Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa, miten yksipuolisen kuvan sarjan käsikirjoittaja haluaa antaa Tiinasta & Samuelista. Kahdessa jaksossa yritetään tehdä selväksi, miten "joustamaton" Tiina on suhteessa. Epäreilua siihen nähden, että pareista on tuntikaupalla matskua, jota voitaisi näyttää (kuten tästä käsikirjoittajan haastattelusta selviää).
Draaman lakeihin tietty kuuluu, että henkilöillä pitää olla vaikeuksia, ja katsoja joutuu jännittämään, miten lopulta käy. Luulen, että Tiinan käyttäytymisen esittelyllä halutaan pitää jännitystä yllä - loppu on kuitenkin onnellinen.
Jotenkin vaan nyppii, että Tiinan ja Samuelin osalta on keskitytty vain kahteen asiaan, remppaan ja kaupassa käyntiin. Muista pareista taas on monenlaisia tilanteita ollut esillä. Hieman epätoivoista käsikirjoittajalta yrittää laittaa Tiina silmätikuksi.
Toivon vaan, että pareja on valmennettu tulevaan julkisuuteen. Ainakaan itse en haluaisi lukea tätä scheissea, mitä Tiina on nettikeskusteluissa osakseen saanut.
Joo, minustakin Tiinalle voi tulla tästä ihan liikaa kuraa niskaan, mutta eihän tässä vaiheessa vielä voi ollakaan keskitytty kovin moneen asiaan. Eihän esim Mikon ja Heidinkään kohdalla ole kovin kummoisia tilanteita ollut esillä. Kavereiden tapaaminen ja jalkapallo-ottelu oksennustaudissa. Ja Kimmolla ja Millalla kiusalliset "juhlat" ja ikea. Minusta Tiinan ja Samuelin kaupassakäynti ja remontti ovat juuri sitä aidointa yhdessäoloa ja tavallisinta arkea, joten siinä tietysti tulee erilaisia asioita esiin kuin jossakin kavereihin tutustumisessa.
Musta sekä Mikon että Heidin kaverit vaikutti tosi kivoilta. Se Heidin kaveri joka hiillosti Mikkoa oli huippu ja hauska.
Ja joku ihmetteli miksi Mikko vain kätteli Heidin kaverimiehen eikä halannut kuten naista, niin se nainenhan teki aloitteen halaamiseen. Olisipa ollut epäkohteliasta olla halaamatta silloin. Tietysti kätteli miehen, ei Mikko ole mikään halailija (pussailija kyllä), omia kavereitaan ei halannut vaikka Heidi heti halasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä näe sitä kemiaa Millan ja Kimmon välillä, joita monet muut ilmeisesti näkevät. Hirveän väkinäiseltä näyttää heidän olemisensa minusta vieläkin, vaikka johtunee kyllä pitkälti kameroistakin. Siinä terapeutin penkilläkin nojasivat toisistaan poispäin ja tuntuu että silmiin katsominen on todella vaikeaa. Näyttää vain sellaiselta kohteliaalta yhdessäololta.
.Ne ei vaan vielä ole hioutuneet pariksi. Tarvitaan vähän varmuutta ja aikaa oppia tuntemaan toinen. Kimmo on niin mukautuva että Millalla on loistava tilaisuus muokata siitä mieleisensä.
No ehkä tämä minua juuri häiritseekin. Tässä nyt vain seurataan, miten hyvin Kimmo saadaan sopimaan Millan elämään. Tekeekö tarpeeksi hyvää ruokaa ja oppiiko valitsemaan ikeassa oikean väriset kalusteet. Entäs se toinen suunta?
Mua ärsytti Tiina tässä jaksossa, kuten monia muitakin. Mutta en mä nyt ihan ymmärrä sitäkään, että kun toinen haluaisi ostaa tuoreita ja erilaisia salaattilajeja ja toinen ei edes tiedä, mitä rucola on, niin silti pitäisi ostaa joku valmispussi?! Ne on oikeasti ihan hirveän hintaisia ja usein nuhjuisen näköisiä. Siis tuli vähän sellainen fiilis, että sillä Samuelillakin on ylittynyt ärsytyskynnys jo siihen pisteeseen, että itekin pitää alkaa naputtaa ihan turhanpäiväisistä asioista, kuten salaatin ostosta... Mikä on tietty sikäli hyvä, ettei ole ihan tossu. Joka tapauksessa ahdistuisin jo noiden kauppareissuilla ihan mielettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytti Tiina tässä jaksossa, kuten monia muitakin. Mutta en mä nyt ihan ymmärrä sitäkään, että kun toinen haluaisi ostaa tuoreita ja erilaisia salaattilajeja ja toinen ei edes tiedä, mitä rucola on, niin silti pitäisi ostaa joku valmispussi?! Ne on oikeasti ihan hirveän hintaisia ja usein nuhjuisen näköisiä. Siis tuli vähän sellainen fiilis, että sillä Samuelillakin on ylittynyt ärsytyskynnys jo siihen pisteeseen, että itekin pitää alkaa naputtaa ihan turhanpäiväisistä asioista, kuten salaatin ostosta... Mikä on tietty sikäli hyvä, ettei ole ihan tossu. Joka tapauksessa ahdistuisin jo noiden kauppareissuilla ihan mielettömästi.
Häh? Samuelhan sitä valmispussia halusi? Eikö sanonut, että yleensä käyttää niitä. Onko se nyt Tiinan syy.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Samuel sanonut, ettei tiedä, mitä rucola on, vaan sanoi, ettei ole koskaan oikein tajunnut rucolaa. Minun mielestäni tämä tarkoittaa sitä, että ei siitä erityisemmin pidä, joten ei ole sitä koskaan erikseen vartavasten ostanut.
Ja voisiko joku kertoa millaisista valmispusseista tässä nyt puhutaan? Eikö ne valmispussit ole ihan yhtä tuoreita, kuin esim se Tiinan ehdottama rucola-rasia? Ja ihmeellistä tuossa tilanteessa oli se, että Tiina sanoi, ettei tiedä, millaista pussia Samuel tarkoittaa, mutta sitten sanoikin että salaatti niissä pusseissa on useimmiten märkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotantoassarina työskennellyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa kyllä jotenkin kun alkuun tykkäsin Tiinasta hirveesti ja nyt siitä paljastukin näin rasittavia piirteitä :(
Hei haloo: draaman kaari. Leikkauksillahan nämä jutut tehdään. Katsojat saadaan ensin tykkäämään yhdestä ja inhoamaan toista, sitten käännetään ne päinvastoin.
Nuo ihmiset tunteineen ja tekoineen ovat todellisia, joo, mutta se mitä teille katsojille näytetään on vain otteita. Käsikirjoitukseen perustuvia otteita, Tarkkaan laskelmoituja momentteja, jotta pysyisitte koukussa.
Ei Tiinasta paljastunut mitään, Tiinasta näytettiin nyt jotain mitä aikaisemmin ei haluttu näyttää.
Siinä tapauksessa voi kai todeta että tuotanto onnistuu. Ainoa, josta mielipiteeni on säilynyt muuttumattomana, on Samuel.
No eikö se silloin ole pajastumista, jos aiemmin asia on pidetty katsojilta pimennossa. Elokuvissakin tätä kuulemma tehdään: ei näytetä kaikkea heti, jotta katsoja voi yllättyä.
No itse huomasin nämä piirteet jo Varsovan jaksosta, kun Tiinalle oli olennaista olla ekana päättämässä kaikesta Samulin pakkaamista myöten.
Pakkaamisesta päätti nainen, joka ei edes tiennyt, mihin maahan oltiin menossa.
Tuossa kauppaepisodissa oli minun mielestäni kyllä jotenkin mukavaa se, miten kova tarve molemmilla oli kuitenkin päästä kompromissiin eikä absoluuttisesti jyrätty toisen mielipidettä. Siis hehän kyselivät koko ajan toisiltaan, minkälaista toinen on tottunut ostamaan ja se valinnan tekeminen juuri siksi olikin vaikeaa, kun kumpikaan ei halunnut ehdottomasti jyrätä vaan halusi vähän miellyttää toistakin.
Kuka oli se viides henkilö Heidin&Mikon sekä Mikon kaveripariskunnan kohtauksessa, joka vain töllötti pöydän päässä sanomatta sanaakaan? :D Eihän hänen nimeäkään lukenut ruudussa vaikka toisen pariskunnan nimet luki pariinkin otteeseen.
Minäkin yhdyn siihen kuoroon, jonka mukaan Tiinan kauppashow oli enimmäkseen kameroille esittämistä ja leikkaamalla aikaansaatua draamaa. Ja jos huomasitte, ostoskärryssä oli vaikka mitä, mutta meille näytettiin vain niiden tuotteiden ostotilanteet, joista tuli kiistaa. Jos ne ostanu 25 tuotetta ja kiistelly neljästä, mutta meille näytetään vaan ne, niin saahan se nyt tilanteen näyttävän ihan eriltä. Ja jos tosiaan Samuel ei juuri salaatteja syö, niin kiistahan tuli juuri salaattitarvikkeista. Kun tuli sen jonkun kastikkeen vuoro, Tiina sanoi, että ota sä se kun mä en ymmärrä niistä mitään, ja meni ottamaan kanaa. Meinasi sitten tuorekelmuihmettelynsä jälkeen tullakin puuttumaan kastikeasiaan, johon Samuel totesi kypsästi, että mee sä nyt kattoon ne kanat. Eli eiköhän se Samuel puolensa pidä. Ja toi oli kans hyvä piikki, että "ei tarvi sitte illalla itkeä". Musta se kauppakohtaus kaikessa kamaluudessaan oli pääosin viihdyttävä, ja kirvoitti epäuskoista naurua ja päänpuistelua jopa ohjlemaa seuraamaan tulleelta mieheltäni. Ja sehän koko ohjelman suurin tavoite on - saada ihmiset katsomaan sitä! :)
Luulen, että kyse on siitä, että Samuelille on melko helvetin sama jotkut salaatit ja fetat, mutta ottaa kyllä roolia siinä kohtaa, kun asialla on hälle merkitystä. Tuskin päästää Tiinaa päsmäröimään siinä vaiheessa, kun istuvat pankkiirin pakeilla asuntolainaa hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä näe sitä kemiaa Millan ja Kimmon välillä, joita monet muut ilmeisesti näkevät. Hirveän väkinäiseltä näyttää heidän olemisensa minusta vieläkin, vaikka johtunee kyllä pitkälti kameroistakin. Siinä terapeutin penkilläkin nojasivat toisistaan poispäin ja tuntuu että silmiin katsominen on todella vaikeaa. Näyttää vain sellaiselta kohteliaalta yhdessäololta..
Ne ei vaan vielä ole hioutuneet pariksi. Tarvitaan vähän varmuutta ja aikaa oppia tuntemaan toinen. Kimmo on niin mukautuva että Millalla on loistava tilaisuus muokata siitä mieleisensä.
No ehkä tämä minua juuri häiritseekin. Tässä nyt vain seurataan, miten hyvin Kimmo saadaan sopimaan Millan elämään. Tekeekö tarpeeksi hyvää ruokaa ja oppiiko valitsemaan ikeassa oikean väriset kalusteet. Entäs se toinen suunta?
No joo Millan puolia ei oikein ole tuotu vielä esiin. On vain tämä yksi suunta jossa Kimmo näyttäytyy vetoleluna.
No joo,ihan normaalia että ihmisillä on omia tapoja ja ruokia, mutta eniten mua ärsyttää tuo tapa millä Tiina huomauttaa Samuelille niistä. Olisi vaan napannut hyllystä sen fetan eikä kysellyt että mistä Samuel tykkää ja sitten väännellyt naamaa "kun kuule kulta ku se ei oo oikeeta mutta otetaan sitten sitä". Ja muutenkin tuo että kaikesta tehdään niin iso numero, ottaisi vaan sitä mitä haluaa tai mainitsisi vaan asiasta, eikä verhoilisi sitä hassunhauskaan kuule kulta löpinään.
Vierailija kirjoitti:
On se sitten fetaa tai halloumia tai mitä vain niin ei se ole sama kun se tehdään Suomessa lehmänmaidosta! Paska kopio jossa alkuperäinen idea ja maku pilattu.
Suomessa lehmänmaidosta tehdyt tuotteet eivät ole koskaan fetaa, koska se on nimisuojattu tuote. Enkä ole huomannut, että halloumi-nimelläkään kotimaista juustoa kaupiteltaisiin, grillijuusto taitaa olla Valion saman tyyppisen tuotteen kauppanimi.
ohis
Tämä samuel on hyvin erikoinen tyyppi, jolle ei sovi, että aikuisella naisella on omia mielipiteitä???
Hauskaa kun täällä ruoditaan näin tarkasti Tiinan ja Samuelin ostoksia. Itseäni nauratti heidän ostosreissunsa mutta siis ihan hyvällä tavalla. Tiina on kyllä todella pinttynyt tapoihinsa, mutta jos Samuel jaksaa muutaman vuoden vängätä vastaan, he luultavasti löytävät ne yhteiset tavat ja tilanne rauhoittuu. Sinänsä minusta on ihan sama, onko se fetaa vai salaattijuustoa (vaikka itse tykkäänkin oikeasta salaattijuustosta), koska kyseessä on kompromissien teko eikä se kuka on oikeassa ja kuka väärässä.
Onko tämän palstan naiset samanlaisia natseja kuin Tiina kun häntä puolustellaan noin ahkeraan? Ei ihme että palstalla vingutaan kun mies ei halua seksiä...
Hirveä ämmä. Jatkuva vinkuminen milloin mistäkin ja jumittuminen fetajuuston koostumukseen suhteen alkuvaiheessa tappaa ihan armasti miehen kiinnostuksen. Parisuhteessa pitää ymmärtää joustaa ja antaa tilaa. Liika nalkuttaminen AIVAN TURHASTA tappaa parisuhteessa miehen kiinnostuksen ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että kyse on siitä, että Samuelille on melko helvetin sama jotkut salaatit ja fetat, mutta ottaa kyllä roolia siinä kohtaa, kun asialla on hälle merkitystä.
Itse en ainakaan katsoisi hyvällä, jos toinen pistää koriin aina kritiikittömästi ylikalliita vaihtoehtoja vaikka vieressä on suunnilleen samaa kamaa puolet halvemmalla. Kuten apetina vs. feta. Ison ostoskorin loppusummassa voi jo olla useamman kympin hintaero.
Vierailija kirjoitti:
Millan hehkutusta en ymmärrä, minusta kummallisen näköinen, ei kaunis mistäänpäin, puhuu honottavasti ja jotenkin ylimielinen.
Ylimielisyyttä en ole Millassa huomannut. Millahan on pikemminkin vähän ujon oloinen. On myös hieman kömpelö ilmaisemaan itseään, mutta vaikuttaa vilpittömältä. Sanoisin, että sarjan naisista kaikkein vähiten feikki. Ja toisaalta tuo kömpelö itseilmaisu on välillä aika söpöäkin.
Ja mitä ulkonäköön tulee, niin Millahan on sarjan naisista kaunein! Nätit silmät, jotka oikein tuikkivat, persoonalliset ja mieleenjäävät kasvot, hoikka ja naiseksi oikein sopivan pituinenkin, ei liian pätkä muttei myöskään mikään kaappi.
En yhtään ihmettele, että Kimmo on korviaan myöten ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin yhdyn siihen kuoroon, jonka mukaan Tiinan kauppashow oli enimmäkseen kameroille esittämistä ja leikkaamalla aikaansaatua draamaa. Ja jos huomasitte, ostoskärryssä oli vaikka mitä, mutta meille näytettiin vain niiden tuotteiden ostotilanteet, joista tuli kiistaa. Jos ne ostanu 25 tuotetta ja kiistelly neljästä, mutta meille näytetään vaan ne, niin saahan se nyt tilanteen näyttävän ihan eriltä. Ja jos tosiaan Samuel ei juuri salaatteja syö, niin kiistahan tuli juuri salaattitarvikkeista. Kun tuli sen jonkun kastikkeen vuoro, Tiina sanoi, että ota sä se kun mä en ymmärrä niistä mitään, ja meni ottamaan kanaa. Meinasi sitten tuorekelmuihmettelynsä jälkeen tullakin puuttumaan kastikeasiaan, johon Samuel totesi kypsästi, että mee sä nyt kattoon ne kanat. Eli eiköhän se Samuel puolensa pidä. Ja toi oli kans hyvä piikki, että "ei tarvi sitte illalla itkeä". Musta se kauppakohtaus kaikessa kamaluudessaan oli pääosin viihdyttävä, ja kirvoitti epäuskoista naurua ja päänpuistelua jopa ohjlemaa seuraamaan tulleelta mieheltäni. Ja sehän koko ohjelman suurin tavoite on - saada ihmiset katsomaan sitä! :)
Luulen, että kyse on siitä, että Samuelille on melko helvetin sama jotkut salaatit ja fetat, mutta ottaa kyllä roolia siinä kohtaa, kun asialla on hälle merkitystä. Tuskin päästää Tiinaa päsmäröimään siinä vaiheessa, kun istuvat pankkiirin pakeilla asuntolainaa hakemassa.
Minä tuota episodia (ja muita parin tilanteita) katsoessa pohdin joustavuutta/joustamattomuutta. Samuel näyttäytyy hyvin kmpromissikykyisenä ja sovinnonhakuisena. On valmis joustamaan asioissa millä ei merkitystä. Tiina taas ymmärtää itsekin joustamattomuutensa - ja tuskin siitä koskaan irti pääsee. Rakastuneina jaksavat yrittää. Samuelin turhautuminen jatkuvaan "päsmäämiseen" alkaa näkyä, itsenäinen ihminen ei jaksa toista neuvomassa/ojentamassa joka ikisessä vähäpätöisessä asiassa kintereillään. Tuo mielipiteen kysyminen ja sitten sen runttaaminen (mitä juustoa haluat? Ai tuota, se on kumijuustoa, mutta otetaan jos haluat) ei hirveän mukavalta tunnu, kokeilkaapa kuvitella itseänne tuollaisen kohteeksi, täytyy olla aika hyvä itsetunto, että tuota kestää päivittäin. Ehkä rakastumisen voimin jatkavat parina, mutta jos Tiina ei kykene yhtään tuota kontrollivimmaansa hillitsemään ei liitosta kovin onnellinen tule. Voi kun kaikki palstan naiset jotka valittavat miestensä passiivisuutta katsoisivat tätä: Samuel on ollut aivan hienosti itsensä ja kotinsa hoitanut mies. Nyt Tiinan kanssa alkaa vetäytyä käytännön töistä, miksi, no kun mikään hänen tavastaan tehdä asiat ei kelpaa. Kaikilla naisilla, erityisesti Tiinalla ja Heidillä näyttää olevan hyvin tiukat käsitykset käytännön töistä: Mikon koti ei siivoamatta kelpaa (uusi ja ihan OKn näköinen), Samuel ostaa vääränlaisia tiskiharjojakin. Onko suuri osa sinkkunaisista kehittänyt tapansa niin tiukoiksi ettei pariutumisesta oikeasti kannata edes haaveilla, kukaan ei halua tulla vierelle monotettavaksi? Miksi se naisen tapa olla ja elää on se oikea josta tulee tehdä parin tapa? Milla on ainoa oikeasti kompromissikykyinen, siksi uskon eniten heidän liittoon vaikkei alussa niitä kipinöitä näkynytkään. Parisuhteessa on samat lainalaisuudet kuin kimppakämppäsuhteessa: ne hankalat, jäykät tyypit ei sellaiseen sovi.
Mun mielestä Tiina on ihana kaikesta huolimatta. Hän on pahimman luokan suorittaja kyllä...hän haluaa tehdä kaiken oikein ainakin jos kamerat kuvaavat. Vinkiksi Samuelille sanoisin, että voisit välillä vain käskeä Tiinan sivummalle ja jättämään käsillä olevan homman täysin itsellesi silläkin uhalla, että lopputuloksessa joku mättää. Kieltäydy täysin kuuntelemasta ohjeita ja varsinkin palautetta. Apua voit pyytää mutta älä ota vastaan pyytämättä. Tiina ei ymmärrä mitä joustaminen käytännössä voisi tarkoittaa, ja siihen auttaa se, että välillä jättää kaiken herran(!) haltuun ja näkee, että henkiin jäädään silti.