Kotiäiti on miehen piika!
Elämä täysin toisen piikomista. Ruoat tekee isolle miehelle valmiiksi, vaatteet pesee&silittää ja passaa aikuista miestä. En ymmärrä kuka nykyajan nainen suostuu 50-luvun piian rooliin.
Kommentit (12)
1-vuotiaan tyttäreni kamarineito ja palvelija kylläkin.
Mies silittää itse vaatteensa, minä kyllä lataan ne pesukoneeseen ja sieltä pois. Ruoat tekee 98%:sesti mieheni. Yhdessä vaihdamme lakanat...siivous on kyllä jäänyt nykyään 98%:sesti mulle.
Meillä on kotityöt jaettu, vaikka kotona olenkin. Tai mitäpä sitä sulle selvittään... ole sinä vain tyytyväinen ko saat tuoda rahaa kotiin ja hoidattaa lapset muilla. Sitähän sinä haluat pönkittää, omaa valintaasi.
Mä saan istua koko päivän täällä ja juoda kahvia..
noin 16.00 eli on työreissulla 10 tuntia päivästä. Minä herään kymmeneltä, halin lapsia, laitan heidän kanssaan yhdessä ruokaa ja pesemme vaatteita, kylvetän ja aina välillä käyn istumassa tässä koneellla tekemättä yhtään mitään. Kyllä minä ainakin olen tyytyväinen tähän kotiäidin rooliin, en tunne olevani piika vaikka teenkin kaiken. Teen asioita perheeni eteen ja siihen kuuluu myös mieheni. Hänkin käy töissä perheemme elannon vuoksi, ei työn mielekkyyden takia.
Olen kotiäiti, toistaiseksi.
Ja hyvin olen viihtynyt kotona.
En silitä. Mies silittää omat paitansa ja muita vaatteita meillä ei juuri silitetä, juhliin tietenkin.
Muut kotityöt teemme yhdessä, toki teen tällä hetkellä enemmän, koska olen enemmän kotona. Minä laitan pyykit useammin koneeseen ja mies ripustaa. Minä teen ruoat ja mies hoitaa tiskit koneeseen. Mies myös laittaa lapset iltaisin nukkuvaan, koska minä olen heidän kanssaan päivät.
En koe olevani miehen piika. Toki joillain voi näinkin olla, mutta en yleistäisi.
Vierailija:
Elämä täysin toisen piikomista. Ruoat tekee isolle miehelle valmiiksi, vaatteet pesee&silittää ja passaa aikuista miestä. En ymmärrä kuka nykyajan nainen suostuu 50-luvun piian rooliin.
vaan koko perheen orja! Jos siis oikeen halutaan kärjistää.
Sattuu olemaan mun toiveammatti ja hyvin viihdyn. Ja kyllä, teen suurimman osan kotitöistä en kaikkea.
Eipä ainakaan tarvii ottaa käskyjä paskamaiselta pomolta.
Yleensä minä siivoan enemmän, mutta mies tekee ruuan melkein aina. ja kyllä se pyykkäys onkin iso homma! Lapan pyykit koneeseen ja pistän pyörimään, menee joskus jos on oikein tahraista pyykkiä aikaa jopa 15 min ja loppuhuoltoon saman verran! Kauheeta raatamista! Onneks en silitä.
XD
Meillä vuoden ikäinen ipana, ja mieheni (ja mun) mielestä mun työtä on lapsen hoito, eikä esim. päiväunien aikaan tartte kotihommia tehdä vaan levätä. Kotitöitä teen sen verran kun lapsen kanssa voin, eikä kaikki asiat ole mun kontolla, vaan mieskin saa osansa.
viikonloppuna mieheni (tai yhdessä) tekee yleensä paljon ruokaa, jotta viikollekin riittää eikä mun tartte kokkailla.
Onko joillakin niin että mies tekee " omat" ruokansa. ;)...
Siivoamme puoliksi. Joskus saatan " salaa" silittää hänenkin vaatteitaan mutta puvun paitoihin joita töissä käyttää, en saa koskea, en saa edes pestä niitä itse.
Niin että meidän tapauksessa ei piikomisesta todellakana ole kyse.
Ei tarvitsisi aina selitellä sitä, kuinka satun
siitä, että saan olla kotona kotirouvana. Ja kyllä ne ruoat tehdään muullekin perheelle, kun vaan miehelle, ja koti siivotaan ihan kaikkien sen asukkaiden takia, ei vain miehen.