Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

San Francisco - kokemuksia?

Vierailija
04.09.2016 |

Ajattelin matkustaa marraskuussa. Hotellit tuntuvat olevan kamalan kalliita, vaatimatonkin huone vähintään 100 dollaria (johon vielä verot päälle).

Lisäksi monet lähteet varoittavat kodittomista ja Tenderloinin alueesta keskustassa. Kuitenkin hotellit siinä kulman takana.

Kannattaako sinne mennä? Matkustan yksin.

N42

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku kohtuuhintaisen hotellin?

ap

Vierailija
2/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jenkkilän kivoin kaupunki San Diegon ohella. Todella eurooppalaistyylinen ja ehkä siksi mun makuun. Ei sen vaarallisempi kuin mikään muukaan iso kaupunki. Järki päässä varsinkin pimeän jälkeen, noudata tervettä varovaisuutta ja otat taksin mielummin kuin kävelet pidempiä matkoja iltasella. Mitään ongelmia ei ollut, olin muutaman päivän, olen nainen ja matkustin yksin.

Ihan ehdottomasti kannattaa mennä, siellä on paljon nähtävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa! On hieno, mielenkiintoinen ja kaunis kaupunki.

En ole Yhdysvalloissa käynyt muissa suurkaupungeissa kuin New Yorkissa, Los Angelesissa ja San Franciscossa. Jokainen niistä on omalla tavallaan upea.

Vierailija
4/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hostelworld.com/search?search_keywords=San+Francisco%2C+USA&…

Kelpaisiko sänky dormissa vai haluatko ehdottomasti oman hotellihuoneen? Jenkeissä näkyi paljon vanhempaakin porukkaa dormeissa koska hinnat on mitä on. Yksin matkustaessa ne voi olla ihan kivojakin, saattaa tavata hyviä tyyppejä. Ymmärrän kyllä jos ei.

Vierailija
5/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno, mutta kallis. Kannattaa käydä, jos voi. Keskusta rauhallinen ja turvallinen. Paljon jyrkkiä mäkiä kiivettävänä.

Vierailija
6/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

booking.comista löytyy halpoja(60-80€), jos jaettu vessa kelpaa eikä laadulla ole niin väliä.

Tärkeintä mulle on hotellin sijainti ja respan 24h aukiolo.

Vierailija
7/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden sun mukaan :)

Mies 50

Vierailija
8/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

If you're going to San Francisco

Be sure to wear some flowers in your hair

If you're going to San Francisco

You're gonna meet some gentle people there

For those who come to San Francisco

Summertime will be a love-in there

In the streets of San Francisco

Gentle people with flowers in their hair

Tämäpä sattui, mies kuunteli tätä juuri minuutti sitten. On kyllä hieno kappale.

Kiitos ja anteeksi.

Vierailija
9/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla Respa 24h...?

Vierailija
10/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin The Arts -nimisen hotellin, oma huone ilman suihkua. Oon ollu Nykissä vastaavassa, ja viihdyin hyvin. Sijainti China Townin portin vieressä, eli ei ihan Tenderloinissa :)

Hinta 7 yötä noin 720 e, mukana verot. Lienee kohtuullinen?

Menin katsomaan uutisklipin tosta Tenderloinista, aika hurjaa menoa :)

Vierailija
11/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap

Vierailija
12/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla Respa 24h...?

Jos vaikka saapuu myöhään illalla tai aikaisin aamulla. Joskus ovet ovat lukossa jos on jossain b&b-tyyppisessä majatalossa, check in ei onnistu muuten.

Vierailija
13/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alueita suosittelette? 

Siis nimen omaan alueita/katuja...perusnähtävyydet on tiedossa, joten haluaisin tietää mistä löytyy mukavia baareja/kahviloita/ruokapaikkoja/hengailumestoja etc.??

ap

Vierailija
14/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frisco on parasta Amerikkaa, mutta ilman autoa et pärjää, ja muista että se on iso kaupunki jossa on oikeasti no-go alueita. Auto tarvitaan jos oikeasti haluaa nähdä aluetta.

Muistan kun vuokrasin auton (jossa ei ollut navigaattoria, älä tee näin) ja eksyin jonnekkin ja ajoin valtavan kokoisen slummin läpi ja kun sitten kerroin paikallisille töissä (olin siellä työmatkalla) mistä olin ajallut ihmettelivät kaikki että olen hengissä.

Vierailija
15/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraa autoa, joten täytyy selvitä julkisilla. Ajattelin myös vuokrata pyörän pariksi päiväksi. 

Vierailija
16/31 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla selviää kyllä! Täältä voi lukea lisää San Franciscossa liikkumisesta: http://www.tripsteri.fi/san-francisco/liikkuminen-san-franciscossa/

Vierailija
17/31 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää kyllä julkisilla kulkuvälineilläkin. Autoilua en suosittele, katujärjestelmä hiukkasen kinkkinen itse cityssä. Auton tarvii kyllä jos haluaa tehdä retkiä lähiseudulle, missä on paljon nähtävää.

Frisco on suosikkikaupunkejani ihan koko maailmassa.

Vierailija
18/31 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina lähdössä sinne. Tarkoitus tehdä kaupunkikiertoajelu ja käydä Alcatrazissa, viikonlopuksi vuokrataan auto ja käydään viinitiloilla.

Vierailija
19/31 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis, joo, mutta muuten aivan mahtava. Tunnelma, maisemat, ihmiset, ravintolat.... ja lähiseuduillakin vaikka mitä nähtävää, jos vuokraa auton: Sausalito, Muir Woods, Half Moon Bay, Monterrey, Napa ja Sonoma Valley, Alcatraz. Jo pelkkä ajomatka Tyynen valtameren rantaa ykköstietä on henkeäsalpaava kokemus.

Vierailija
20/31 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frisko on hyvä jos pitää Sumusta ja Suomen ilmastosta.

https://www.huffingtonpost.com/2014/06/16/san-francisco-fog_n_5481993.h…

Itse viihden Kaliforniassa juuri tuon sumu rajan eteläpuolella, PAlJON lämpimämpää ja kivempaa