8 kk:n tissittelijän yöheräilyt???
Heips kaikille!
meillä 8 kk ikäinen poika, joka saa kiinteiden lisäksi vain rintamaitoa. aikaisemmin on suht hyvin nukkunut, välillä jopa 1-2 syötöllä vain yössä. Nyt kuitenkin pitkän aikaa heräillyt n.2 tunnin välein yöllä. ja alkuillasta nukkuu puol tuntia- 1tunti. heräilyjä tulee siis 9-08 aikas monta ja kahdeksalta herää sitten ihan kunnolla. välillä nukahtaa syliinkin mutta yleensä vaatii rintaa nukahtaakseen. pientä unikoulun tapaista yritin mutta minulla vaan ei kantti kestä kun poikaa ei saa millään rauhoittumaan sänkyyn, vaikka silittäisi tai laulaisi ja välillä nostaisi syliin ja sitten takaisin sänkyyn. joka kerta huuto yltyy niin kovaksi että poika on ihan hiestä märkä ja sitten mun unikoulun pito on loppunut siihen. kun ei vaan pysty! ja mies on vielä herkempi sille itkulle. :( poika on siis tähän asti nukahtanut tissille.
poika syö päivän aikana aamupuuron, 1 liha-kasvisaterian, 1 kasvisaterian, iltapuuron ja sitten rintamaitoa aterioiden yhteydessä ja tarpeen mukaan välipaloina. ja vielä aika paljon syö.
olisi kiva kuulla kokemuksia miten ja millä konstein teillä on selvitty näistä yöheräilyistä? ja jotain vinkkejä omaan jaksamiseen kaipailisin.
kyllähän nämä heräilyt tietysti kuuluvat vauva aikaan ja aika vähällä olen tähän asti päässyt mutta jotenkin vaan rassaa kun ei tiedä yhtään mistä on kysymys ja aamulla tuntuu että silmät tarttis tulitikuilla avata. :) aika hyvin onneksi jaksan silti päivällä, mutta kai tämä heräily jossain vaiheessa alkaa vaikuttamaan päiviinkin.
sitten olen miettinyt että olisiko tämä nyt sitten sitä eroahdistusta, mutta poika kyllä jää hoitoon hyvin eikä itkeskele tai muuten osoita tällaisia merkkejä päivällä. ja toinen vaihtoehto voi olla kun poika on oppinut juuri seisomaan että vaikuttaisiko se yöuniin...tiedä häntä.... :/
mutta kiitos etukäteen jos saisin vähän tukea ja kokemuksia. toivottavasti ei ollut ihan sekavaa tekstiä. :)
että mielestäni ei ole vatsavaivoja mutta en tietysti varma voi olla. ja hampaitakaan ei ole vielä tullut eikä mielestäni vieläkään ole tulossa.
neuvolassa sanoivat että yöheräily saattaa jatkua niin kauan kun imetyskin ilman unikoulua. ja ehdottivat myös imetyksen lopetusta jos itse väsyy liikaa! se kyllä mun mielestä kuulostaa vähän liian radikaalilta ratkaisulta tähän tilanteeseen. itse olen kyllä ajatellut vähintään 10 kk imetystä ja mielellään vielä sinne vuoden ikäänkin asti. ja saan kyllä olla tosi väsynyt ennen kun itseni takia lopetan imetyksen tähän!