Laihdutus: Minussa on paljon rasvaa, mutta en ole lihava
Miten saan sitä rasvaa pois kehosta? 166/58. En siis ole lihava, mutta reisissä ja takapuolessa on paljon rasvaa ja sitä kautta selluliittiä, se näkyy selvästi seistessä. Haluan tehdä asialle jotain, mutta miten? Millaista liikuntaa ja millaista ruokaa? Olen 34v. enkä kehtaa olla uikkarit päällä, koska reiteni ovat järkyttävät. Tuntuu, että selluliitti vain lisääntyy kokoajan.. 😫
Kommentit (20)
Sopivassa suhteessa aerobista liikuntaa ja kuntosalia. Vähennä hiilareita ruokavaliosta, valkoinen sokeri ja vehnä kokonaan pois. Muista myös syödä rasvaa! Siis hyviä rasvoja, rasvaista kalaa, oliiviöljyä, avocadoa, pähkinöitä yms.
Kuinka usein syöt karkkia, sipsiä, ranskalaisia, juot alkoa? Suurin osa päivistä pitäisi olla näistä vapaa, muuten elimistö alkaa muodostaa selluliittiä.
Pääsisinpä salille. En voi ottaa kallista korttia, koska työn takia pääsisin sinne vain joka toinen viikko. Liikunta on siis järjestettävä ulkona/kotona. Sokerit olen pyrkinyt nyt vähentämään ja samoin valkoiset jauhot. AP
Eikö teillä ole kuin jäsenmaksullisia saleja? Esim. uimahallien yhteydessä on usein kertamaksullisia. Kotiin voit ostaa käsipainoja, ne eivät ole kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein syöt karkkia, sipsiä, ranskalaisia, juot alkoa? Suurin osa päivistä pitäisi olla näistä vapaa, muuten elimistö alkaa muodostaa selluliittiä.
Alkoholeista juon vain viiniä, ehkä pari krt kk 16cm. Sipseistä en tykkää, en syö ranuja kun en syö perunaa. Karkki on ainoa heikkous, mutta en sitäkään päivittäin syö..
Kunnan salit ovat halvempia kuin yksityiset. Eiköhän sinulle tarvittava 1,5 tuntia jostain lohkeaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kunnan salit ovat halvempia kuin yksityiset. Eiköhän sinulle tarvittava 1,5 tuntia jostain lohkeaisi.
Se että työ rajoittaa, niin myös lapset. Olen siis yh ja toinen on vielä niin pieni ettei voi jäädä ilman aikuista hoitajaa. Teen kyllä erilaisia treenijuttuja kotona, joten liikuntaa saan ilman saliakin.
Selluliitti on kyllä pääasiassa hormonaalinen juttu. Toki osa tulee lihoessa, mutta ihan laihollakin voi sitä olla. Ei KAIKKI ole aina ruokavaliosta kiinni. S uomessa tuntuu olevan nyt vallalla tällainen ruokaan liittyvä hysteria. Ei kaikkea voi ehkäistä ja poistaa vain syömällä.
Selluliittiä voi ehkäistä suurentamalla lihaksia. Se taas ei oikein onnistu kotona.
Vierailija kirjoitti:
Selluliittiä voi ehkäistä suurentamalla lihaksia. Se taas ei oikein onnistu kotona.
Toisin sanoen, en voi tehdä asialle mitään. Hyvästi rannat, hyvästi uimahallit.. Ainostaan asennemuutos olisi siis ainoa apu. Muuten olen aina ollut itsevarma ja tyytyväinen itseeni, mutta nämä sellut oksettavat.
Juoksu ja sopiva lihasharjoittelu uskoakseni auttavat. Olen 50, eikä minulla ole mitään sellua. Kilpaurheilutausta ja sen jälkeen aktiivinen liikuntaharrastus. Eilen vedin 10 lenkin mäkivedoilla.
Eikö ole kertamaksulla? Ulkona ja sisällä tiki voi tehdä kaiken ilman rahaa.
Netti on pullollaan ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Selluliitti on kyllä pääasiassa hormonaalinen juttu. Toki osa tulee lihoessa, mutta ihan laihollakin voi sitä olla. Ei KAIKKI ole aina ruokavaliosta kiinni. S uomessa tuntuu olevan nyt vallalla tällainen ruokaan liittyvä hysteria. Ei kaikkea voi ehkäistä ja poistaa vain syömällä.
Ruoka vaikuttaa niihin hormoneihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen, en voi tehdä asialle mitään. Hyvästi rannat, hyvästi uimahallit.. Ainostaan asennemuutos olisi siis ainoa apu. Muuten olen aina ollut itsevarma ja tyytyväinen itseeni, mutta nämä sellut oksettavat.
Kyllä voit tehdä asialle jotain. Selluliitit ei lähde liikunnalla vaan syömällä. Kokeile vhh-ruokavaliota, se poistaa selluliittia.
Juokseminen vähentää selluliittia. Lähti ihan kolmessa kuukaudessa kun viikottain juoksin n. 15-20 km. Lisäksi ruokavalita kuntoon. Hiilihydraatit aiheuttaa kaikemmoisia olimääräisiä makkaroita ja rasvoja kehoon.
www.keventajat.fi/hyvinvointi/terveys/eroon-appelsiini-ihosta-–-selata-selluliitti-nailla-vinkeilla
Vierailija kirjoitti:
www.keventajat.fi/hyvinvointi/terveys/eroon-appelsiini-ihosta-–-selata-selluliitti-nailla-vinkeilla
Joopa joo :)
Vierailija kirjoitti:
Juokseminen vähentää selluliittia. Lähti ihan kolmessa kuukaudessa kun viikottain juoksin n. 15-20 km. Lisäksi ruokavalita kuntoon. Hiilihydraatit aiheuttaa kaikemmoisia olimääräisiä makkaroita ja rasvoja kehoon.
Tämän pystyisin hyvin toteuttamaan. Täytyy ottaa startti ja tehdä asialle jotain. Kiitos asiallisista vastauksista😊
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Googlaa bodyweight exercise ja vaikka Freeletics ohjelma.
Hanki lihaksia rasvan tilalle. Sun iässä ei kannata laihduttaa paljoa kun helposti vain vanhentaa. Kokeile kuukauden kyykkyhaastetta, varmasti näkyy jaloissa, löytyy googlaamalla.