Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka säässä pyöräilevät: minkälaiset käsineet kylmällä sadesäällä?

Vierailija
24.08.2016 |

Kaikkien muut vaatteet on ok, mutta en ole löytänyt hyvää vaihtoehtoa hanskoiksi. Neopreenihanskoja olen kokeillut, mutta ne ei pidä kunnolla vettä ja on inhottavan nihkeät. Sitten on jotain kalliita goretexhanskoja, mutta ne on jo vähän liian arvokasta, kun käyttöä ei ole kuin ehkä yksi päivä kuukaudessa. Tiskihanskat... no ei oikein innosta. Yksi vaihtoehto tällaiselle pienikätiselle voisi olla jotkut huomaamattoman väriset lasten kurarukkaset, mutta hassut nekin olisi.
Mitä teillä on?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdollista, että osaat pukea muun ruhon kokonaan mutta hanskat on ihan mysteeri?

Vierailija
2/16 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista, että osaat pukea muun ruhon kokonaan mutta hanskat on ihan mysteeri?

No kertoisit nyt, kun ilmeisesti tiedät, mikä on hyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein joka kaupasta voi ostaa sadetakin, sadehousut ja kumisaappaat, mutta missä myydään sadehanskoja?

Vierailija
4/16 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne goretex hanskat on vaihtoehto. Saattaahan se hinta kirpaista mutta jos niille on se pari kertaa kuussa käyttöä niin varmaan kestävät lopun ikääsi.

Vierailija
5/16 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä olen tykännyt tosi paljon.

Käytän koko kesän.

http://www.partioaitta.fi/yoko-ywg-40-lobster

Vierailija
6/16 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla talvisin lasketteluhanskat.

Vierailija
7/16 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo kylmä sadekelin 0,+5 vai +10. Mulla on käytössä sormikkaat, joiden sormien päällä on sellainen ylimääräinen huppu.

https://www.lujakunto.fi/p4655-oneway-tobuk-35-2-in-1-hiihtohankat-fi.h…

Nämä siis hyvät n. +5 asteesssa sateella tai pienellä pakkasella. Tykkään kun tuon hupun saa pois sormien päältä, kun tulee kuuma tai sade lakkaa. Lämpiminä sateisina päivinä kahdet hanskat mukana, ettei kotimatkalla tarvitse laittaa märkiä hanskoja käteen. Tai oikeasti siellä on aina varahanskat...

Vierailija
8/16 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sealskinz-merkkiset hanskat.

Vierailija
9/16 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/16 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä urheilukaupoilla on omien merkkiensä halvempia goretex-hanskoja, siis luokkaa 10-20 e. Mutta yritä ostaa mahdollisimman ohuet, kuuma niissä tulee kuitenkin jos pyöräilet yhtään lujempaa... 

Vierailija
11/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kumma ole jos ei hanskoja tahdo löytyä kun sadevaatteetkin ovat kiven alla. Kysyin sadetakkia ja -housuja kolmesta urheilukaupasta mutta ei ollut. Eräliikkeessä olisi ollut vain valtavan iso sadeviitta joka oli kai lähinnä joksikin laavuksi tarkoitettu. Tavaratalossa oli ollut Rukan sadeasuja mutta koot olivat menneet jo ennen juhannusta. Minulla on paksut nahkasormikkaat. Ne kestävät aika paljon vettä niin että kyllä tulee jo vaatteista läpi ennen käsineitä.

Vierailija
12/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan hyviä vinkkejä sadepäivän varusteiksi ja käsineiksi. Kerro nyt muillekin!

Vierailija
13/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaiset topatut hanskat, jotka pitää jonkin verran vettä, niitä käytän kun on viileämpi ilma ja sataa. Kai voisi olla vielä paremmatkin hanskat, mutta nuo toimii riittävän hyvin. Ovat kai siis jotkut ulkoiluhanskat, sellaiset syyssään hanskat, jotka ovat vähän lämpimämmät ja pitävät vettä jonkin verran.  En ole ajatellut hankkia goretex-hanskoja, koska hanskat yleensä aina hukkuu ja tulee kalliiksi hukata sellaiset.

Olen pitänyt vaihtoehtona kyllä ihan perinteisiä sadehanskojakin, mutta en ole vaan muistanut katsoa, myydäänkö sellaisia vielä jossain.

Vierailija
14/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisikö esim. tällaiset?

https://www.xxl.fi/didriksons-pileglove-kurarukkaset/p/1105333_2_style

Voi olla liian pienet aikuisen käteen.

Vierailija
15/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo kylmä sadekelin 0,+5 vai +10. Mulla on käytössä sormikkaat, joiden sormien päällä on sellainen ylimääräinen huppu.

https://www.lujakunto.fi/p4655-oneway-tobuk-35-2-in-1-hiihtohankat-fi.h…

Nämä siis hyvät n. +5 asteesssa sateella tai pienellä pakkasella. Tykkään kun tuon hupun saa pois sormien päältä, kun tulee kuuma tai sade lakkaa. Lämpiminä sateisina päivinä kahdet hanskat mukana, ettei kotimatkalla tarvitse laittaa märkiä hanskoja käteen. Tai oikeasti siellä on aina varahanskat...

Musta nuo näyttää kalliilta suhteessa siihen, että nuo ei oikeasti pidä vettä kovin hyvin.

Vaikuttaa hyviltä kylmempään ilmaan ja tuuleen, mutta ei ihan parhailta sateeseen.

Vierailija
16/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä olen tykännyt tosi paljon.

Käytän koko kesän.

http://www.partioaitta.fi/yoko-ywg-40-lobster

Juuri näin, kunnolliset "krapu-hanskat" ovat pelimiehen (ja naisen) valinta ! Nykyisin kun naistenkin peruspyörissä alkaa aina olemaan esim. levyjarrut, niin "kaksi sormea jarrukahvalle" toimii hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi