Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupan kassa ei tervehdi sisään tullessa lapsia/ nuoria, mutta aikuisia kylläkin? Mistä johtuu??

Vierailija
01.09.2016 |

Usein kaupoissa lapsen/ nuoren tullessa sisään myyjä ei tervehdi vaan vasta maksaessa.
Sama myyjä saattaa tervehtiä heti lapsen jälkeen tullutta aikuista omatoimisesti.

Myöskin oon huomannu, että bussikuskitkaan eivät tervehdi lapsia/teinejä ellei itse tervehdi.

Toki on poikkeuksia, mutta mistä oikein johtuu??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on juuttunut siihen ajatukseen, että nuoremman kuten teinin / lapsen pitäisi tervehtiä vanhempaa ensin.

Vierailija
2/8 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että ainakin koulujen (varsinkin yläasteiden) lähellä sijaitsevien kauppojen myyjät ja "koululaislinjoja" ajavat bussikuskit saattavat joskus olla aika leipiintyneitä lapsiin ja nuoriin. Vähän epäreilua yleistämistä toki, mutta sinällään en kyllä ihmettele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän noita välillä. Se on ihan sama juttu esim jos tuttu tulee vastaan, kukaan ei tervehdi lasta. Tai no yksi naapuri tervehtii koko perheen erikseen ja mäkin olen ottanut sen jälkeen asiakseni huomata kunkin erikseen. Myöskin harva lääkäri/terkka ei juttuta lasta, vaan aina lapsen ohi aikuiselle.

Lapsi on näkymätön monelle aikuiselle.

Vierailija
4/8 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ne lapsetkaan tervehdi. Ainakaan pk-seudulla ei ole vanhemmat opettaneet edes niitä perus käytöstapoja kakaroilleen.

Vierailija
5/8 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ainaki tervehditään. Kaupan kassalla jos on joku ala-astelainen niin kassatädit jopa alkavat jututtaa että "välillä pitää syödä herkkuja " jos lapsi on vaikka käynyt hakemassa suklaalevyn.

Vierailija
6/8 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ne lapsetkaan tervehdi. Ainakaan pk-seudulla ei ole vanhemmat opettaneet edes niitä perus käytöstapoja kakaroilleen.

Ettet nyt yleistäs?

Vierailija
7/8 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän noita välillä. Se on ihan sama juttu esim jos tuttu tulee vastaan, kukaan ei tervehdi lasta. Tai no yksi naapuri tervehtii koko perheen erikseen ja mäkin olen ottanut sen jälkeen asiakseni huomata kunkin erikseen. Myöskin harva lääkäri/terkka ei juttuta lasta, vaan aina lapsen ohi aikuiselle.

Lapsi on näkymätön monelle aikuiselle.

Totta. Olen itse huomannut, että kaikista kovaäänisimmät "Miksi kukaan ei ajattele LAPSIA?!" -linjan meuhkaajat ovat tosielämässä heitä, jotka ohittavat lapset kokonaan yksilöinä. Heille lapset ovat aikuisten jatkeita, joilla ei ole omaa persoonallisuutta, ajatuksia, kiinnostuksen kohteita tai ylipäätään mitään omaa. Jollain tapaa samankaltaisia, kuin lapsirakkaiksi julistautuvat ihmiset, jotka osoittavat sitä rakkauttaan lähinnä kiusoittelemalla lapsia aivan liian reippaasti, henkilökohtaisuuksien utelulla ja ottamalla väkisin syliin.

Mutta tämä nyt ei liittynyt varsinaisesti ketjun aiheeseen.

Vierailija
8/8 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettet nyt yleistäs?

Ettei aloittaja yleistäisi? Olen mä kyllä myyjien nähnyt tervehtivän lapsia, mutta lippis vinossa hihnalle karkkia ja sipsiä lappavat jonnet eivät vaivaudu vastaamaan, joten ehkä osa myyjistäkään ei enää vaivaudu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi