Mistähän kyse. N.2cm kokoinen liikkumaton patti
sylkirauhasen kohdalla. Tumma kohta näkyi siinä kohtaa ultrassa. Ei ole kipeä tms. Koepala otettu jotka saa vasta kolmen viikon päästä.
Kommentit (6)
Valitettavasti kyseessä on syöpä. Nuo tuollaiset ovat yleensä todella pahanlaatuisia ja muodostavat hyvin nopeasti etäpesäkkeitä kaikkialle kehoon. Kannattaa käydä lääkärissä, mutta todennäköisesti mitään ei ole tehtävissä. Elinaikaa on myöskin vaikea ennustaa.
Voi olla sylkirauhasen kasvain, usein ovat hyvälaatuisia. Tai sitten joku imusolmuke, siitäkin koepala antaa suuntaa onko tulehduksen ärsyttämä esimerkiksi.
Mulla tuollaista on tutkittu jo pidempään, otettu kaksi näytettäkin, mutta vielä ei ole selvinny mikä on. Tosin mulla patti muljahtelee kokeilessa. Leikkausta harkitaan, mutta sekin on aika rutiinitoimenpide noissa. Joten en nyt olisi järjettömän huolissani. Jos sieltä jotai pahalaatuista löytyisi, niidenkin hoito on tehokasta ja hyvää, tsemiä! Muistan kyllä miten tuskaista oli odotella ekan näytteen tuloksia.
Ja tuo laak.lis.vastaus oli ihan höpöhöpöä, sylkirauhasen pahalaatuisetkaan kasvaimet ei yleensä leviä nopeasti, vaan vuosien myötä ja ovat hoitovasteeltaan tosi hyviä. Tähän asiaan olen ihan kunnolla perehtynyt itse ja lääkärien kanssa myös.
-vastaaja nro 4
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo laak.lis.vastaus oli ihan höpöhöpöä, sylkirauhasen pahalaatuisetkaan kasvaimet ei yleensä leviä nopeasti, vaan vuosien myötä ja ovat hoitovasteeltaan tosi hyviä. Tähän asiaan olen ihan kunnolla perehtynyt itse ja lääkärien kanssa myös.
-vastaaja nro 4
Kiitos vastauksestasi!
Pitkä aika odottaa. Ehkä se on hyvä merkki ettei ole mitään oireita?
Kolmen viikon päästä vasta siis tulokset!
ap