Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin asunnottomaksi, mihin teen muuttoilmoituksen..?

Vierailija
03.09.2016 |

Olen parikymppinen nainen, erosin vastikään miehestä jonka kanssa asuttiin yhdessä. Asunto on miehen ja hän lupasi alunperin, että saan asua tässä syyskuun loppuun asti kaikessa rauhassa ja etsiä uutta kotia. Torstaina hän kuitenkin soitti keskellä yötä ja ilmoitti olevansa tulossa asunnolle toisen naisen kanssa, ja että mun pitäisi nyt lähteä. Olen tästä eteenpäin majaillut kavereiden nurkissa ja tämä jatkunee, omaisuuteni siirrän varmaan vanhempieni luokse.

Ongelma olisi siinä, että mitä kannattaisi tehdä muuttoilmoituksen suhteen? Vanhempani kehottivat vaihtamaan osoitteeni heidän asunnolleen, sillä tulen varmaan majailemaan sielläkin silloin tällöin tilanpuutteesta huolimatta. Tämä kuulostaisi ihan järkevältä, saisin ainakin postin sinne. Mutta vaikeuttaisiko se uuden asunnon hankkimista? Olen kuitenkin asunnoton tällä hetkellä, ja tarvitsisin uuden kodin mahdollisimman pian, käsittääkseni asunnottomuus otetaan huomioon ainakin kaupungin asuntojen suhteen..?

Osaisikohan kukaan auttaa? Olen yrittänyt Googlailla, mutta en vaan löydä mitään järkevää vastausta ja tässä ahdistuksessa on hankala keskittyä mihinkään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee sossuun hakemaan kaupungilta hätämajoitusta.

Vierailija
2/4 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kuntasi sosiaalineuvojaan ihan ekaksi. Myös sossuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poste restante voisi olla sinulle sopiva ratkaisu

Vierailija
4/4 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maistraatin muuttoilmoituksissa jokin valinta että sinulla ei tule olemaan vakituista asuntoa? Postit saat kyllä erikseen ohjattua vanhemmillesi vaikka maistraatin kirjoissa olisitkin asunnoton, nehän on kaksi eri ilmoitusta vaikka nykyään ne voikin hoitaa samassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän