Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.

Vierailija
11.08.2016 |

Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.

Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?

Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?

Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!

Kommentit (6966)

Vierailija
6621/6966 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksissa Jeesus puhuu taivasten valtakunnasta ja olen yhä enemmän sitä mieltä että kyse on tietoisuuden lepäämisessä nykyhetkessä. Et pääse nykyhetkeen ellet luovu kaikesta painolastista ja matkatavarasta.

Vierailija
6622/6966 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksissa Jeesus puhuu taivasten valtakunnasta ja olen yhä enemmän sitä mieltä että kyse on tietoisuuden lepäämisessä nykyhetkessä. Et pääse nykyhetkeen ellet luovu kaikesta painolastista ja matkatavarasta.

Hyvin sanottu tuo "lepäämisestä" nykyhetkessä. Minulle uusi näkökulma, mutta juuri siltähän se tuntuu. Eilen ja tänään on ollut erityisesti tuollainen fiilis. Oikeastaan koko ajan enemmän ja enemmän ja useammin. Kaikki tuntuu tuossa tilassa helpolta. En enää ole minä, vaan Kristus minussa. Olen tehnyt tuota luopumista vuodesta 95 asti jolloin elämäni oli romahduspisteessä, ja koko ajan se tunne "lepäämisestä" tai olemisesta on vahvistunut. Välillä on toki tullut takapakkiakin ja ollut haastavaa, mutta viimeiset kolme vuotta on ollut helpointa aikaa elämässäni, vaikka sairauteni vuoksi olen fyysisesti jatkuvasti väsynyt ja siksi kykenemätön nauttimaan monista asioista, joista ennen nautin.

Jos silloin 30 vuotta sitten minulla olisi ollut samat työkalut luopumiseen, olisi kehitys varmasti ollut nopeampaa. Ymmärrys on lisääntynyt vähitellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6623/6966 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty mystikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Re Jumalan nimi on "Minä olen".  - Jep, hepreaksi ehjee (asher ehjee), siis tavallaan savolainen partitiivi yleiskielen ehjä-sanasta!

Vierailija
6624/6966 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalla ei ole nimeä.

Kaikki nimet mitä  J:lla on, ihmisten keksimiä. 

Vierailija
6625/6966 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko, että Mystikko tulee enää koskaan kirjoittamaan tähän ketjuun? Tietääkö kukaan, asuuko hän vielä ulkomailla?

Mystikko kirjoitti aiemmin, että hän tiedostaa sen, että hänen on joskus aika tulla julkisuuteen näiden asioden kanssa, mutta ei vielä ollut sen aika. Mietin, saammeko joskus lukea hänen kirjoittamansa kirjan tai katsoa youtube-videon - ehkä hänen omalla kanavallaan. <3

Vierailija
6626/6966 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty mystikko kirjoitti:

"Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?"

Tuon sanoin muistaakseni tilanteessa, jossa kirjoittaja oli kokenut sen mikä on buddhalaisuudessa yksi perusopetus: minän, ihmispersoonan (sen mitä jotkut sanovat egoksi) tyhjyyden ja harhanomaisuuden. Kokemus oli ollut ahdistava, kuten se aluksi useimmille on. Minä sanoin tuon lainatun siinä mielessä, että ahdistus tuosta on pientä verrattuna siihen verrattuna, mitä koet kun alat oivaltaa että kaikki mitä aistit näyttävät on illuusio. Ensioivallusta usein sävyttävät melkoiset sekoamisen pelon ja tyhjyysahdistuksen piirteet, varsinkin jos ei samalla vielä näe, että taustalla ON perimmäinen todellisuus (josta ihmisten näkemä maailma on vääristymä) vaan kokee että mitään ei ole olemassa.

Sitten kun on nähnyt ja hyväksynyt maailman illuusioluonteen, kyllä aukeaa monikin asia. Esimerkiksi monet R

Ex-buddhalaisena (ns. illuusiosta heränneenä) ja nykyisenä uudestisyntyneenä kristittynä koen tällaiset Raamattua vääristelet tekstit vakavina. Raamatun sanoma ei todella vaikuta olevan tuttua - tai sitten on menty syvälle paholaisen valheisiin, koska Raamatussa ei ole kuin muutama jae, jonka voi vääntää tähän kulmaan. Jos Raamatun ottaa kokonaisuutena, sitä ei mitenkään voi vääntää mihinkään muuhun kuin siihen muotoon, että Jeesus on kirjaimellisesti Jumalan ainoa poika. Me ihmiset olemme syntisiä, emmekä pääse synnistä täysin eroon tässä elämässä ja kehossa ennen ylösnousemusta. Uudestisyntyneillä on Pyhä Henki, mutta tämä ei ole ihmisen omaa hyvyyttä vaan Herran armoa.

Kristinuskon mystiset suuntaukset eivät lopulta ole lähelläkään aitoa ja totuuden sisältävää kristinuskoa. Mystikko selkeästi on kokenut erilaisia henkisiä kokemuksia (jotka eivät ole Jumalasta) ja sen myötä kokee elämän erilailla kuin ennen. Tuollaisten kokemusten jälkeen kuvittelee löytäneensä totuuden ja ymmärtävänsä vihdoin todellisuuden luonteen. Olin samassa valheessa vuosia. Ainoastaan ylhäältä päin uudesti syntyminen voi vapauttaa noista vääristymistä - ja se vaatii aitoa nöyryyttä Herran edessä sekä todellista halua tuntea totuus.

Paljon siunausta sinulle Mystikko

Vierailija
6627/6966 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydän sanoja tai rukousta mystikolta. On hankalaa.

Jeesus on tie, totuus ja elämä. Tämän mystikon opetukset ovat pimeydestä. Rukoile Herraa! Siunausta sinulle, ainoastaan totuus voi sinut vapauttaa. Herra voi antaa yliluonnollisen rauhan, jolloin rauha on kanssasi aina olosuhteista riippumatta.

Vierailija
6628/6966 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ajattele menneisyyttä.

Älä ajattele tulevaisuutta.

Älä ajattele nykyisyyttä.

Silloin on mahdollista kohdata, se

mikä ajatuksen tuolla puolen

oleva ääretön, rajaton ykseys.

Paholaisen tekoja. Opetukset keskittyvät omaan napaan ja on valheellinen tunne rajattomasta rakkaudesta. Synti kielletään eikä tunneta Jumalaa. Käytä mieltäsi ja kyseenalaista valheelliset uskomuksesi non-dualismista Raamatun totuuden valossa. Kolkuttavalle avataan

Vierailija
6629/6966 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee surullinen olo, kun lukee ekan sivun viestejä. Ihmiset luulevat löytäneensä suuren totuuden, mutta kaivavat itselleen vain syvempää kuoppaa valheeseen ja sisustavat kuoppaansa arvottomilla valheilla.

Rukoilen puolestanne

Vierailija
6630/6966 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko, että Mystikko tulee enää koskaan kirjoittamaan tähän ketjuun? Tietääkö kukaan, asuuko hän vielä ulkomailla?

Mystikko kirjoitti aiemmin, että hän tiedostaa sen, että hänen on joskus aika tulla julkisuuteen näiden asioden kanssa, mutta ei vielä ollut sen aika. Mietin, saammeko joskus lukea hänen kirjoittamansa kirjan tai katsoa youtube-videon - ehkä hänen omalla kanavallaan. <3

Kyllä hän tulee - onneksi! :)

Vierailija
6631/6966 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä unta, jossa oli KM jossain kristillisessä tilaisuudessa. Jotenkin hänen olemuksestaan huokui Kristus ja hän oli lisäksi transnainen. Muuta en unesta muista :)

Vierailija
6632/6966 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin viime yönä unta, jossa oli KM jossain kristillisessä tilaisuudessa. Jotenkin hänen olemuksestaan huokui Kristus ja hän oli lisäksi transnainen. Muuta en unesta muista :)

Aika hieno uni, sillä Jeesus Kristus oli maan päällä eläessään myös esim. ilotyttöjen hyvä ystävä, ja muutenkin hän oli suvaitsevainen ja rakkaudellinen, joten meidän väliaikaisesti ihmishahmossa kulkevien kannattaisi ottaa hänestä mallia. Ja lisäksi henkiolennot ovat sukupuolettomia.

Vierailija
6633/6966 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paholaisen tekoja. Opetukset keskittyvät omaan napaan ja on valheellinen tunne rajattomasta rakkaudesta. Synti kielletään eikä tunneta Jumalaa. Käytä mieltäsi ja kyseenalaista valheelliset uskomuksesi non-dualismista Raamatun totuuden valossa. Kolkuttavalle avataan

Huoh.

Vierailija
6634/6966 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Kristus ei olisi koskaan halveksunut heitä, jotka etsivät Jumalaa tai Totuutta, mutta monet uskovaiset ovat tässäkin ketjussa jaksaneet heitä arvostella, vaikka tyyliin: "Huoh".

Vierailija
6635/6966 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua

Vierailija
6636/6966 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paholaisen tekoja. Opetukset keskittyvät omaan napaan ja on valheellinen tunne rajattomasta rakkaudesta. Synti kielletään eikä tunneta Jumalaa. Käytä mieltäsi ja kyseenalaista valheelliset uskomuksesi non-dualismista Raamatun totuuden valossa. Kolkuttavalle avata

Kyllä tuo lause vaikuttaa siltä, että se perustuu pelkoon ja egoistiseen ajatteluun, jossa itse pääsee olemaan paremmassa asemassa kuin muut.

Vierailija
6637/6966 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty mystikko? Pikemminkin epäkristillinen eksyttäjä. Tässä ketjussa opetetaan epäraamatullista synkretismiä, ei raitista ja tervettä oppia. Älkää menkö lankaan. 

Vierailija
6638/6966 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paholaisen tekoja. Opetukset keskittyvät omaan napaan ja on valheellinen tunne rajattomasta rakkaudesta. Synti kielletään eikä tunneta Jumalaa. Käytä mieltäsi ja kyseenalaista valheelliset uskomuksesi non-dualismista Raamatun totuuden valossa. Kolkuttavalle avataan.

Voi itku kun ei järkesi riitä ymmärtämään

mitä tuossa sanotaan ja tarkoitetaan.

Sääli kun olet täysin pihalla ja harhan vallassa niin kun kaikki muutkin uskovaiset ovat.

Vierailija
6639/6966 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka minä olen?, on ensimmäinen ja samalla ainoa kysymys, jonka meidän tulisi kysyä ja

selvittää harjoittamalla Sri Ramanan suosimaa itsetutkimus menetelmää, jossa pyrimme

kääntämään huomiomme sisäänpäin ulospäin suuntautumisen sijasta ja etsiä mistä minä ajatus

nousee, mikä on sen lähde ja pysyen siinä lähteessä antamatta minän suunnata huomiotaan

ulos kohteisiin tai edes ajatuksiin, jotka ovat myös objekteja, joista minä on tietoinen. Kyse

ei ole kysymyksen esittämisestä ja vastauksen odottamisesta, jota usein virheellisesti pidetään

itsetutkimuksena, vaan huomiomme pitämisessä minässä.

Vierailija
6640/6966 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://vedantasociety.net/blog/disappointment-is-the-first-step

Tuolla puhutaan neljästä eri tyyppisestä etsijästä: vapaasti suomennettuna helpotuksen etsijät, nautinnon etsijät, tiedon etsijät ja henkiset etsijät. Henkiset etsijät järjestetään muista etsijöistä erilleen kaikista jaloimpina: heidän pyrkimys löytää Jumala perustuu haluun löytää Jumala Jumalan itsensä takia.

Kuinka lannistavaa myöntää itselleen että sitä ei olekaan henkinen etsijä vaan joku noista kolmesta "vähempiarvoisista" etsijöistä 😏 Kaikki tämä vaivannäkö turhan takia.

Miten voi haluta löytää Jumala Jumalan itsensä takia, jollei ole minkään valtakunnan käsitystä siitä mikä se Jumala edes on?

No mutta sehän on hyvä, että nämä edes jossain tunnustaa pitävänsä itseään parempana kuin meitä tavan talliaisia.

Loki