Kehumisketju: Mikä on parasta/hienointa/ihaninta lapsissasi?
Eli ketjun tarkoituksena on nyt hehkuttaa ja kehua ihan rauhassa omia lapsia, oli kyse sitten pienistä, isoista, merkittävistä tai vaikka hölmöistäkin jutuista. Täällä saa kehua ihan rauhassa vaikka Pirjo-Petterin pottailun edistymistä tai isomman lapsen koulutodistusta, eli juuri niitä asioita, mitä kukaan muu ei jaksa kuunnella.
Minä aloitan:
Esikoiseni on älykäs, kaunis ja energinen lapsi. Olen aivan varma, että hänestä tulee vielä jotain suurta; hänessä palaa se liekki, joka on kuljettanut minuakin elämässäni eteenpäin. Hän suhtautuu asioihin intohimolla ja hänellä on myös kunnianhimoa. Lisäksi hän on verbaalisesti hyvin näppärä, ja häntä onkin kehuttu asiasta paljon.
Kuopus taas on rauhallinen ja tyytyväinen lapsi. Hän on oikeastaan kaikkea sitä, mitä joskus toivoisin esikoisenkin luonteesta löytyvän. On ihanaa, kun joku rakastaa niin varauksetta takaisin kuin tämä lapsi.
Kyllä parasta on vain se, että ovat omia.
On heissä toki objektiivisestikin ottaen hyviä puolia, mutta ne näkyvät ympäristössä konkreettisesti enemmän kuin täällä lateluna.
Jos nyt pakko joku detalji sanoa, niin näinkin typerä: ...Kuopustytär oli ilman vaippaa ihan missä tahansa jo reilusti ennen puoltatoista vuotta. Osasi itse ilmoittaa hyvissä ajoin hädästään.
Että näinkin mitättömistä asioista voi tuntea ylpeyttä :)