on:
Milla - Vaikuttaa mukavalta ja eloisalta.Ihan ekoissa jaksoissa ärsytti,nyt yksi suosikeistani.
Kimmo -Symppis,rehellinen.Hyvin suomalainen(vain hyvässä mielessä.) Söpö!
Heidi - Vaikuttaa vähän vaikealta ja joku hänessä ärsyttää.
Mikko - Pusuttelu on rasittavaa katsottavaa,mutta muuten ihan hauskan ja leppoisan miehen oloinen.En ymmärrä Mikon haukkujia ollenkaan.
Tiina - Päällepäsmäri manageri.En itse henk koht haluaisi asua tälläisen pirttihirmun kanssa sekuntiakaan.. To each his own.Samuel näyttää tykkäävän ja hyvä niin.
Samuel - Eilen kun katsoin jaksoa,mietin että mullakin synkkais tän miehen kanssa.Tarpeeksi huumorintajua ja tilannekomiikkaa.Ois huippua matkaseuraa esimerkiksi.
Et ymmärrä Mikon haukkujia? Miten ihmeessä sä oot saanut "hauskan ja leppoisan" kuvan Mikosta? Sehän on karmea, lipeä, sössöttävä joka ei osaa edes keskustella :D :D En pysty edes katsomaan kohtauksia joissa Mikko on ilman että kasvoni vääntyvät irveeseen ja tunnen myötähäpeää...
Esim. Mikko lipevällä lässyttävällä äänellä silmät puolitangossa: "Maistuiskos karjalanpiirakka...." Hyi helvetti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, en kuulu siihen 1% luokkaan miehissä, jotka voidaan määritellä alfaksi, mutta olen harrastanut seksiä yli 60 naisen kanssa. Naiset ihan omasta tahdostaan halunneet minun kanssa sänkyyn. 0 maksullista.
Oletko sinä Eelis katkera jostain?
En ole Eelis enkä katkera. Olen nainen ja lievästi huvittunut.