Olin tänään viimeistä päivää töissä ja jäi kyllä ikävä olo :(
Kukaan ei juuri noteerannut lähtöäni, suurin osa ei edes tiennyt että lähden. Pomo ei ollut muistanut/viitsinyt tehdä työtodistusta, ei varmaan edes muistanut, että lopetan. En tiennyt mihin avaimet ym. palautetaan, huonekaveri sanoi että ei hänkään tiedä, mutta voin jättää hänelle.
Toisaalta olen helpottunut, sillä tuossa paikassa oleminen oli jo ihan alusta pitäen jotenkin tuskaista. Sama meno oli jo silloin kun menin: kukaan ei juuri noteerannut eikä mitään perehdytyksiä eikä muitakaan asioita hoidettu.
Kommentit (20)
Harmillista. Uskon että jäi paha mieli. Mulle tuli jo siitä jos pomo ei toivotellut hyvää lomaa.
Kuulostaa tosi tylsältä työpaikalta. toivotaan et löydät paremman.
Vaadi että pomosi postittaa sinulle sen työtodistuksen.
ap lisää:
Hulluinta on se, että tuossa joskus aiemmin sain pomolta palautetta, että olen tehnyt työni erittäin hyvin. Se oli tosin ainoa palaute mitä koko aikana sain. Mutta välinpitämättömyyden syynä siis tuskin on, että en olisi hoitanut töitäni kunnolla.
No, ehkä vain unohdan koko paikan. Tai ainakin yritän.
Työtodistusta joutuu kyllä usein tivaamaan. Jouduin sen vaatimaan jopa isosta kaupungin yksiköstä aikoinaan, siis pelkkä pyyntö ei riittänyt vaan piti jo sanoa kovalla äänensävyllä, että se on annettava viipymättä ja jos sihteeri on lomalla, sitten sen tekee joku muu, mutta senhän teette.
Työtodistus voi tosiaan olla kiven alla. Eräästä isosta firmasta sain kahdesti pyytää ja paperin saamisessa meni liki 4 kk!
No huhhuh. Onneksi pääsit pois.
Mulle kävi kerran niin, että vikana työpäivänä pomo lähti puoliltapäivin, huikkasi puoliksi ulkona ovesta, että "moikka, pistän työtodistuksen postiin" ja lähti. Jäi vähän ikävä fiilis.
Voi, toi on niin tavallista! Minä olin ollut aikaisemmassa työpaikassani lähes 10 vuotta enkä saanut pomolta viimeisenä päivänä kiitoksia tai kättenpuristuksia enkä mitään muutakaan vaan pomo lähti salaa takaoven kautta sanomatta edes hei hei. Onneksi työtodistuksen hoiti HR eli ei tarvinnut enää vaivata kyseistä henkilöä.
Mulla puuttuu työtodistus kaksi vuotta kestäneestä työpaikasta. Ei sen puute kuitenkaan ollut seuraavan työpaikan saamisen este. En kehdannut pyytää, koska tunsin että suoritukseeni ei oltu tyytyväisiä. Kävin kyllä pomojen kanssa lounaalla viimeisenä päivänäni.
Itse olin 14-vuotta eräässä media-alan työpaikassa. Yt-neuvotteluissa sain kenkää ja kukaan ei noteerannut minua sekä toista lähtemään joutunutta. Edes näkemiin eivät vauvautuneet sanomaan. Kollegat olivat varmaan onnellisia, kun itse eivät joutuneet pihalle. Menimme sitten kahdestaan lähipubiin juomaan kännit.
Voi miten tuli paha mieli puolestasi :( Olen itse työnantaja pienessä yrityksessäni ja lähtipä meiltä sitten työntekijä tai harjoittelija, niin aina on muistettu lähtijää iltapäivän yhteisellä kahvitauolla ja jollain läksiäislahjalla. Oliko työpaikkasi iso yritys, jossa henkilökuntaa tulee ja menee niin usein, että ketään ei enää oikein kiinnosta? Vaikka olisikin, niin kyllä ainakin esimiehen olisi kuulunut jollain tavalla huomioida viimeinen työpäiväsi. Toivon, että löydät pian uuden ja mukavan työpaikan, jossa viihdyt ja jossa on mukavampi porukka.
Antaisin palautetta (asiallisesti). Ihan, että saisin pahaa oloa pois.
Vaikka puh.soitto ex-pomolle.
Vierailija kirjoitti:
Voi miten tuli paha mieli puolestasi :( Olen itse työnantaja pienessä yrityksessäni ja lähtipä meiltä sitten työntekijä tai harjoittelija, niin aina on muistettu lähtijää iltapäivän yhteisellä kahvitauolla ja jollain läksiäislahjalla. Oliko työpaikkasi iso yritys, jossa henkilökuntaa tulee ja menee niin usein, että ketään ei enää oikein kiinnosta? Vaikka olisikin, niin kyllä ainakin esimiehen olisi kuulunut jollain tavalla huomioida viimeinen työpäiväsi. Toivon, että löydät pian uuden ja mukavan työpaikan, jossa viihdyt ja jossa on mukavampi porukka.
Ei ollut iso paikka, vaan päinvastoin melko pieni. Yhteisellä kahvitauolla olisi varmaan ollut lähinnä kiusallinen ja vaitonainen tunnelma. Näin ainakin oli kun yksi työntekijä tarjosi synttärikakkua ja kaikkien piti tulla yhtäaikaa kahville. Yleensä ne kahvit juotiin omassa kopissa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut iso paikka, vaan päinvastoin melko pieni. Yhteisellä kahvitauolla olisi varmaan ollut lähinnä kiusallinen ja vaitonainen tunnelma. Näin ainakin oli kun yksi työntekijä tarjosi synttärikakkua ja kaikkien piti tulla yhtäaikaa kahville. Yleensä ne kahvit juotiin omassa kopissa.
ap
Eli koko työyhteisö oli vähän...hmm...miten sen nyt kauniisti ilmaisisi....sulkeutunut. Ja siis jokainen yksilönä, ei yhteisönä. Toivotaan, että paha mielesi häviäisi mahdollisimman nopeasti. Mä olen aina ajatellut, että jokainen meiltä lähtijä voi jonain päivänä olla asiakas, yhteistyökumppani tai kenties jopa oma työnantajani, joten en halua jättää lähtijälle mielikuvaa välinpitämättömästä esimiehestä tai että lähtijä olisi ollut yrityksessäni merkityksetön.
Mitä odotit? Yleensälähtihä tuo kakun tms.
Meilläkin lähtijät on tuoneet kakkua ja on juoru kahvit ja juteltu niitä näitä. Ei lahjoja minuuttia ehkä kukkia annetaan firman puolesta
Willy Loman kirjoitti:
Mulla puuttuu työtodistus kaksi vuotta kestäneestä työpaikasta. Ei sen puute kuitenkaan ollut seuraavan työpaikan saamisen este. En kehdannut pyytää, koska tunsin että suoritukseeni ei oltu tyytyväisiä. Kävin kyllä pomojen kanssa lounaalla viimeisenä päivänäni.
Totta hitossa kinuat sen vielä, ei ole kiva, jos tuohon aukkoon joskus vielä tarvitset selityksen. Nyt vaan asiasta vastaavalle sähköpostia, et hupsis huomasit erästä paikkaa hakiessasi, että tuokin jäi puuttumaan.....
Ei ole mitään verrattuna meidän työpaikkaan. Ketään lähtevää ei noteerata millään tavalla. Eräs työkaveri kuoli, siitäkään ei meille kerrottu, kuultiin kilpailevasta firmasta sekin informaatio. Ihan kauhea työpaikka ja pomot, mutta muutakaan ei ole tarjolla =/
Vierailija kirjoitti:
Willy Loman kirjoitti:
Totta hitossa kinuat sen vielä, ei ole kiva, jos tuohon aukkoon joskus vielä tarvitset selityksen. Nyt vaan asiasta vastaavalle sähköpostia, et hupsis huomasit erästä paikkaa hakiessasi, että tuokin jäi puuttumaan.....
Olen itsekin pyytänyt yhden ihan aidosti omastakin puolestani unohtuneen 6 (!) vuotta myöhemmin itselleni.
No ei tuolla ollut tapana tuoda kakkua. Siksi varmaan sen yhden kerran olikin niin vaivaantunutta... Pari tässä kevään ja kesän mittaan lähtenyttä ei myöskään tuonut kakkua eikä kyllä heillekään varmaan kuin juuri ja juuri sanottu heipat.
ap
Hyvä että pääsit pois tuollaisesta paikasta!