Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei viisaat! KYSYMYS sairausvakuutuksen vakuutusmäärästä

Vierailija
04.09.2016 |

Eri varkuutusyhtiöillä on eri hintaisia hoitoturvia sairausten varalle. Esim yhtiöA 50 000€, yhtiöB 40 000€ jne.

Tarkoittaako tuo sitä, että kun ottaa vakuutuksen, tuo summa on maksimisumma, joka korvataan koko loppuelämän ajan. Eli jos otan yhtiöA:n: olen heidän asiakkaana 30 vuotta ja tuo 50 000€ on tarkoitettu riittämään koko tuolle ajalle.

Olin itse ajatellut aiemmin niin, että tuo vakuutusmäärä on vakuutuskausi eli vuosikohtainen. Joka vuosi on vakuutusturvana 50 000€. Eli jos yhtenä vuotena menee 5000€, niin seuraavana vuotena on taas 50 000€ turvaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan?

Vierailija
2/6 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue vakuutusehdot, siellä ne lukee. Voit myös kysyä vakuutusyhtiöstä. Eiks niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vakuutusyhtiöiltä tai lue vakuutusehdoista. Ihan mahdotonta sanoa vakuutusyhtiön puolesta onko tuo vuosikohtainen, sairauskohtainen vai mikä. Itsellä on lapselle sairauskuluvakuutus ja vakuutusyhtiössä tehtiin heti alussa selväksi että siihen pitää valita maksimi korvaussumma, joka on loppuelämälle. Taidettiin ehdottaa että otettaisiin 200 000 euroa siihen ja sen otimme. 

Vierailija
4/6 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusehdoissa ei lue selvästi. Lukee vain, että hoitoturva sairausten varalle loppuu, kun vakuutusmäärä on käytetty. Mutta epäselväksi jää, tarkoittaako tuo sitä, että kun vakuutusmäärä on käytetty vakuutuskauden eli vuoden aikana ja alkaa taas alusta uuden kauden alussa, vai ylipäätänsä käytetty.

Vierailija
5/6 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, mitenköhän tuo yleensä menee?

Onko hoitoturva per vuosi vai per niin kauan kun hoitoturvarahaa on käyttämättä.

Vierailija
6/6 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys!

Ihme tai ei ihme, ettei täälläkään kukaan tiedä, voi olla tosi monimutkaisia nuo vakuutukset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi