Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6978)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut enemmän tieteellisesti kuin henkisesti suuntautunut ihminen, kunnes puolisen vuotta sitten sain kokea ykseyden ja sen mukana autuaan rakkauden ja sisäisen rauhan. Se oli käänteentekevä kokemus ja sitä pohdiskellessa on tosiaan mennyt uusiksi kaikki mihin aiemmin uskoin. Olen saanut sen sisäisen rauhan ja levollisuuden säilytettyä tässä muuttuvassa maailmassa. Kun näkee illuusion taakse, ei tarvitse turhia murehtia. Aina illalla nukkumaan mennessä koitan rauhoittaa mieleni ja olla läsnä tietoisuuden kanssa.
Asiaan, olen pohtinut asiaa paljon myös universaalista näkökulmasta. Koska olemme kollektiivinen tietoisuus ja samaa energiaa. Ikuista rakkauden täyteistä energiaa, niin olemmeko sitä samaa energiaa, joka oli ennen aikaa ja avaruutta eli ennen alkuräjähdystä? Ja se energia on tällä hetkellä varastoitunut kehoomme, joka koostuu pelkästä tähtipölystä, todistetusti. Kehomme on kauan aikaa sitten kuolleiden tähtien pölyä. Hassua. Mutta se energia, joka meissä on, on ikuista. Jotenkin noin olen koittanut asiaa itselleni järkeistää.. Mitä mieltä?
Entäpä kun olemme tosiaan kollektiivinen tietoisuus, niin meillä kaikilla pitäisi olla kaikki tieto ja kokemus maailmasta, niin voimmeko jotenkin tietoisuuden kautta saada selville mieltä askarruttavat kysymykset tai tekniset haasteet. Saada vastauksia. Kehittää vaikkapa sitä kautta saadulla tiedolla uusia energialähteitä tms. Onko se mahdollista edes sinulle kristitty mystikko? Tiedon imurointi suoraan Lähteestä?
"sain kokea ykseyden"
minä ei voi koskaan kokea ykseyden tilaa.
Ykseyden tilassa ei ole minää
Mitäpäs jos noista monista kysymyksistä tehtäisiin yksi ainoa kysymys:
Mistä kaikki kysymykset saavat alkunsa.
Tuo yksi ainoa kysymys suunnataan Tietoisuudelle.
En tiedä, miksi koen tuollaisen vastauksen vähän rakkaudettomana. Niin kauan, kun joku toteaa asioiden olevan tietyllä tavalla, mutta ei anna kuitenkaan tarkempia perusteluja tai ohjeita, kuinka pitäisi sen yhden ainoan kysymyksen kanssa toimia, tuntuvat kylmältä.
Jotkut ohjeistavat, että pitää kysyä vain ja ainoastaan egolta, olenko minä todella se (ego).
Toiset neuvovat kysymään Tietoisuudelta, olenko minä todella Se (Tietoisuus).
Sinä kehoitat kysymään Tietoisuudelta, "mistä kaikki kysymykset saavat alkunsa".
Ramana Maharsi kertoo: "kaikki ajatukset ovat lähtöisin epätodellisesta "minästä", eli "minä"-ajatuksesta.
Onko siinä myös Tietoisuuden vastaus? Onko myös kaikki kysymykset lähtöisin epätodellisesta "minästä"?
Kaikki kysymykset ovat lähtöisin minästä, egosta.
minä suuntaa kysymyksen "kuka minä olen" Tietoisuudelle, joka ei ole ajatusta, eikä rajallinen, niin kuin minä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois tosi kiva tietää, kuinka moni on Tony Parsons -nimisen vanhan miehen kanssa samaa mieltä. Hänen mielestään ei ole olemassa edes Itseä. Samaa mieltä lienee myös Jim Newman. Heidän laillaan ajattelevia on maailmassa tosi vähän. Tony oli sitä mieltä, että youtubessa on noin 20 valaistunutta, jotka eivät tiedä yhtään mitään valaistumisesta ja hänen laillaan ajattelevia on maailmassa vain ehkä n. 10.
Onkohan Mystikko tutustunut heidän sanomaansa...
Olin Parsonsin viikonloppuretriitillä ja pidän häntä joko feikkinä tai ehkä todennäköisemmin sellaisena, jonka valaistuminen on jäänyt puolitiehen. Hän on siinä pisteessä, jossa ymmärtää itsensä perimmäisen olemuksen muttei ole ollut uskallusta jatkaa siitä eteenpäin kohti kokonaisvaltaista tajuamista. Hän ikäänkuin leijaille omissa korkeuksissaan josta käsin sitten lällättelee kuulijoilleen, ettei ole mitään joka kokee. Jokaiseen kysymykseen vastaus on sama "There is nobody who...". Väsyttävää tuubaa suoraan sanoen joka ei auta juuri ketään. Koskaan en muuten ole kuullut yhtä paljon negatiivisia kysymyksiä ja ärtymystä yleisön taholta.
Näinhän se on Parsonin kohdalla, Culteducationin foorumin sivuilta löytyy lanka Tonysta ja monesta muusta neo-advaita opettajasta. Itsekunkin joka etsii vielä olisi hyvä tsekata opettajien taustoja ennenkuin antaa aikaansa kyseiselle opettajalle.
Ei se ole ollut koskaan se viesti tai tieto joka on auttanut etsijää vaan "valaistuneen" läsnäolo.
Usein Neo-advaita voi olla hyvinkin haitallista ja vaarallista jos sitä ei opeta oikeasti "valaistunut".
Opetus perimmäisesti tapahtuu hiljaisuudessa ja myös puhutut osoitukset tulevat silloin hiljaisuudesta ja ovat todella hiljaisuutta.
Jos nyt tiedät olevasi tietoisuus niin ei sinulla ole enään mitään opittavaa ja lisättävää mieleesi tiedon muodossa sillä se vain vahvistaa mieltä. Nyt sinun tulisi kääntää huomiosi sisimpään ja "sukeltaa" yhä syvemmälle kunnes mielesi, kehosi ja maailma on täysin hiljentynyt silloin tietoisuus realisoituu itsestään koska se jo on.
Toki oikean opettajan huokuva armo auttaa mieltä hiljentymään ja huomiota kääntymään sydäntä kohti.
Yst.
SS
Silent Shakti
Mister Cold
Ja hei K.M odotan vielä vastaustasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut enemmän tieteellisesti kuin henkisesti suuntautunut ihminen, kunnes puolisen vuotta sitten sain kokea ykseyden ja sen mukana autuaan rakkauden ja sisäisen rauhan. Se oli käänteentekevä kokemus ja sitä pohdiskellessa on tosiaan mennyt uusiksi kaikki mihin aiemmin uskoin. Olen saanut sen sisäisen rauhan ja levollisuuden säilytettyä tässä muuttuvassa maailmassa. Kun näkee illuusion taakse, ei tarvitse turhia murehtia. Aina illalla nukkumaan mennessä koitan rauhoittaa mieleni ja olla läsnä tietoisuuden kanssa.
Asiaan, olen pohtinut asiaa paljon myös universaalista näkökulmasta. Koska olemme kollektiivinen tietoisuus ja samaa energiaa. Ikuista rakkauden täyteistä energiaa, niin olemmeko sitä samaa energiaa, joka oli ennen aikaa ja avaruutta eli ennen alkuräjähdystä? Ja se energia on tällä hetkellä varastoitunut kehoomme, joka koostuu pelkästä tähtipölystä, todistetusti. Kehomme on kauan aikaa sitten kuolleiden tähtien pölyä. Hassua. Mutta se energia, joka meissä on, on ikuista. Jotenkin noin olen koittanut asiaa itselleni järkeistää.. Mitä mieltä?
Entäpä kun olemme tosiaan kollektiivinen tietoisuus, niin meillä kaikilla pitäisi olla kaikki tieto ja kokemus maailmasta, niin voimmeko jotenkin tietoisuuden kautta saada selville mieltä askarruttavat kysymykset tai tekniset haasteet. Saada vastauksia. Kehittää vaikkapa sitä kautta saadulla tiedolla uusia energialähteitä tms. Onko se mahdollista edes sinulle kristitty mystikko? Tiedon imurointi suoraan Lähteestä?
"sain kokea ykseyden"
En tiedä, miksi koen tuollaisen vastauksen vähän rakkaudettomana. Niin kauan, kun joku toteaa asioiden olevan tietyllä tavalla, mutta ei anna kuitenkaan tarkempia perusteluja tai ohjeita, kuinka pitäisi sen yhden ainoan kysymyksen kanssa toimia, tuntuvat kylmältä.
Jotkut ohjeistavat, että pitää kysyä vain ja ainoastaan egolta, olenko minä todella se (ego).
Sinä kehoitat kysymään Tietoisuudelta, "mistä kaikki kysymykset saavat alkunsa".
Ramana Maharsi kertoo: "kaikki ajatukset ovat lähtöisin epätodellisesta "minästä", eli "minä"-ajatuksesta.
Onko siinä myös Tietoisuuden vastaus? Onko myös kaikki kysymykset lähtöisin epätodellisesta "minästä"?
minä suuntaa kysymyksen "kuka minä olen" Tietoisuudelle, joka ei ole ajatusta, eikä rajallinen, niin kuin minä on.
Kiitos sinulle!
Mietin Tollen ja Fosterin lausumien eroavaisuuksia eräässä asiassa. Tolle korostaa valpasta, ajatuksetonta läsnäolemista hetkessä, jolloin henkilö ei ole enää läsnä, vaan läsnä on Tietoisuus.
Jeff Foster sanoi valaistumisesta näin:
"Aivan varmasti kyse ei ole siitäkään, että olisi jotenkin "enemmän läsnä" - läsnäolo ei ole koskaan ollut missään kadoksissa."
Tietenkään sikäli läsnäolo ei ole ollut kadoksissa, ettemme voi olla fyysisesti muualla kuin läsnäolossa, mutta henkisesti mielen kautta voi olla aika vahvasti vaikka missä ajassa tai vaikka missä paikassa.
Mutta onko Tollen ja Fosterin näkemyksissä todellista eroa...
Tolle kertoi, että kun henkilö kykenee olemaan läsnäolon tilassa valppaasti ja ajattelematta, niin jossain vaiheessa hän voi tiedostaa kuinka on vain Yksi, kuinka jokainen ihminen ja olento ym. onkin sama Tietoisuus. (Ei sanatarkasti noin).
Tuossa tilassa Tollen mukaan voi myös vaistot, älykkyys ja luovuus toimia henkilön kautta paljon paremmin - no sitähän Mystikkokin on kertonut omien kokemustensakin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"sain kokea ykseyden"
Se ei ole kysymys..vaan selvitys.
Ss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"sain kokea ykseyden"
Perustetko, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kollektiivinen tietoisuus tarkoittaa sitä, että tietoisuutemme on synkronoitu tai jaettu muiden elävien olentojen tietoisuuden kanssa. Tietoisuus on vastuussa myös “minuuden” kokemuksesta, ja antaa meille jotain, jota olemme kuvanneet sieluksi."
Tarkoittaako tuo yllä oleva samaa kuin että meillä kaikilla on yhteinen minä olen -tajunta (minä olen -tietoisuus)?
Jos meillä kaikilla on vain se yksi yhteinen minä olen -tajunta, niin miksi se on herännyt joissain ihmisolennoissa ja ei ole herännyt toisissa?
Jos meillä on kullakin oma yksilöllinen minä olen -tajunta, se selittäisi paremmin, miksi joidenkin tajunta oivaltaa tosiolemuksensa ja joidenkin ei.
Just samaa olen miettinyt että onko meillä vai eikö meillä ole yhteinen Minä Olen -Tajunta?
Jos se on yhteinen, niin minkä vuoksi yhden olennon Tajunnan herääminen ei herätä muitakin saman Yhden Tajunnan/Tietoisuuden omaavia? Miksi Tajunta herää Maijassa muttei Matissa? Onko syy siinä, että Matin ego ja virheelliset ajatususkomukset ovat niin voimakkaita, että se estää Tajunnan heräämisen. Ts. pitääkö Matin ego Tajuntaa sumuverhossa, liikaa samaistuneena Matin virheuskomuksiin eikä se siksi havahdu Todelliseen Itseensä?
Kysyt: "...onko meillä vai eikö meillä ole yhteinen Minä Olen -Tajunta?"
Tiedän, millaista on, kun ei saa vastauksia, joten todella mielelläni tuohon vastaisin, jos vastauksen tietäisin.
Vastauksen kertominen sen tietäjältä ei onneksi paljoa vaivaa vaadi, koska vastaus on niin lyhyt, jompikumpi noista: "on" tai "ei".
Varmasti tässä ketjussa vastauksen tietää joku muukin kuin vain Mystikko, joten toivotaan, että asia selviää.
On tavallaan yhteinen tajunta jota ei tässä ulottuvuudessa/kehitystasossa voi käsittää eikä sitä kannattane sen enempää miettiä. Tajuat sen vasta valaistumisen jälkeen joten keskittyisin ennemmin siihen jos se kiinnostaa.
Vähän verrannollisesti sama jos lapsi kysyy jotain aikuisten asiaa jonka tiedät muttet pysty selittämään sitä sanoin.
Moni sanoo, että joitakin valaistumiseen liittyviä asioita ei voi selittää tai älyllä ymmärtää. Olen eri mieltä. Monia sellaisia asioita olen ymmärtänyt, jotka ovat muka olleet sellaisia, ettei niitä voi selittää eikä ymmärtää. Joitain kertoja olen löytänyt asian itsenäisen selvittämisen jälkeen jonkun videon tai kirjan, jossa joku on asian hyvin selittänyt, vaikkei kenenkään pitänyt siihen kyetä. Esim. Mystikko ja Jeff Foster osaavat selittää ns. vaikeitakin asioita tosi hyvin. E. Tolle myös.
Enkä tarkoita tällä kehuskella, että ymmärrän, vaan kertoa vain, ettei aina kannata niin helposti luovuttaa sanomalla, ettei asiaa voi selittää tai ymmärtää. Tietenkin me ihmiset olemme erilaisia eivätkä jotkut edes kaipaa aiheen tarkempaa analysointia. Joillekin se, että he ymmärtävät asian älyllisesti niin pitkälle kuin mahdollista, auttaa siihen, että heidän on helpompi jatkaa eteenpäin, on helpompi luopua tästä näennäisestä ihmisyydestä ja hyväksyä se, että onkin jotain ihan muuta - Tietoisuus.
Niin periaatteessa kuka tahansa pystyy ymmärtämään mutta kaikki eivät ole valmiita ottamaan vastaan muuttunutta tietoisuuden tilaa, se voi olla liikaa heidän tajunnalleen ja näistä kerran tulleista tiloista voi olla hyvin vaikea oppia pois jos sitä ei halunnutkaan muuten kuin kokeilumielessä tai uteliaisuudesta kun se voi ollakkin erilaista kuin odotuksissa. Osalla on vielä suojamuuri näille asioille ja niin on hyvä. Mutta hienoa kuulla että olet käsittääkseni aika pitkällä näissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kollektiivinen tietoisuus tarkoittaa sitä, että tietoisuutemme on synkronoitu tai jaettu muiden elävien olentojen tietoisuuden kanssa. Tietoisuus on vastuussa myös “minuuden” kokemuksesta, ja antaa meille jotain, jota olemme kuvanneet sieluksi."
Tarkoittaako tuo yllä oleva samaa kuin että meillä kaikilla on yhteinen minä olen -tajunta (minä olen -tietoisuus)?
Jos meillä kaikilla on vain se yksi yhteinen minä olen -tajunta, niin miksi se on herännyt joissain ihmisolennoissa ja ei ole herännyt toisissa?
Jos meillä on kullakin oma yksilöllinen minä olen -tajunta, se selittäisi paremmin, miksi joidenkin tajunta oivaltaa tosiolemuksensa ja joidenkin ei.
Just samaa olen miettinyt että onko meillä vai eikö meillä ole yhteinen Minä Olen -Tajunta?
Jos se on yhteinen, niin minkä vuoksi yhden olennon Tajunnan herääminen ei herätä muitakin saman Yhden Tajunnan/Tietoisuuden omaavia? Miksi Tajunta herää Maijassa muttei Matissa? Onko syy siinä, että Matin ego ja virheelliset ajatususkomukset ovat niin voimakkaita, että se estää Tajunnan heräämisen. Ts. pitääkö Matin ego Tajuntaa sumuverhossa, liikaa samaistuneena Matin virheuskomuksiin eikä se siksi havahdu Todelliseen Itseensä?
Kysyt: "...onko meillä vai eikö meillä ole yhteinen Minä Olen -Tajunta?"
Tiedän, millaista on, kun ei saa vastauksia, joten todella mielelläni tuohon vastaisin, jos vastauksen tietäisin.
Vastauksen kertominen sen tietäjältä ei onneksi paljoa vaivaa vaadi, koska vastaus on niin lyhyt, jompikumpi noista: "on" tai "ei".
Varmasti tässä ketjussa vastauksen tietää joku muukin kuin vain Mystikko, joten toivotaan, että asia selviää.
On tavallaan yhteinen tajunta jota ei tässä ulottuvuudessa/kehitystasossa voi käsittää eikä sitä kannattane sen enempää miettiä. Tajuat sen vasta valaistumisen jälkeen joten keskittyisin ennemmin siihen jos se kiinnostaa.
Vähän verrannollisesti sama jos lapsi kysyy jotain aikuisten asiaa jonka tiedät muttet pysty selittämään sitä sanoin.
Moni sanoo, että joitakin valaistumiseen liittyviä asioita ei voi selittää tai älyllä ymmärtää. Olen eri mieltä. Monia sellaisia asioita olen ymmärtänyt, jotka ovat muka olleet sellaisia, ettei niitä voi selittää eikä ymmärtää. Joitain kertoja olen löytänyt asian itsenäisen selvittämisen jälkeen jonkun videon tai kirjan, jossa joku on asian hyvin selittänyt, vaikkei kenenkään pitänyt siihen kyetä. Esim. Mystikko ja Jeff Foster osaavat selittää ns. vaikeitakin asioita tosi hyvin. E. Tolle myös.
Enkä tarkoita tällä kehuskella, että ymmärrän, vaan kertoa vain, ettei aina kannata niin helposti luovuttaa sanomalla, ettei asiaa voi selittää tai ymmärtää. Tietenkin me ihmiset olemme erilaisia eivätkä jotkut edes kaipaa aiheen tarkempaa analysointia. Joillekin se, että he ymmärtävät asian älyllisesti niin pitkälle kuin mahdollista, auttaa siihen, että heidän on helpompi jatkaa eteenpäin, on helpompi luopua tästä näennäisestä ihmisyydestä ja hyväksyä se, että onkin jotain ihan muuta - Tietoisuus.
Niin periaatteessa kuka tahansa pystyy ymmärtämään mutta kaikki eivät ole valmiita ottamaan vastaan muuttunutta tietoisuuden tilaa, se voi olla liikaa heidän tajunnalleen ja näistä kerran tulleista tiloista voi olla hyvin vaikea oppia pois jos sitä ei halunnutkaan muuten kuin kokeilumielessä tai uteliaisuudesta kun se voi ollakkin erilaista kuin odotuksissa. Osalla on vielä suojamuuri näille asioille ja niin on hyvä. Mutta hienoa kuulla että olet käsittääkseni aika pitkällä näissä asioissa.
Ja hieman kokemuksella varoittelen koska tein erästä harjoitusta youtubesta tietämättä mitä tuleman piti eikä asiaa auttanut etten löytänyt enää kyseistä videota, tai etten muistanut edes kyseisen opettajan nimeä joten jouduin itse etsimään tieni ulos ja se prosessi kesti monta vuotta sekä jouduin vielä pahimmassa vaiheessa turvautumaan mt -palveluihinkin.
Gangajin videoita voin silti turvallisin mielin suositella, varsinkin jos on hieman hukassa, masentunut ja miettii että on oltava jotain muutakin normaalin oravanpyörän lisäksi.
Huomaan nykyään aika usein kun vaihdan todellisuutta? Mistä se kertoo? Siitä, että elämäni on vailla tapahtumia niin huomaan pienetkin asiat? :D
Vierailija kirjoitti:
Huomaan nykyään aika usein kun vaihdan todellisuutta? Mistä se kertoo? Siitä, että elämäni on vailla tapahtumia niin huomaan pienetkin asiat? :D
Miten vaihdat todellisuutta
Mielenkiintoisia juttuja tällä(kin) sivulla. Palaan niihin myöhemmin. Nyt kysyn, onko kenelläkään ollut mitään erityisiä kehollisia tuntemuksia ennen "heräämistä" tai heräämisen jälkeen?
Olisi kiva tietää esim. Mystikon mahdollisista fyysisistä kokemuksista tai kenen tahansa muunkin, joka on heräämisen polulla tai "herännyt".
Muutamilla videoilla eri henkilöt kertoivat, että fyysiset kokemukset ovat aika yleisiäkin tällä polulla ja moni on niitä vähän säikähtänytkin. Jotkut puhuvat ylösnousemusoireista, mutten tiedä, onko siinä kyse ollenkaan samasta asiasta.
Eräs valaistumisen kokenut kertoi aiemmin aina ajattelleensa, että hän itse etsii Jumalaa, Totuutta, Korkeampaa itseä, Tietoisuutta, mutta saikin huomata, että se olikin toisinpäin - Jumala koputtelikin hänen oveaan - noin vertauskuvallisesti - eli "kutsui" häntä. :)
Vaikeudet, sairaudet, masennus, tragediat yms. tuntuvat olevan monilla se syy lähteä etsimään totuutta. Eckhart Tolle sanoi, että kannattaa etsiä totuutta ihan vapaaehtoisesti, ettei sitä tarvitse myöhemmin etsiä siksi, että elämä pakottaa siihen raskaiden asioiden kautta. Hän kuitenkin lisäsi, ettei tietenkään kaikille niin käy - onneksi.
Oletteko lukeneet Tollen kirjoja?
Tai katsoneet Tollen videoita? Jos, niin mitä olette hänestä ja hänen sanomastaan mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Ss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"sain kokea ykseyden"
Perustetko, kiitos.
R.M itsekkin tarkensi sen olevan selvitys ei kysymys koska hänen opetuksensa pääsääntöisesti ensiksi kirjattiin englanninkielellä niin tuo itsetutkimus/ Atma vichara sai englanninkielisen käännöksen Self-Inquiry joka on ymmärretty väärin tarkoittavan että tulisi kysyä kysymys "kuka minä olen" tuo kysymys on hyvä siirtämään huomio objektista subjektiin mutta R.M ei tarkoittanut sillä kysymystä vaan itse selvitystä.
Michael James on tehnyt tarkan työn selvittäessään R.M opetuksien Sankritin, Telegun ja muiden kielien etymologisien juuri merkityksen.
Suosittelen perehtymään Michael James selvitykseen R.M opetuksista. Valitettavasti ne ovat englanniksi.
Tätä olen miettinyt pitkään: voiko olla valaistunut ja käyttää silti HUUMEITA
Vierailija kirjoitti:
Aito valaistunut: Ei.
Feikki valaistunut: Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feikki valaistunut: Kyllä.
Niin en nyt ihan näinkään sanoisi sillä Nisargadatta otti Ram Dasilta LSD sokeri paloja jotka hän sitten söi.
Ss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feikki valaistunut: Kyllä.Niin en nyt ihan näinkään sanoisi sillä Nisargadatta otti Ram Dasilta LSD sokeri paloja jotka hän sitten söi.
Myös Tolle on sanonut kokeilleensa LSD:tä ja kannabista. Ei tosin tainnut niin kovin välittää kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feikki valaistunut: Kyllä.Niin en nyt ihan näinkään sanoisi sillä Nisargadatta otti Ram Dasilta LSD sokeri paloja jotka hän sitten söi.
Myös Tolle on sanonut kokeilleensa LSD:tä ja kannabista. Ei tosin tainnut niin kovin välittää kokemuksesta.
Tolle kokeili kerran kannabista, muistaakseni eräällä videolla sanoi, ettei ole kokeillut LSD:tä.
Tolle kokeili kannabista vähän kuin ammatin puolesta, koska häneltä kysyttiin jatkuvasti, voiko se olla "ovi" toisenlaisiin tajunnantiloihin ja esim. Tietoisuuden (Jumalan) kokemiseen? Kannabis oli aiheuttanut hänelle väin vähän rauhoittavan olon eikä hän kokenut, että hänen tarvitsisi kokeilla sitä toista kertaa.
Pysykää poissa huumeista.
Niin fyysisistä kuin menttaalisista
huumeista.
Minä en usko mihinkään. En tarvitse ketään kertomaan minulle, mikä on totta. Ainut, mihin voin todella luottaa, on oma suora kokemukseni. Se kertoo samoja asioita, mitä kristitty mystikko sanoo.