Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ketkä yhtyvät samaan väittämään:Lapsen saanti ei todellakaan lihota naista!

Vierailija
03.03.2006 |

Mua jotenkin ärsyttää kun jotkut äidit laittavat lihomisen lapsen saannin piikkiin.

Eihän se raskaus ja lapsensaanti todellakaan lihota naista.Vaan lihominenhan johtuu täysin siitä mitä suuhusi pistät ja jos teet itsestäsi sohvaperunan.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on monille (itsellenikin) hyvä syy syödä kaikkea ylimääräistä ja antaa periksi mieliteoille, jolloin painoakin kertyy.

Vierailija
2/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiste en samaa virhettä tekisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta tehty kahdeksassa vuodessa ja kaikki raskauskilot ovat jääneet laitokselle. Noin 8 kuukauden imetyksen jälkeen ollaan aina miinuksella. Lasten teko on maailman paras laihdutuskeino!

Vierailija
4/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen näin pari kuukautta synnytyksen jälkeen laihempi kuin raskauden alussa. Hieman laihduttaa tämä yövalvominen vauvan kanssa.

Vierailija
5/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pysyin järkevillä painolukemilla raskauden aikana ja hymyilytti tapaukset, jotka selittivät lihomistaan mm. mun oli pakko syödä suklaata koko ajan, muuten tuli paha olo.

Vierailija
6/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kilot pysyivät kunnes elimistöni palasi " normaalitilaan" eli LOPETIN imetyksen. Sitten kilot lähtivät parissa kuukaudessa.

Eli siis raskauksien aikana elimistöni varastoi ruuan (onko sitten hitaampaa aineenvaihduntaa, en tiedä). " Oikeasti" pystyn syömään mitä vain ilman huolia kilojen kertymisestä, mutta raskaana ollessa on toisin.

Vierailija
7/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan raskausaikoina on paino noussut, mutta nekin kilot on suurimaksi osaksi jääneet laitokselle ja loput pari lähteneet viimeistään parin kuukauden kuluessa synnytyksestä. Syömisiäni en tarkkaile mitenkään, syön kun on nälkä ja sitä mitä tekee mieli. Ja sen verran kuin tekee mieli. Kohtuusyömisen oppiminen taitaa monelle olla se ongelma? ja sitten pitää vahdata kilojaan vuoskausia...

Ja ei, en ole hoikka, vaan nimenomaan normaalipainoinen. Av:n määritelmän mukaan varmaan hirveä läski...

Vierailija
8/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 4 viikkoa synnytyksestä ja painoa 2 kg vähemmän kun ennen raskautta. Ihmettelin myös raskausaikana miten jotkut voi syödä silloin niin paljon kun mulla ruokahalu oli ainakin pienempi ja tulin paljon nopeammin täyteen. esim. ennen raskautta pystyin syömään kokonaisen pitsan mutta raskaana ollessa puolikas oli ihan maksimi! tuntu että vauva vei jo niin paljon tilaa....

Vierailija
9/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin kaksosia ja jouduin lopettamaan säännöllisen liikkumisen kuten kävelylenkit ja kuntosalin jatkuvien supistelujen takia jo rv. 16. Jouduin töistä sairaslomalle odotuksen loppuajaksi rv. 25. Vauvat meinasivat syntyä rv. 29, jonka johdosta jouduin sairaalaan makaamaan viikoiksi. Lopputulos oli se, että minulle tuli raskauden aikana painoa 22 kiloa ja raskaudesta palautuminen kesti turvotuksen vuoksi yli vuoden. Minulle tuli hirveät selkävaivat ja nivelkipu, joka teki minut liikuntakyvyttömäksi. Nämä seikat yhdistettynä jatkuvaan valvomiseen ja " käsitöihin" jättivät minulle raskauden jälkeenkin 10 liikakiloa.

Onko tämä sitten omaa laiskuutta, kun kiloja tulee vaikean raskauden takia? En mättänyt suuhuni herkkuja, mutta kehoni keräsi nestettä ja liikkumattomuus vielä ruokki turvotusta. Raskauden jälkeinen palautuminen oli hidasta ja liikuntaa en pysty edelleenkään harrastamaan säännöllisesti vapaa-ajan puutteen vuoksi. Mies on reissutyössä ja paljon poissa kotoa, joten meillä ei isä jää hoitamaan lapsia äidin harrastusten aikana, kuten yksilapsisissa perheissä on usein mahdollista.

Asia eivät aina ole niin mustavalkosia.

Vierailija
10/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä sitten mistä johtuu loppupeleissä...

Vierailija
11/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse pysyin järkevillä painolukemilla raskauden aikana ja hymyilytti tapaukset, jotka selittivät lihomistaan mm. mun oli pakko syödä suklaata koko ajan, muuten tuli paha olo.

säälittää kaltaisesi idiootit.

kuule, kun oksentaa KAIKEN, sitä syö ihan mitä vaan mikä edes hieman tuntuu, että pysyisi alhaalla. joskus se on suklaa, joskus maksalaatikko, riippuu päivästä.

niinjoo, synnärille jäi jokainen kilo, mutta ymmärrän, että joillekkin voi jäädä.

Vierailija
12/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
13/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Odotin kaksosia ja jouduin lopettamaan säännöllisen liikkumisen kuten kävelylenkit ja kuntosalin jatkuvien supistelujen takia jo rv. 16. Jouduin töistä sairaslomalle odotuksen loppuajaksi rv. 25. Vauvat meinasivat syntyä rv. 29, jonka johdosta jouduin sairaalaan makaamaan viikoiksi. Lopputulos oli se, että minulle tuli raskauden aikana painoa 22 kiloa ja raskaudesta palautuminen kesti turvotuksen vuoksi yli vuoden. Minulle tuli hirveät selkävaivat ja nivelkipu, joka teki minut liikuntakyvyttömäksi. Nämä seikat yhdistettynä jatkuvaan valvomiseen ja " käsitöihin" jättivät minulle raskauden jälkeenkin 10 liikakiloa.

Onko tämä sitten omaa laiskuutta, kun kiloja tulee vaikean raskauden takia? En mättänyt suuhuni herkkuja, mutta kehoni keräsi nestettä ja liikkumattomuus vielä ruokki turvotusta. Raskauden jälkeinen palautuminen oli hidasta ja liikuntaa en pysty edelleenkään harrastamaan säännöllisesti vapaa-ajan puutteen vuoksi. Mies on reissutyössä ja paljon poissa kotoa, joten meillä ei isä jää hoitamaan lapsia äidin harrastusten aikana, kuten yksilapsisissa perheissä on usein mahdollista.

Asia eivät aina ole niin mustavalkosia.

Ehkä olet niitä harvoja ihmisiä, jotka lihovat vaikka eivät syö mitään lihottavaa. Ja jotka eivät laihdu, vaikka olisivat viikon syömättä. Uskon...

Vierailija
14/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudesta paino laskee mulla aina muutaman kilon pahoinvoinnin vuoksi. Ja kyllä sen mahd. lihomisen taustalla on yleensä liika pullan ja muun makean syönti.

Vierailija
15/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa kun naiset syyttelevät läskeistään raskauttaan..

Ja mitä se raskauspahoinvointi tähän liittyy?

Jos oksentaa ulos kaiken syömänsä (paitso joskus pysyy sisällä suklaa tai maksalaatikko, kuten joku sanoi) niin ihmettelenpä jos se paino paljon nousee.

t. samoissa mitoissa muutaman viikon jälkeen synnytyksestä.

Vierailija
16/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti mua kiinnostaa se, että miksi kilot muhun kertyvät raskauksien aikana. Olisiko järkevää ryhtyä laihdutuskuurille, jos vielä joskus tulen raskaaksi? Kuopusta odottaessa painonnousu kävi jo polviinkin, olenhan aina ollut tällainen kukkakeppi. Jos syynä ei ollut vauva mahassa vaan herkuttelut niin miksi ihmeessä olen nyt näissä mitoissa ilman ruokavalion muutosta? Ihmeellistä on elimistön toiminta...

Vierailija
17/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joudut itse samaan tilanteeseen, niin ehkä käsität asian. Heh heh. Ja ikää sulla on 20 vuotta, eikö? Silloin tuppaa olemaan vielä kovin mustavalkoinen ajatusmaailma.

-Se kaksosten äiti-

Vierailija
18/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliinin vaikutus tehostuu ja kroppa alkaa varastoida rasvaa tehokkaammin. Verensokeri heittelee samasta syystä. Monella tila muistuttaa diabeteksen alkua, jolloin ihmiset yleensä lihovat. Siksi lihominen raskausaikana ei välttämättä mene pelkän itsekurin puutteen piikkiin.

Itse en ole saanut yhtään liikakiloja kummastakaan raskaudestani, mutta en ihmettele, vaikka joku toinen ei ole yhtä onnekas.

Vierailija
19/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvominen lihottaa, koska stressitilassa elimistö menee säästöliekille ja kuluttaa vähemmän.

Hormonimuutokset lihottavat. Maidontuotannon käynnissäpysyminen vaatii vararasvaa.

Mutta eniten lihoin, kun lapsi meni päiväkotiin. Alkoi koko perheen jatkuva sairastelu- ja valvomiskierre. Liikunnan harrastaminen meni tosi vaikeaksi, kun koko ajan oltiin kipeinä ja silloin kun ei oltu, piti tehdä joko miehen tai minun tehdä sairastellessa rästiin jääneitä töitä. Kumpikaan ei päässyt liikkumaan, kun aina toisen piti tehdä töitä.

Totaalinen fyysinen uupumus johti masennukseen ja lohtusyömiseen. Apua on löytynyt, mutta se onkin sitten kokonaan toinen juttu. Ja kilojakin olen saanut pois, mutta kyllä lihomiseni johtui lapsen saamisesta ja siitä seuranneista asioista.

Vierailija
20/40 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 18 vastaa:

Kun syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu. Se on tieteellinen fakta. Ei mikään mitä te sanotte, saa mua uskomaan toisin.