Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri pyysi palvelusta, kieltäydyin...

Vierailija
04.09.2016 |

Naapurissani asuu ihan mukava ja jo hieman tutuksi tullut sinkku nainen. Ikää arvioisin olevan +50v. Jutellaan aina kun nähdään pihalla, lähikaupassa yms.
Tänään aikaisemmin illasta naapurini tuli ovelleni kysymään, että voisinko lenkittää hänellä hoidossa olevan koiran. Koira on naisen siskon. Naapurillani oli kova flunssa ja koira olisi tarvinnut kunnon lenkin.
Mua harmitti kieltäytyä, mutta mun oli pakko sanoa, etten voi viedä vieraan tuntematonta koiraa yksin lenkille. Mulla ei ole mitään kokemusta koirista, kenelläkään läheisellä ei ole koskaan ollut koiraa, joten en oikeasti tiedä niistä paljon mitään tai tiedä miten tulisi käyttäytyä joissain tietyissä tilanteissa. Lisäksi koira ei ollut mikään ihan pieni, joten mua rehellisesti vähän pelottikin.
Kun olin kieltäytynyt lenkittämisestä tarjosin kauppa-apua ja kysyin, että voinko auttaa jotenkin muuten. Ei kuulemma tarvinnut. Naapuri kai loukkaantui.
Minusta olin vastuullinen, kun en lähtenyt kokemattomana tuntematonta koiraa viemään ulos. Mitä mieltä olette? Olisiko pitänyt suostua sittenkin? Jäi tosiaan vähän paha mieli, mutta ajatus vastuusta isosta koirasta pelottaa..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni teit oikein. Toivottavasti naapurikin ymmärtää.

Vierailija
2/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävä tilanne. 

Hän huomaa varmasti myöhemmin, että olit oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira selviää muutaman päivän hoidosta mainiosti, vaikka pitempi lenkki jää tekemättä, omistaja lenkittäköön koiransa.

Vierailija
4/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin rehellisesti sanonut, etten ole koskaan ollut tekemisissä koirien kanssa ja ne pelottavat minua ja sen takia en halua lähteä vieraan koiran kanssa lenkille kun en ymmärrä koirien elekieltä ja miten niitä pitäisi käsitellä.

Kaunis ele sinulta tarjoutua kauppa-avuksi jne. Ehkä naapurilla oli kuumeisen kurja olo ja energinen koira kerjänny huomiota koko päivän kun ei pääse ulos. Siksi ehkä kärttyisempi äänensävy kuin oli tarkoitus.

Vierailija
5/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein.

Vierailija
6/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin rehellisesti sanonut, etten ole koskaan ollut tekemisissä koirien kanssa ja ne pelottavat minua ja sen takia en halua lähteä vieraan koiran kanssa lenkille kun en ymmärrä koirien elekieltä ja miten niitä pitäisi käsitellä.

Kaunis ele sinulta tarjoutua kauppa-avuksi jne. Ehkä naapurilla oli kuumeisen kurja olo ja energinen koira kerjänny huomiota koko päivän kun ei pääse ulos. Siksi ehkä kärttyisempi äänensävy kuin oli tarkoitus.

Naapuri vaikutti kyllä oikeasti kipeeltä. Ja kerroin tietenkin että olen täysin kokematon koirien suhteen. Saikohan hän mistään apua.. Jotenkin säälittää. Hitsi kun tietäisi edes jonkun koira ihmisen jolta voisi pyytää apua, mutten tunne yhtäkään :/

Niin ja en tiedä missä naisen sisko on, jos on esim reissussa, niin eipä varmaan ihan heti pääse hätiin

Ap

Vierailija
7/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri olisi tarvinnut apua sen koiran kanssa. Sinulla on oikeus ja kenties jopa velvollisuus kieltäytyä siitä, mutta itse olet hölmö, jos kuvittelet naapurin loukkaantuneen kun hänellä ei ollut muuta avuntarvetta. Miksi olisi ollut?

Vierailija
8/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen koirien omistajana ymmärrän kyllä että kieltäydyit. Turhaa se nainen sinulle loukkaantu

Vierailija
9/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri olisi tarvinnut apua sen koiran kanssa. Sinulla on oikeus ja kenties jopa velvollisuus kieltäytyä siitä, mutta itse olet hölmö, jos kuvittelet naapurin loukkaantuneen kun hänellä ei ollut muuta avuntarvetta. Miksi olisi ollut?

En tiedä loukkaantuiko, lähti vain hiljaa pois, eikä vastannut mitään kun tarjosin apua. Ymmärrän tietty jos on kipeä. Mutta en mä itse mitenkään siitä loukkaantunut, kun hän ei tarvinnut muuta apua! Ei ollut tarkoitus antaa sellaista kuvaa!

Ap

Vierailija
10/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla saattaa olla traumoja koirista, vaikka se koiraihmisen korvaan saattaa kuullostaa ihan naurettavalta.

Minusta teit oikein kun kieltäydyit. Eikä ole mitenkään väärin sanoa, että pelottaa.

En itsekään ottaisi hoitoon mitään eläintä, josta mulla ei ole kokemusta. Tai esim lasta, joista ei ole kokemusta.

Vierailija
11/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit oikeassa ja jos naapurisi on fiksu niin hän ymmärtää.

Vierailija
12/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nynnerö.

Vierailija
13/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kieltäydyin kerran naapurin pyytämästä lastenhoitoavusta. Olin ihan nuori, ei mitään kokemusta lapsista, ja yksi hoidettava olisi ollut pieni vauva. Koko ilta olisi pitänyt hoitaa kolmea lasta. Kurjalta tuntui, kun minulla olisi ollut aikaakin, mutta en vain uskaltanut.

Vierailija
14/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kieltäydyin kerran naapurin pyytämästä lastenhoitoavusta. Olin ihan nuori, ei mitään kokemusta lapsista, ja yksi hoidettava olisi ollut pieni vauva. Koko ilta olisi pitänyt hoitaa kolmea lasta. Kurjalta tuntui, kun minulla olisi ollut aikaakin, mutta en vain uskaltanut.

Olin tulossa myös kirjoittamaan samaa. Mulle ja miehelleni miehen ystävä pari tarjosivat lastaan (päälle 1v) hoitoon illaksi ja yöksi. Lapsi on tuttu meille ja me sille, mutta me ei olla ikinä hoidettu lasta kunnolla. Sanoin heti miehelleni, että mä en ota vastuuta kokemattomana. Muutama tunti ehkä menisi, mutta kellon ympäri en uskalla ottaa hoitoon, kun en tiedä saanko sitten vanhemmilta 100 varmasti apua vaikka keskellä yötä jos on tarve.

Minusta lähes sama tilanne vieraan koiran ja siis lajin ylipäätään. Jos ei ole ikinä muuta kuin paijannut koiraa, niin en ihmettele, jos ei uskalla yksin lähteä lenkittämään.