Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
6301/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on typerää olettaa, että Heidi olisi jäänyt vahtimaan kissaa. Kissa on Mikon, eivätkä Heidi ja Mikko asu vielä yhdessä. Heidihän on vaan vieraana vieraalla paikkakunnalla Mikon luona niin ilman muuta kun Mikko lähtee viettämään kaverinsa polttareita niin Heidi haluaa kotiinsa siksi aikaa. Onhan se kissan hoitaminen onnistunut aikasemminkin ilman Heidiä? Minulla itsellänikin on kissa, enkä oleta että puolisoni hoitaisi sitä kun itse lähden jonnekin, vaan kysyn onko sillä menoja tms. 

Vierailija
6302/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnehäiriö sotkee kuvan kuten sotkisi alkoholismi, huume- tai peliongelma, pettäminen, väkivaltaisuus tms. muu vakava ongelma. Heidin osuutta ei voi arvioida suhteessa, jossa hän on ensisijaisesti olosuhteiden uhri. Se on selvää, ettei Heidi mitenkään aiheuttanut Mikon ongelmia.

Eikö todellakaan yhtään aiheuttanut? Ilmeisesti Mikolta jäi hyvän ystävänsä once in a lifetime -polttarit  väliin, kun Heidi yllätti päättämällä lähteä Tampereelle. Aiemmin oli kaiketi ollut lähtökohtana se, että Heidi asuu Mikolla kuvausjakson ajan. Varmaan Mikko olisi pyrkinyt mahdollistamaan Heidin viikonloppuretken, jos olisi vielä ehtinyt järjestää Äijälle korvaavan hoidon - siksihän Mikko mainitsi, että olisit laittanut edes tekstarin päätöksen tehtyäsi. Nyt se ilmeisesti oli kuitenkin jo liian myöhäistä. En näe, että Mikon suuttumisen syy olisi ensi sijassa se, että Heidi menee, vaan se, että Heidi ei ajatellut sen seurauksia tilanteen isomman kuvan kannalta.

Mikkoko sitten ajatteli? On varmasti tiennyt jo kuukausia että bestmaninsä polttarit on tulossa mutta ei missään vaiheessaa tullut ajatelleeksi että miten se kissanhoito järjestyy sillä aikaa kun hän on poissa.

Mutta Mikko ja Heidi ovat AVIOLIITOSSA. Onko Heidi missään vaiheessa sanonut, että hän ei aio hoitaa Mikon kissaa? Minä ainakin olettaisin, että jos olen naimisissa, mulla olisi kissa ja on sovittu, että lähden ystäväni polttareihin, niin toinen ei sitten yks kaks keksi, että mäpäs lähden jonnekin kans. Jos haluaa lähteä, niin ok, mutta siitä olisi suotavaa kertoa sen verran aikaisemmin, että ehtisin hankkia kissalle jonkun toisen hoitajan. Yksi päiväkin voi jo vaikuttaa paljon. Tai tehdä jo heti alussa selväksi, että minä en aio sinun kissaasi hoitaa, jolloin tällaista oletusta ei edes aviopuolisoonsa kohdistaisi. 

Avioliitossa mutta tunteneet muutaman viikon, joten ei tuota voi mielestäni verrata normaaliin avioliittoon, joka solmitaan normaalisti vuosien tuntemisen jälkeen. Kyllä siina ajassa puolison sinkkuaikana hankkima lemmikki alkaa varmasti tuntua ihan eritavalla perheeseen kuuluvalta jäseneltä. Nythän juteltiin vasta sellaisesta, että Mikon kissa on luultavasti alkanut pikkuhiljaa hyväksyä Heidiä. Mutta vaikka olisi ilmoittanut polttariaamuna, niin miten ihmeessä Mikko ei onnistu järkkäämään hoitoa jotenkin? Onhan sitä kissaa joku tai varmasti useampikin henkilö hoitanut aikaisemminkin, Mikko asuu pientaloalueella jossa luulisi kyllä jonkun naapurinsa tuntevan sen verran että voisi pyytää käydä lauantaina laittamassa kissalle vähän ruokaa, maksullisia hoitoloita on olemassa.

Olet ihan oikeassa, mutta Mikko luulee elävänsä avioliitossa Heidin kanssa, mutta Heidi on vasta aloittanut seurustelun Mikon kanssa. 

Hyvä kiteytys. Tuohon ne heidän riitansa varmaan pohjautuukin. Toinen kokee vasta alkaneensa seurustella ja olevansa ihastumis/tutustumisvaiheessa (mikä on psykologisesti totta tässä tilanteessa). Toinen kokee olevansa avioliitossa (mikä taas on paperilla totta, mutta psykologisesti epätotta ja parisuhteen dynamiikan kannalta epätotta). 

Tiinan ja Samuelin suhde toimii, koska he molemmat alkoivat heti häämatkan jälkeen elää  arkeaan avioparina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6303/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidihän sanoi jotenkin jännästi, että Äijä tarvitsee erittäin paljon huolenpitoa tai läsnäoloa. Eli onko kissaa yritetty käyttää jonain kahleena, koska Mikon oma elämäntapahan on erittäin menevä - hänhän on ihan "hajalla" stressistä ja kiireistä. Eli kuka sitä Äijää on ennen Heidiä paaponut??

Jäin miettimään samaa. Kun Mikon menoista päätellen kissa on aika paljonkin yksin kotona, niin miten se nyt "ei voi olla kauhean kauaa yksin". Vai onko aikakäsitykset sitten niin vaan erilaiset, että Heidi lemmikittömänä tarkoittaa paria päivääkin kun puhuu että "ei kauhean kauaa".

Edelleen olen melko varma, että Heidi olisi ottanut kissan mukaansa Turkuun, jos Mikko olisi asiallisesti pyytänyt apua. 

Vierailija
6304/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa riidassa oli kyse muustakin. Heidi olisi voinut ottaa kissan mukaan Turkuun, jos jostain syystä Mikon vanhemmat tai kukaan naapuri tai muu tuttu ei olisi voinut hoitaa kissaa. Heidi tuskin olisi bilettänyt yötäpäivää koko viikonloppua.

Heidi on joustanut koko ajan suunnilleen kaikessa. Mikko ei niinkään. Ehkä Heidi halusi testata, että tuleeko Mikko yhtään häntä vastaan missään asiassa tai joustaako Mikko missään. Vai suuttuuko. Heillä on iso päätös pian edessä, ja siksi voi olla hyödyllistäkin pitää kiinni omista rajoistaan ja katsoa miten toinen reagoi.

Vaikka olisikin halunnut testata, niin ajankohta oli todella väärä. En tiedä, millaisia ystäviä teillä muilla on, jos teille olisi ihan ok, mikäli puolisonne alkaisi testata teidän joustavuuttanne juuri silloin, kun on ystävänne polttarit. Mulle ei olisi todellakaan ok. Joku toinen kerta,  mutta ei silloin. 

Ja ihan täysin pyytämättä tai edes puolella sanalla kysymättä olisi selvää että uunituore miehesi hoitaa sinun kissaasi, sinun vuoksesi, sinun asunnossasi jääden vieraalla paikkakunnallesi - onhan sinulla tosi tärkeä tyttöjen viikonloppu. Käsi ylös, kuinka moni nainen vaan olettaisi noin?

Vierailija
6305/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P

Vierailija kirjoitti:

that is belfect kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mulla olis Tiinan kroppa, en todellakaan esiintyisi pikkupikku-bikineissä. Saa kivittää =)

En minäkään pitäisi lihojani noin esillä, semminkään telkkarissa. Ja oon hoikka, mutta silti. En ilahtuisi, että kaikki sais tiirata ja arvostella mun perslihoja kotisohvallaan. Sinällään on hienoa, että Tiinaa se ei haittaa. Ehkä nykynuoret on avoinempia. Mielellään ne tiirailee omaa pyllyäänkin selfiekepillä. Jos vielä jäi kiviä, niin sitten viskeleen

Vittu mitä paskaa. Etenkin tuo eka kommentti.

Miksi vain Tiinan vartaloa arvostellaan, miksei myös Samuelin?

Onko vain urheilullisilla naisilla oikeus pukeutua bikineihin?

Jos kerran naisten vartaloja arvostellaan muutenkin, niin voisiko itse olla fiksumpi ja solidaarisempi omaa sukupuoltaan kohtaan ja jättää arvostelun väliin?

Siksi kun jos on vähän kessiä miehellä niin ei se haittaa yhtä paljon.

Niin, miksi se ei haittaa? Miksi nämä ulkonäköpaineet kohdistuvat vain naisiin? Ja miksi naiset itse asettavat niitä toisilleen?

Tämä lähtee ulkoisesta naisihannekuvasta, jotka naiset itse asettavat mm. filmitähtien ja mallien sekä missien tms.kautta. Heitä katsellaan kehutaan ja haukutaan lehdissä ja palstoilla.Miehet hyväksyvät paremmin erinäköiset miehet, jolloin se on helpommin ok myös naisille. Maha voi vain parhaimmillaan olla nallekarhumaista karismaa. Naisille maha ei oikein käy kuin ennen synnyttämistä.

Ja just sen takia onkin tärkeetä, että telkussa esiintyy ja näytetään muunkinlaisia naisia kuin malleja, missejä ja fitnessurheilijoita tai sellaisiksi haluavia.

Fitness-typykät ja muut bodarit ovat suurin turn-off. Näin se on, sanoo kaikki , ketä tiedän. Joku raja salilla pumppaamisessakin.

T. Äijä

Vierailija
6306/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnehäiriö sotkee kuvan kuten sotkisi alkoholismi, huume- tai peliongelma, pettäminen, väkivaltaisuus tms. muu vakava ongelma. Heidin osuutta ei voi arvioida suhteessa, jossa hän on ensisijaisesti olosuhteiden uhri. Se on selvää, ettei Heidi mitenkään aiheuttanut Mikon ongelmia.

Eikö todellakaan yhtään aiheuttanut? Ilmeisesti Mikolta jäi hyvän ystävänsä once in a lifetime -polttarit  väliin, kun Heidi yllätti päättämällä lähteä Tampereelle. Aiemmin oli kaiketi ollut lähtökohtana se, että Heidi asuu Mikolla kuvausjakson ajan. Varmaan Mikko olisi pyrkinyt mahdollistamaan Heidin viikonloppuretken, jos olisi vielä ehtinyt järjestää Äijälle korvaavan hoidon - siksihän Mikko mainitsi, että olisit laittanut edes tekstarin päätöksen tehtyäsi. Nyt se ilmeisesti oli kuitenkin jo liian myöhäistä. En näe, että Mikon suuttumisen syy olisi ensi sijassa se, että Heidi menee, vaan se, että Heidi ei ajatellut sen seurauksia tilanteen isomman kuvan kannalta.

Mikkoko sitten ajatteli? On varmasti tiennyt jo kuukausia että bestmaninsä polttarit on tulossa mutta ei missään vaiheessaa tullut ajatelleeksi että miten se kissanhoito järjestyy sillä aikaa kun hän on poissa.

Mutta Mikko ja Heidi ovat AVIOLIITOSSA. Onko Heidi missään vaiheessa sanonut, että hän ei aio hoitaa Mikon kissaa? Minä ainakin olettaisin, että jos olen naimisissa, mulla olisi kissa ja on sovittu, että lähden ystäväni polttareihin, niin toinen ei sitten yks kaks keksi, että mäpäs lähden jonnekin kans. Jos haluaa lähteä, niin ok, mutta siitä olisi suotavaa kertoa sen verran aikaisemmin, että ehtisin hankkia kissalle jonkun toisen hoitajan. Yksi päiväkin voi jo vaikuttaa paljon. Tai tehdä jo heti alussa selväksi, että minä en aio sinun kissaasi hoitaa, jolloin tällaista oletusta ei edes aviopuolisoonsa kohdistaisi. 

Avioliitossa mutta tunteneet muutaman viikon, joten ei tuota voi mielestäni verrata normaaliin avioliittoon, joka solmitaan normaalisti vuosien tuntemisen jälkeen. Kyllä siina ajassa puolison sinkkuaikana hankkima lemmikki alkaa varmasti tuntua ihan eritavalla perheeseen kuuluvalta jäseneltä. Nythän juteltiin vasta sellaisesta, että Mikon kissa on luultavasti alkanut pikkuhiljaa hyväksyä Heidiä. Mutta vaikka olisi ilmoittanut polttariaamuna, niin miten ihmeessä Mikko ei onnistu järkkäämään hoitoa jotenkin? Onhan sitä kissaa joku tai varmasti useampikin henkilö hoitanut aikaisemminkin, Mikko asuu pientaloalueella jossa luulisi kyllä jonkun naapurinsa tuntevan sen verran että voisi pyytää käydä lauantaina laittamassa kissalle vähän ruokaa, maksullisia hoitoloita on olemassa.

Olet ihan oikeassa, mutta Mikko luulee elävänsä avioliitossa Heidin kanssa, mutta Heidi on vasta aloittanut seurustelun Mikon kanssa. 

Hyvä kiteytys. Tuohon ne heidän riitansa varmaan pohjautuukin. Toinen kokee vasta alkaneensa seurustella ja olevansa ihastumis/tutustumisvaiheessa (mikä on psykologisesti totta tässä tilanteessa). Toinen kokee olevansa avioliitossa (mikä taas on paperilla totta, mutta psykologisesti epätotta ja parisuhteen dynamiikan kannalta epätotta). 

Tiinan ja Samuelin suhde toimii, koska he molemmat alkoivat heti häämatkan jälkeen elää  arkeaan avioparina. 

Lisäksi huumori ja se, että korostetaan hyvyyttä eikä pahuutta eli yritetään nähdä hyviä puolia ja vahvistaa niitä eikä tonkia huonoja puolia. Sellaista tervettä sokeutta vioille harjoittavat varmaan kaikki kestävissä ja hyvissä liitoissa elävät. 

Vierailija
6307/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P

Vierailija kirjoitti:

that is belfect kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mulla olis Tiinan kroppa, en todellakaan esiintyisi pikkupikku-bikineissä. Saa kivittää =)

En minäkään pitäisi lihojani noin esillä, semminkään telkkarissa. Ja oon hoikka, mutta silti. En ilahtuisi, että kaikki sais tiirata ja arvostella mun perslihoja kotisohvallaan. Sinällään on hienoa, että Tiinaa se ei haittaa. Ehkä nykynuoret on avoinempia. Mielellään ne tiirailee omaa pyllyäänkin selfiekepillä. Jos vielä jäi kiviä, niin sitten viskeleen

Vittu mitä paskaa. Etenkin tuo eka kommentti.

Miksi vain Tiinan vartaloa arvostellaan, miksei myös Samuelin?

Onko vain urheilullisilla naisilla oikeus pukeutua bikineihin?

Jos kerran naisten vartaloja arvostellaan muutenkin, niin voisiko itse olla fiksumpi ja solidaarisempi omaa sukupuoltaan kohtaan ja jättää arvostelun väliin?

Siksi kun jos on vähän kessiä miehellä niin ei se haittaa yhtä paljon.

Niin, miksi se ei haittaa? Miksi nämä ulkonäköpaineet kohdistuvat vain naisiin? Ja miksi naiset itse asettavat niitä toisilleen?

Tämä lähtee ulkoisesta naisihannekuvasta, jotka naiset itse asettavat mm. filmitähtien ja mallien sekä missien tms.kautta. Heitä katsellaan kehutaan ja haukutaan lehdissä ja palstoilla.Miehet hyväksyvät paremmin erinäköiset miehet, jolloin se on helpommin ok myös naisille. Maha voi vain parhaimmillaan olla nallekarhumaista karismaa. Naisille maha ei oikein käy kuin ennen synnyttämistä.

Minusta on surullista, että kaikki eivät tiedosta tätä ja kykene kyseenalaistamaan sitä, miksi he ajattelevat niin kuin ajattelevat.

Vierailija
6308/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen näitä esiin tulleita aiheita joista Mikko on todistetusti Heidille suuttunut- oma eksymisensä, inhimillinen unohdus mökkimatkalla ja väärinkäsitys kissanhoidosta.

En haluaisi elää ihmisen kanssa joka hermostuu tai loukkaantuu minulle suhteettomasti, jollei kaikki pikkuasiatkin suju niin kuin hän olettaa. Nuo kun ovat kuitenkin vielä todella pieniä asioita, ja sellaisia joista pitäisi päästä yli ja eteenpäin ihan normaalilla juttelulla.

Nyt tulee taas varmaan kiviä niskaan ja väitteitä että Mikko täällä kirjoittelee, mutta pakko hypätä sivullisena "paholaisen asianajajaksi" ja kommentoida, että todistetusti on tällä hetkellä sitä vain, jos otetaan kaikki Heidin kertoma annettuna. Sama koskee sitä, että riidat ovat olleet yksipuolisesti rajuja. Kuten joku aiemmassa kirjoitti, niin näkyy tiettyä ristiriitaa sen välillä, miten Heidi on kuvannut olevansa alistuva, ja miten vahvasti hän tosiasiassa reagoi nähdyssä riitatilanteessa. Jos Heidi on herkkä provosoitumaan, ja Mikko sosiaalisesti kömpelö, niin riita ei välttämättä vaadi paljoa syttyäkseen.

Vierailija
6309/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidihän sanoi jotenkin jännästi, että Äijä tarvitsee erittäin paljon huolenpitoa tai läsnäoloa. Eli onko kissaa yritetty käyttää jonain kahleena, koska Mikon oma elämäntapahan on erittäin menevä - hänhän on ihan "hajalla" stressistä ja kiireistä. Eli kuka sitä Äijää on ennen Heidiä paaponut??

Jäin miettimään samaa. Kun Mikon menoista päätellen kissa on aika paljonkin yksin kotona, niin miten se nyt "ei voi olla kauhean kauaa yksin". Vai onko aikakäsitykset sitten niin vaan erilaiset, että Heidi lemmikittömänä tarkoittaa paria päivääkin kun puhuu että "ei kauhean kauaa".

Edelleen olen melko varma, että Heidi olisi ottanut kissan mukaansa Turkuun, jos Mikko olisi asiallisesti pyytänyt apua. 

Niinpä. Ihan varmasti se kissan hoito olisi ollut jotenkin järjestettävissä nopeallakin aikataululla. Kun varmasti olisi riittänyt että joku käy kerran sen viikonlopun aikana katsomassa ruuat ja vedet kuntoon. Varmasti tuntee noita rivarinaapureistaankin edes sen verran että olisi voinut jota kuta heistä pyytää.

Vierailija
6310/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas oli pätkiä oudossa järjestyksessä. Mikon ja Heidin tanssit oli juhannuksena (järvellä näkyi kokko)

Se ei ole kokko vaan vedessä oleva valaistu "suihkulähde". (Löydät kuvankin, jos laitat kuvahaun Valasranta.)

Vierailija
6311/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen näitä esiin tulleita aiheita joista Mikko on todistetusti Heidille suuttunut- oma eksymisensä, inhimillinen unohdus mökkimatkalla ja väärinkäsitys kissanhoidosta.

En haluaisi elää ihmisen kanssa joka hermostuu tai loukkaantuu minulle suhteettomasti, jollei kaikki pikkuasiatkin suju niin kuin hän olettaa. Nuo kun ovat kuitenkin vielä todella pieniä asioita, ja sellaisia joista pitäisi päästä yli ja eteenpäin ihan normaalilla juttelulla.

Nyt tulee taas varmaan kiviä niskaan ja väitteitä että Mikko täällä kirjoittelee, mutta pakko hypätä sivullisena "paholaisen asianajajaksi" ja kommentoida, että todistetusti on tällä hetkellä sitä vain, jos otetaan kaikki Heidin kertoma annettuna. Sama koskee sitä, että riidat ovat olleet yksipuolisesti rajuja. Kuten joku aiemmassa kirjoitti, niin näkyy tiettyä ristiriitaa sen välillä, miten Heidi on kuvannut olevansa alistuva, ja miten vahvasti hän tosiasiassa reagoi nähdyssä riitatilanteessa. Jos Heidi on herkkä provosoitumaan, ja Mikko sosiaalisesti kömpelö, niin riita ei välttämättä vaadi paljoa syttyäkseen.

Otetaan nyt sitten positiivisimmat mahdolliset lasit silmille ja analysoidaan uudelleen.

Tilanne on edelleen se, että on riitoja (Heidin sanoin pahoja, Mikon sanoin kuuluvat parisuhteeseen, molempien sanoin niitä ei jaksa). Tilanne on se, että heidän on vaikea palautua normaalitilaan riitojen jälkeen. Tilanne on se, että riidoista ei oteta opikseen eikä asioita saada korjattua eikä saada sovittua, miten toimittaisiin seuraavalla kerralla, jotta riitaa ei tulisi ja miten osattaisiin seuraavalla kerralla jo riidan aikana toimia rakentavammalla tavalla. 

Vierailija
6312/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni on ollut tilanteessa, jossa 4 vk tutustumisen jälkeen on kamalat riidat päällä? Veikkaampa että ei juuri kukaan. En käsitä miten noin voi edes käydä. 

Vierailija
6313/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Mikolla on niin paljon työpaineita, kun hän Aamulehdessä olevan jutun mukaan on lomalla kuvausten ajan? 

http://www.aamulehti.fi/ihmiset/ylojarvelainen-mikko-meni-naimisiin-ens…

Koettihan se hakea uutta duuniakin. Yhdessä jaksossa oli työhaastattelu. Jos se on rampannut, vaikka niissä enemmänkin. Mitähän pomo tästä tykkää? Onko kerrottu?

Ehkä Mikko on kuvauksen aikaisissa töissään niin burn outin rajoilla, että uuden työn hakeminen on aivan fiksu liike.

Vierailija
6314/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan sitä näytettykin että riitelevät ja tunnelma on käsinkosteltavan huono. Mutta eniten minusta kertoo nuo riitojen aiheet: siis Mikon kissan hiekkalaatikko ja kissan hoito! Miten helvetissä noista saadaan riitaa aikaiseksi tai miten ihmeessä tuollaisista voi suuttua Heidillä, jolla ei ole ollut osaa eikä arpaa kissan hankintaan.

Vierailija
6315/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinvaan kirjoitti:

Mikon luona ollessaan olisi Heidi voinut, ottaa paikkansa ja kokkailla, leipoa, lenkkeillä, tutustua ympäristöön, lukea, kirjoittaa tms. Mikko taas olisi voinut kertoa mitä nähtävyyksiä paikkakunnalla on, miten bussit kulkee jne. Oikeasti aika tylsä pariskunta.

Heidi vaikuttaa juuri sellaiselta naiselta, joka kuolee nälkään, jos kilometrin säteellä ei ole sushibaaria. Heidi ei varmasti kokkaa tai leivo, tuskin edes osaa.

Ja ne Ylöjärven nähtävyydet, ne on nopeasti kerrottu. 

1. Kirkko ja hautausmaa

2. Kirjasto

3. Räikänpuisto

4. Ympäristötaideteos

5. Soppeenharju

6. Ravirata

Oliko jotain muuta?

Oliko muuta?

Vierailija
6316/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan sitä näytettykin että riitelevät ja tunnelma on käsinkosteltavan huono. Mutta eniten minusta kertoo nuo riitojen aiheet: siis Mikon kissan hiekkalaatikko ja kissan hoito! Miten helvetissä noista saadaan riitaa aikaiseksi tai miten ihmeessä tuollaisista voi suuttua Heidillä, jolla ei ole ollut osaa eikä arpaa kissan hankintaan.

Joo toi on se todella hämmentävä juttu. Riidat tuntuvat liittyvän kissaan. Ja menevän sillä kaavalla, että Mikko suuttuu Heidille, koska kissa sitä tai kissa tätä. Heidillä ei todella ole ollut osaa eikä arpaa kissaan eikä sen hankintaan. Mitenhän noiden suhde olisi, jos mitään lemmikkiä ei kummallakaan olisi ollut?

Vierailija
6317/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaan nyt sitten positiivisimmat mahdolliset lasit silmille ja analysoidaan uudelleen.

Tilanne on edelleen se, että on riitoja (Heidin sanoin pahoja, Mikon sanoin kuuluvat parisuhteeseen, molempien sanoin niitä ei jaksa). Tilanne on se, että heidän on vaikea palautua normaalitilaan riitojen jälkeen. Tilanne on se, että riidoista ei oteta opikseen eikä asioita saada korjattua eikä saada sovittua, miten toimittaisiin seuraavalla kerralla, jotta riitaa ei tulisi ja miten osattaisiin seuraavalla kerralla jo riidan aikana toimia rakentavammalla tavalla. 

Samaa mieltä /edellisen kirjoittaja

Vierailija
6318/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Monen päivän riitoja mokomista syistä, eikä toinen osapuoli edes halua sopia riitaa samana päivänä.

Vierailija
6319/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Heidi ei hoida kissaa tyydyttävällä tavalla, olisi ainoa terve johtopäätös se, että ko. henkilöä ei kissa hetkauta ja on parasta hankkia kissalle eläinystävällisempi hoitaja. Ihan turha siitä on mitään raivokohtauksia vetää vaan ottaa itse opikseen. 

Jos toinen hankkisi jonkun erityisen harrastusvälineen ja alkaisi edellyttää toiselta siihen liittyviä toimenpiteitä, on ihan turha raivota, jos se ei-kiinnostunut joko feidaa tai hoitaa hommat ihan vasurilla. On onnenkantamoinen, jos toinen kiinnostuu ja innostuu itsekin aiheesta. 

Vierailija
6320/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Monen päivän riitoja mokomista syistä, eikä toinen osapuoli edes halua sopia riitaa samana päivänä.

Toikin on hämmentävää. Että Mikko sanoo suoraan että ei eilen edes halunnut sopia riitaa vaan halusi pitkittää sitä. Ja riidan syy oli outo ja tyhjänpäiväinen. 

Ketju on lukittu.