Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Oletko suunnitellut muuttavasi kulutustottumuksia?

Vierailija
02.07.2008 |

Tarkoitan nyt mahdollisesti tulevaa taantumaa/lamaa. Itse olen päättänyt laittaa kaikki säästöt kasvamaan rauhassa korkoa. Muutenkin kaikki turha ostelu saa jäädä. Kaupastakin vain pakolliset. Remonttia lykätään tulevaisuuteen.

Voihan olla ettei huonot ajat tule, mutta jo mielenkiinnosta kokeillaan mitä se sitten tosipaikan tullen olisi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä jää nähtäväksi on, miten käy meidän asuntouran - ollaanko muuttamassa toiseen asuntoon ja jos niin minkä hintaiseen.

Taantumahan osuu oikein kunnolla juuri meihin lähinnä jos jommankumman työ menee alta. Niin kauan kun pysytään molemmat töissämme, normaaliarki jatkuu pitkälti entisenkaltaisena. Meillä ei ole niin isoa asuntolainaa että korkojen nousu yksinään tätä vielä kaataisi.

Vierailija
2/5 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä jo selvinneenä ja monessa taloudellisessa tilanteessa olleena en kauheasti pelkää rahattomuutta. Enemmäkin maailman saastumista näillä kulutustottumuksillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tavaroita, palveluihin satsaan joskus (esim. matkusteluun). Joten en muuta mahdollisen taantuman tai laman pelossa.

Vierailija
4/5 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan palata takaisin normaaliin ruokakulttuuriimme eli tehdä paljon itse edullista ja hyvää kotiruokaa. Vauvavuosi on ollut yllättävän rankka, kun olen ekaluokkalaista auttanut myös kouluelämään ja on tullut syötyä yllättävän paljon ulkona ja ostettua valmista/puolivalmisteita.

Montakin syytä on, ei taloudelliset päälimäisenä vaan enemmänkin maku ja terveellisyys, mutta ei tuo haittaa ollenkaan, että rahaakin siinä säästyy.

Tarkoitus on meillä jatkaa sitä kulutusta, että kulutamme siihen minkä olemme itse arvokkaaksi ja tärkeäksi katsoneet. Lisäksi haaveissa on vuoden päästä (nyt mies puoli vuotta kotona ja sitten osa-aikaisesti töissä toisen puoli vuotta varmaan) aloittaa säästäminen sijoitusasuntoa varten, katsotaan miten talous sen sitten kestää.

Vierailija
5/5 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koetan liikenevillä tuloilla maksaa asuntolainaa mahd. pian pois. Tuhlailuun ei ole varaa muutenkaan, vain tarpeelliset ostetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme