Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi somessa annetaan idealistinen kuva lomamatkoista?

Vierailija
26.08.2016 |

Mitenkähän moni näistä lomasomettajista on ihan rehellisiä hehkutuksissaan?! Kaikki kuvat filtterin läpi otettu ja paskaisimmastakin vedestä väännetään turkoosi. Toinen on tämä auringon hypetys.
Sisko on nyt Kreetalla ja kertoi, että koko päivän satanut. Samassa kohteessa olevilta ihmisiltä tulee kuitenkin Instagramiin hehkutuksia auringosta tai sitten sadepäivät ollaan sometauolla. Kun katsoo matkakuvia, kaikissa on muokattu paljonkin ja luotu kauniita värejä. Siskon ottamat kuvat on kuin Venäjältä. :D :D
Sisko kertoi, että kuulema luvannut koko viikonlopuksi Haniaan sadetta ja ukkosta. Miksi ihmeessä kukaan haluaa tarkoituksella antaa harhaanjohtavia tietoja, kateutta aiheuttaakseen kenties??
Minä ainakin kun oon lomalla, niin ei ole mitään väliä mitä muut aattelee ja sadepäivinä menisin ostoksille ja postaisin siitä someen yhtä lailla. Mitä salattavaa on sateessa, ts.miksi ei voida vaan kertoa loman kaikki puolet?
Itse menen Kreikkaan lokakuussa ja todellakin tiedän, että saattaa olla kylmä, saattaa olla kuuma, mitään väliä sillä kyllä ei ole.
Ei minusta olisi valehtelemaan somessakaan, vaikka siellä se on helppoa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei somesta löydy lomakuvia sateisesta lomakohteesta, aina vaan se tyhjä ranta. Ei näy muita turisteja kun on rajattu pois eikä mitään oikeaa, todellista kosketuspintaa. On vaan aina filtterin läpi kuvattu haavemaa. Haluisin nähdä aitoja kuvia edes joskus. Linkatkaa jos on joku somettaja joka kuvaa autenttisesti lomakohteita eikä yritä tehdä niistä matkatoimistojen promokuvia..

Vierailija
2/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuussa ei ole Kreikassa kuuma. Noin alkuun sulle tiedoksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuvaan paljon matkojani someen. Usein kuvat ovat juuri sitä kauniimpaa puolta, joskus myös karumpaa - pääasia itselleni on, että se on visuaalisesti toimiva kuva ja se välittää jonkun fiiliksen. Kauniita kuvia on helpompaa toki ottaa, sillä itse löydän positiivisena ihmisenä helposti kaunista ympäriltäni.

Ihmiset rajaan usein pois kuvista, eli näytän juuri sitä tyhjää hiekkarantaa tai täysin vastakohtana ihmismassaa, josta yksittäisiä ihmisiä ei tunnista. Kunnioitan muita ihmisiä, enkä kysymättä lupaa halua postata vieraiden ihmisten kuvia tuhansien pällisteltäväksi.

Vierailija
4/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei takerru vikoihin ja negaa kaikesta, niin ku sä, ap.

Vierailija
5/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tiiän yhen joka lomaili vaatimattomassa hotellissa mutta kävi hengaamassa luksushotellin uima-altaalla ja postas kaikki kuvansa sieltä. Ei muuten sanallakaan vihjannut ettei ole edes oma hotelli. Joku kysy hotellin nimee niin ei ees vastannut mitään. Noloa. :/

Vierailija
6/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen palsta tää av, ikään kun täällä yleisesti hyväksyttäisiin se, että joitain ihmisiä ottaa päähän tää nykyihmisten show somessa. Mä en voi käsittää, miten oikeasti kukaan voi puolustella ihmisiä, jotka on epäaitoja. Todellakin tää somessa tapahtuva taviselämän glamorisointi ottaa päähän.

Mun entinen amiksen luokkakaveri otti miehesä kanssa talolainan 260 000e (kun lainaa sai isolla kädellä) ja siihen päälle 30 000 euron autolainan. Sen jälkeen joutu ite työttömäks ja miehensä on sähkömies. Instassa on kuvia Bollingerista, Guessista ja sitten makoillaan Audin päällä, muksulla on brändivaatteita ja kaikki arkinen loistaa poissaolollaan. Tasan tiedän, ettei niillä ole omaisuutta tai mitään mutta silti pitää vetää jotain somehehkutusta. En voi arvostaa yhtään, inhoan feikkejä ihmisiä ja oikeasti, te keiden mielestä näiden feikkien läpi näkevät on "kateellisia" tai että niiden pitäs pitää huolta omista asioistaan, niin mun mielestä feikkiyttä, epärehellisyyttä ja toisten ihmisten harhaanjohtamista ei pidä ikinä hyväksyä. Ihan hyvä, että sanotaan ääneen.

Vierailija
7/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kuvaa someen mitään ikinä ja kun olen lomalla niin en käytä tietokonetta ja kännykkää vain harvoin.

Ihana vaan olla ilman mitään yhteyksiä ja televisiota ym ym.

Mutta etelän lomilla on kyllä ollut aivan ihanaa ja ei ole pahemmin sadellut eikä ole tarvinnut olla kuin sillit purkissa muualla kuin lentokoneessa.

Se ihan oikea ihanuus johtuu varmaan siitä että mietimme tarkasti minne menemme ja koska ja aina mennään 4+ tähden hotelliin niin ei tule pettymyksiä.

Vierailija
8/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samasta syystä kuin somessa annetaan idealistinen kuva ihan kaikesta. Ei somen mukaan kukaan koskaan syö HK:n maksalaatikkoa tai vietä iltaa sotkuisessa kodissa tai karju lapsille tai ole töissä liukuhihnalla tai makaa sohvalla koko päivää suklaata mässäten.

Vierailija
9/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Ei minun lomani mene pilalle sateesta. Loma on loma koska

-ei tarvitse tehdä ruokaa

-ei tarvitse herätä aikaisin

-ei tarvitse toppatakkia

Vierailija
10/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*idealisoitu?

Idealistinen=ihanteiden, arvojen vuoksi tehty asia/toimiva henkilö.

Vierailija
11/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä köyhät taviksetkin voi arvostaa kauniita kuvia ja kauniita esineitä yms. Vaikka ei olisikaan rikas niin kai silti saa nauttia niistä elämän pienistä ilonaiheista jotka pitää ihmisen järjissään, eikös kaikki niin sano?

Vierailija
12/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen palsta tää av, ikään kun täällä yleisesti hyväksyttäisiin se, että joitain ihmisiä ottaa päähän tää nykyihmisten show somessa. Mä en voi käsittää, miten oikeasti kukaan voi puolustella ihmisiä, jotka on epäaitoja. Todellakin tää somessa tapahtuva taviselämän glamorisointi ottaa päähän.

Mun entinen amiksen luokkakaveri otti miehesä kanssa talolainan 260 000e (kun lainaa sai isolla kädellä) ja siihen päälle 30 000 euron autolainan. Sen jälkeen joutu ite työttömäks ja miehensä on sähkömies. Instassa on kuvia Bollingerista, Guessista ja sitten makoillaan Audin päällä, muksulla on brändivaatteita ja kaikki arkinen loistaa poissaolollaan. Tasan tiedän, ettei niillä ole omaisuutta tai mitään mutta silti pitää vetää jotain somehehkutusta. En voi arvostaa yhtään, inhoan feikkejä ihmisiä ja oikeasti, te keiden mielestä näiden feikkien läpi näkevät on "kateellisia" tai että niiden pitäs pitää huolta omista asioistaan, niin mun mielestä feikkiyttä, epärehellisyyttä ja toisten ihmisten harhaanjohtamista ei pidä ikinä hyväksyä. Ihan hyvä, että sanotaan ääneen.

Bollinger, Guess ja Audi nyt ei oo mitenkään niin kalliita, etteikö niihin jokaisella haluavalla olisi varaa.

Toki ne, keillä on varallisuutta, tuskin em. juttuihin käyttää rahaa, koska ne eivät ole järkeviä valintoja. Paitsi ehkä Audi, mut sekin riippuu.

Vierailija
13/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi on hyvä valinta ;)

Vierailija
14/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha. saisi tosi hyvän maineen kun rutisisi kuinka kurjaa on lomalla :D

Vierailija
15/15 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta voi löytää jotain kaunista. Totta kai nämä kauniit asiat halutaan jakaa, jotta kaikille tulee hyvä mieli.

Paitsi av-mammalle, joka on kade ja katsoisi mieluummin kuvia sateisesta ja likaisesta maisemasta, hotellihuoneesta, joka on täynnä ötököitä ja lämpömittarista joka näyttää etelän lomalla +14.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä