Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehoitan lastani tästä lähtien, lyömään takaisin tai potkaisemaan, jos "lopeta" sana ei tehoa

Vierailija
26.08.2016 |

Jos sana ei kuulu tai mene lapsellesi perille mitä toinen lapsi sanoo tai pyytää lopettamaan , niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tämän jälkeen se on sitten voi, voi turha on setviä sen jälkeen

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiössä kihisee?

Vierailija
2/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon vähän samoilla linjoilla, joskus se väkivalta auttaa mutta sen on kyllä oltava viimeinen vaihtoehto ja lapselle/nuorelle on tehtävä selväksi mitä tästä voi aiheutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin pienenä avokämmentä poskelle, se kirpaisee sopivasti mut ei liikaa.

Vierailija
4/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni eivät pahoinpitele ketään.

Ymmärrän turhautumisesi, jos lastasi kiusataan.

Mutta oletko miettinyt asiaa loppuun saakka? Jämäkkyys on hyvä asia, voisi vaikka karjaista oikein lujaa että PERKELE, lopeta heti! Ja kertoa aikuiselle.

Mutta jos opetat lasta lyömään takaisin, mistä voit olla varma, ettei se oma kullannuppusi ole kohta se muksija, kun ärsyyntyy vaikka jonkun vahinkotörmäyksestä tai muuten vaan.

Ja ennen kaikkea: entä jos se toinen kaatuu, lyö päänsä ja halvaantuu? Sinä olet sitten moraalisessa vastuussa siitä. Ihan sam, vaikka olisikin paska tyyppi, mutta se on silti lapsi. Ja mitä vaan voi tapahtua, kun lapset tappelee, ei lapsi osaa arvioida lyöntien turvallisuutta, kun se on aikuisillekin vaikeaa.

Joten älä opeta, että väkivalta on ok. Se sekoittaa lapsen ajatusmaailmaa, kun toisaalta olet yrittänyt sanoa, että väkivalta EI ole oikein.

Vaadi tarhan tädeiltä tai opettajilta (kummasta nyt onkin kyse) toimintaa. Pahoinpitelyistä voi tehdä myös rikosilmoituksen!

Vierailija
5/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytin pienenä avokämmentä poskelle, se kirpaisee sopivasti mut ei liikaa.

Ihan käskemättäkin. Minua ei ilmaiseksi muksita.

Vierailija
6/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepuolustus on sallittua rikoslaissa. Olen sanonut lapsillesi, että ikinä koskaan ei saa lyödä ekana, mutta itseään saa puolustaa, esim. lyömällä, jos toinen lyö ensin.

Vierailija
7/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo toimi ainakin ysärillä, kun kouluissa vallitsi vielä jossain määrin isomman oikeus. Jos halusit, että ei kiusattu, niin sitten piti vetää kiusaajaa turpaan tai heittää se ruusupuskaan tai ojaan. Jos ei itse pystynyt, niin siinä tapauksessa piti pyytää jotain isoveljeä tms. tekemään tämä sama asia. Yksinkertaista, selkeää ja toimivaa.

Vierailija
8/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Pari kertaa kun antaa kiusaajalle tai tuuppijalle turpaan niin se loppuu, saa kulkea sen jälkeen rauhassa. Koulussa ja vankilassa on silleen samanlainen kulttuuri vaikka en ole vankilassa ollut, että siellä pitää näyttää jos joku käy päälle ''stand up for your self'' ellet halua olla sen jälkeen kaikkien kiusattavana narttuna. Toinen vaihtoehto on, että olet narttu ja koko loppuelämän sitä sen jälkeen päässä pyörittelet miten et pitänyt puoliasi.Edes tytöt eivät arvosta tällaista kiusattua narttua vaikka esittävät miten ylhästä empaatikkoa, naiselle kelpaa vain mies mikä osaa seisoa omilla jaloilla ja puolustaa itseään, naisten maailmassa ei ole tilaa heikolle miehelle ja herkkä mies ei sitten tarkoita heikkoa.

Vierailija
9/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepuolustus on sallittua rikoslaissa. Olen sanonut lapsillesi, että ikinä koskaan ei saa lyödä ekana, mutta itseään saa puolustaa, esim. lyömällä, jos toinen lyö ensin.

Kostaminen, takaisin lyöminen ei ole itsepuolustusta.

Vierailija
10/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan työkavereiden kanssa ( varhaiskasvatus) puolitosissaan puhuttu, että juuri niin tekisi toisinaan mieli sanoa.

Vierailija
11/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni oma isä opetti,että lyö takaisin kun kiusaamista oli kestänyt jo ala-asteelta asti.Minä tein niin ja lopettivat sen jälkeen kiusaamisen,jouduin poikiakin lyömään,mutta auttoi kun raivostuin ja miksi minua kiusattiin?minua kiusattiin kiltteyteni ja hiljaisuuteni takia ja näin on aikuisenakin annettu turpaan kunnolla jos päälle ovat käyneet,onneksi on kunnion vakuutukset mitä en ole joiutunut käyttämään :)

Lapset rääkkäävät toisia lapsia ja sitä ei saa tapahtua.

Vierailija
12/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni eivät pahoinpitele ketään.

Ymmärrän turhautumisesi, jos lastasi kiusataan.

Mutta oletko miettinyt asiaa loppuun saakka? Jämäkkyys on hyvä asia, voisi vaikka karjaista oikein lujaa että PERKELE, lopeta heti! Ja kertoa aikuiselle.

Mutta jos opetat lasta lyömään takaisin, mistä voit olla varma, ettei se oma kullannuppusi ole kohta se muksija, kun ärsyyntyy vaikka jonkun vahinkotörmäyksestä tai muuten vaan.

Ja ennen kaikkea: entä jos se toinen kaatuu, lyö päänsä ja halvaantuu? Sinä olet sitten moraalisessa vastuussa siitä. Ihan sam, vaikka olisikin paska tyyppi, mutta se on silti lapsi. Ja mitä vaan voi tapahtua, kun lapset tappelee, ei lapsi osaa arvioida lyöntien turvallisuutta, kun se on aikuisillekin vaikeaa.

Joten älä opeta, että väkivalta on ok. Se sekoittaa lapsen ajatusmaailmaa, kun toisaalta olet yrittänyt sanoa, että väkivalta EI ole oikein.

Vaadi tarhan tädeiltä tai opettajilta (kummasta nyt onkin kyse) toimintaa. Pahoinpitelyistä voi tehdä myös rikosilmoituksen!

Mua ei kiinnosta jos joku halvaantuu jos käy minuun käsiksi, tämä hyökkääjä ottaa sen riskin samalla tavalla kun minä otan riskin kun puolustan itseäni. Ei mulla sääli riitä hyökkääjälle/väkivallankäyttäjälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi