Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6966)
Enköhän pyrkisi eroon kaikesta mikä ilmavaivoja aiheuttaa
Muuttaisin siis elämäni olosuhteita - vaihtaisin paikkakuntaa, eroaisin kirkosta, katkoisin välejä ihmisiin jne.
Laktoosi intoleranssi on kuitenkin tehnyt minusta erilaisen - itsekkäämmän ja välinpitämättömämmän (eli en enää huolehdi muiden asioista), vähemmän-minän, hajaantuneemman, tahdottomamman, alistuneemman ja antautuneemman.
Siksi mietin pitäisikö pieruja vain yrittää sietää ja antaa sen muuttaa itseä. Ihan kauhealta ja väärältähän se tuntuu kun vatsa on löysällä. Öitä tulee valvottua ja päivisin saattaa itkettää ja pieru tärisyttää koko olemusta.
Mietin lisäksi onko kyse vain peruskatkeruudesta, joka alkaa väistämättä ajan oloon riivata meitä tiettyjä valintoja tehneitä ja tietynlaisia ihmisiä, eli ei enää pimeästä yöstä ollenkaan. Melko selkeä pimeä yö oli se kuolettumisen jakso ennen tätä jäätelön nauttimista.
Lisähuomiona vielä, etten käyttänyt sanaa ulostaa vaan puhuin eritteiden poistamisesta kehosta. Pyrin ottamaan siveellisyyden huomioon tällaisella alustalla, sillä se on luultavasti yksi vaatimus sivuston käytölle.
Vierailija kirjoitti:
Lisähuomiona vielä, etten käyttänyt sanaa ulostaa vaan puhuin eritteiden poistamisesta kehosta. Pyrin ottamaan siveellisyyden huomioon tällaisella alustalla, sillä se on luultavasti yksi vaatimus sivuston käytölle.
Pitäisikö kiittää??????
Miten voi olla kristitty mystikko? Eikö kaikki mystisismi ole kirkolle kauhistus ja itsensä oikeauskoisiksi tulevat lyömään raamatulla päähän?
Miksi pitää leikitellä esoteeristen aiheiden kanssa? Kristinuskossa on yksinkertaisesti kyse siitä, että ottaa Jeesuksen Kristuksen vastaan Herrana ja vapahtajanaan. Hän vapauttaa meidät synnin kahleista. Ihmisviisaus voi tietysti askarrella monenlaisten triviaalien aiheiden parissa. Se on luonnollista. Mutta täytyy olla hengessään tarkkana, ettei sekaannu pimeyden töihin.
Jotkut sairaat ihmiset tai yksi sairas ihminen yrittää saada pilattua tämän ketjun, mutta ei saa aiheutettua kuin ylläpidolle lisätöitä. Olen pahoillani, että sinun on noin paha olla.
Pyydän sanoja tai rukousta mystikolta. On hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Mystikko käy kirjoittamassa tosi harvoin. Toivon, että hän sinulle vastaisi, ja lisäksi toivon sinulle voimia ja oivalluksia.
Jos jaksat tunti kerrallaan, päivä kerrallaan, niin tulee sekin hetki ja päivä, että asiat alkavat, ehkä jotenkin ihmeellisestikin, tuntua paremmilta, jotkut asiat myös paremmin hyväksyttäviltä.
Pimeintä on juuri ennen auringonnousua.
Terveisin, kovista, vuosikymmenten vastoinkäymisistä selvinnyt.
Älä ajattele menneisyyttä.
Älä ajattele tulevaisuutta.
Älä ajattele nykyisyyttä.
Silloin on mahdollista kohdata, se
mikä ajatuksen tuolla puolen
oleva ääretön, rajaton ykseys.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Mystikko mikään selvänäkijä sentään ole. Mutta arveletko hänen rukouksensa olevan voimallisempi kuin jonkun muun?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut sairaat ihmiset tai yksi sairas ihminen yrittää saada pilattua tämän ketjun, mutta ei saa aiheutettua kuin ylläpidolle lisätöitä. Olen pahoillani, että sinun on noin paha olla.
Mulla on hyvä olla.
Kaikki kirjoitukset on COPY PASTATTU vauva.fi palstalta.
En ole keksinyt niitä itse.
Tässä ketjussa joku kyselee ONKO KISSALLA SIELUA?
oli haudannut kissansa ihmisten hautausmaalle.
Oikein viihdyttävä ketju:)
Toki kissalla on sielu, kuten koirallakin. Kuvitteleekohan joku ihmisolento olevansa jotenkin parempi kuin eläin, vaikka on eläin itsekin...
https://vedantasociety.net/blog/disappointment-is-the-first-step
Tuolla puhutaan neljästä eri tyyppisestä etsijästä: vapaasti suomennettuna helpotuksen etsijät, nautinnon etsijät, tiedon etsijät ja henkiset etsijät. Henkiset etsijät järjestetään muista etsijöistä erilleen kaikista jaloimpina: heidän pyrkimys löytää Jumala perustuu haluun löytää Jumala Jumalan itsensä takia.
Kuinka lannistavaa myöntää itselleen että sitä ei olekaan henkinen etsijä vaan joku noista kolmesta "vähempiarvoisista" etsijöistä 😏 Kaikki tämä vaivannäkö turhan takia.
Miten voi haluta löytää Jumala Jumalan itsensä takia, jollei ole minkään valtakunnan käsitystä siitä mikä se Jumala edes on?
Hyvä pointti sinulla 13.07.2024 | 18:05
Minäkin olen vähempiarvoinen etsijä, sillä olen totuudenetsijä, koska en ole hoksannut, että se olisi eri asia kuin Jumalan etsiminen. :)
Vierailija kirjoitti:
https://vedantasociety.net/blog/disappointment-is-the-first-step
Tuolla puhutaan neljästä eri tyyppisestä etsijästä: vapaasti suomennettuna helpotuksen etsijät, nautinnon etsijät, tiedon etsijät ja henkiset etsijät. Henkiset etsijät järjestetään muista etsijöistä erilleen kaikista jaloimpina: heidän pyrkimys löytää Jumala perustuu haluun löytää Jumala Jumalan itsensä takia.
Kuinka lannistavaa myöntää itselleen että sitä ei olekaan henkinen etsijä vaan joku noista kolmesta "vähempiarvoisista" etsijöistä 😏 Kaikki tämä vaivannäkö turhan takia.
Miten voi haluta löytää Jumala Jumalan itsensä takia, jollei ole minkään valtakunnan käsitystä siitä mikä se Jumala edes on?
Tuollainen etsijöiden jaottelu jalompiin ja vähempiarvoisiin on ihmismielen tuotosta, ei todellisuutta ollenkaan. Totta on, että mielensä kaikista konsepteista ja odotuksista tyhjentänyt etsijä voi ehkä todennäköisemmin myös saada todellisen henkilökohtaisen Jumala-kokemuksen, mutta ei se ole mitenkään kiveen kirjoitettua. Jumala kutsuu lopulta meitä kaikkia ja se millä tavalla kutsu tapahtuu, on hyvin yksilöllistä ja henkilökohtaista. Suosittelen muutenkin suhtautumaan varauksella kaikkiin sellaisiin oppeihin, jotka sisältävät unen sisäisiä hierarkioita. Ainoa todellinen auktoriteetti on Jumala itse ja jos Hän kutsuu luokseen vaikkapa nautinnonhalun kautta, niin silloin silläkin on tarkoituksensa, sanoi siitä joku ihmisten kyhäämä oppikokoelma mitä tahansa.
Vanha lanka ylös. Tätä ei voida poistaa yksittäisen psykon takia =)
Mikä pervoketju tämä on?????