Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.

Vierailija
11.08.2016 |

Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.

Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?

Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?

Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!

Kommentit (6978)

Vierailija
5761/6978 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intuitio ohjaa tänne kirjoittelua, monesti vaikka asiat ovat itselle selviä niin ei ole sellaista paloa kirjoitella tai vastata kysymyksiin. Edelleenkin, ketjua voi aina vapaasti selata taaksepäin, vastaus löytyy kyllä kysymyksiin. KM on tehnyt jo todella hyvää työtä ja kokonaisen kirjan verran löytyy vastauksia vaikka ei kirjoittaisi tänne enää viestiäkään. 

Valaistumisen prosessiin kuuluu myös sisäistäminen, soveltaminen,  ja oivaltaminen, pelkkä "hauki on kala" - pänttäys ei perille vie, jos sen unohtaa minuutin päästä lukemastaan. 

Sinä olet ilmeisesti oivaltanut todellisen itsesi. Olisi mukava tietää vastauksesi kysymykseen: Kuka sinä olet? Jos et halua vastata, niin jaksaisitko lainata tämän tekstini ja lähettää sen tyhjänä, niin tiedän, etten turhaa odota vastaustasi. Kiitos.

Enemmän sinua hyödyttää kysyä sitä ihan itseltäsi. 

Olen Satu (nimi muutettu).

Olen 37 vuotta.

Olen insinööri.

Olen tanssija ja runoilija (vapaa-ajalla).

Olen eläinrakas, huumorintajuinen, syvällinen jne.

Olen extrovertti. Minulla on paljon ystäviä.

Pidän luonnossa vaeltamisesta.

Nuo ovat kaikki vain opittuja uskomuksia ja ajatuksia siitä, mikä minä kuvittelen olevani.

Ajatukset ja uskomukset muuttuvat ja vaihtuvat. Se, mikä minä olen, ei muutu. Se on aina.

Tiedän tämän vahvasti. Minä Olen. Mutta mitä sitten?

Mitä muuta minun on Itsestäni tiedettävä, jotta voin sanoa oivaltaneeni todellisen itseni?

Miten minun on tätä matkaa jatkettava, jotta herään?

Itsekyselyjä olen tehnyt jo vuosia, se tie on loppuun käyty sillä enempää ei vastauksia ole tullut pitkiin aikoihin. Ainoa vastaus on ollut: Minä Olen.

Moni valaistunut youtubevideoilla kertoilee että eri ihmiset heräävät hyvin monin eri tavoin. Joillekin sopii meditaatio ja itsekysely, joillekin itsetarkkailu (kuin katselisi itseään ja toimintaansa vähän kauempaa), joillekin itsensä muistuttelu siitä, ettei ole ego, joillekin joku muu tapa.

Eräs jo noin 20 vuotta sitten valaistunut, joka tuntee monia heränneitä (valaistuneita), kertoi että moni on etsinyt totuutta ja yrittänyt herätä niin pitkään, ettei hän edes heräämisensä jälkeen tiedosta heränneensä vaan etsii heräämistä edelleen.

Sen lisäksi että minä olen, minä myös tiedostan.

Et. Sinä et ole se joka tiedostat.

Sinä ajattelet olevasi se joka tiedostaa. Se on sitä suurta harhaa.

Kun mieli on tyhjä kaikista ajatuksista, myös minä ajatuksesta, silloin ei ole ajatusta, että minä tiedostan. Silti Tietoisuus on jäljelllä.

Vierailija
5762/6978 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin esim. meditaatiossa koen, että minä tiedostan olevani jotain, joka on tyhjää ja ei mitään, mutta kai en osaa sitä pukea sanoiksi tai sitten en vain ymmärrä, mistä on kyse. Tämä Satu ja siihen sisältyvät asiat minä en ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5763/6978 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin esim. meditaatiossa koen, että minä tiedostan olevani jotain, joka on tyhjää ja ei mitään, mutta kai en osaa sitä pukea sanoiksi tai sitten en vain ymmärrä, mistä on kyse. Tämä Satu ja siihen sisältyvät asiat minä en ole.

Se on se kokemus, jota ei voi pukea sanoiksi. 

Vierailija
5764/6978 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielen taitajaa kaivataan.

Mikä ero noilla?

Tiedostaa, että On.

On tietoinen siitä, että On.

Vierailija
5765/6978 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intuitio ohjaa tänne kirjoittelua, monesti vaikka asiat ovat itselle selviä niin ei ole sellaista paloa kirjoitella tai vastata kysymyksiin. Edelleenkin, ketjua voi aina vapaasti selata taaksepäin, vastaus löytyy kyllä kysymyksiin. KM on tehnyt jo todella hyvää työtä ja kokonaisen kirjan verran löytyy vastauksia vaikka ei kirjoittaisi tänne enää viestiäkään. 

Valaistumisen prosessiin kuuluu myös sisäistäminen, soveltaminen,  ja oivaltaminen, pelkkä "hauki on kala" - pänttäys ei perille vie, jos sen unohtaa minuutin päästä lukemastaan. 

Sinä olet ilmeisesti oivaltanut todellisen itsesi. Olisi mukava tietää vastauksesi kysymykseen: Kuka sinä olet? Jos et halua vastata, niin jaksaisitko lainata tämän tekstini ja lähettää sen tyhjänä, niin tiedän, etten turhaa odota vastaustasi. Kiitos.

Olen 37 vuotta.

Olen insinööri.

Nuo ovat kaikki vain opittuja uskomuksia ja ajatuksia siitä, mikä minä kuvittelen olevani.

Ajatukset ja uskomukset muuttuvat ja vaihtuvat. Se, mikä minä olen, ei muutu. Se on aina.

Mitä muuta minun on Itsestäni tiedettävä, jotta voin sanoa oivaltaneeni todellisen itseni?

Itsekyselyjä olen tehnyt jo vuosia, se tie on loppuun käyty sillä enempää ei vastauksia ole tullut pitkiin aikoihin. Ainoa vastaus on ollut: Minä Olen.

Moni valaistunut youtubevideoilla kertoilee että eri ihmiset heräävät hyvin monin eri tavoin. Joillekin sopii meditaatio ja itsekysely, joillekin itsetarkkailu (kuin katselisi itseään ja toimintaansa vähän kauempaa), joillekin itsensä muistuttelu siitä, ettei ole ego, joillekin joku muu tapa.

Eräs jo noin 20 vuotta sitten valaistunut, joka tuntee monia heränneitä (valaistuneita), kertoi että moni on etsinyt totuutta ja yrittänyt herätä niin pitkään, ettei hän edes heräämisensä jälkeen tiedosta heränneensä vaan etsii heräämistä edelleen.

Kun mieli on tyhjä kaikista ajatuksista, myös minä ajatuksesta, silloin ei ole ajatusta, että minä tiedostan. Silti Tietoisuus on jäljelllä.

Tietoisuus mistä?

Vierailija
5766/6978 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistuminen on vain olemuksesi tunnistamista. Minämme ei valaistu. Olet sama minä, joka olet ollut aina. Sama minä-tunne oli sinulla, kun olit 5-vuotias tai 20-vuotias ja edelleen. Vaikka mitä muutosta tulee näennäiseen ulkoiseen olemukseesi tai luonteeseesi, niin olet aina se sama Minä, sinulla on aina sama minä olen –tunne.

Mikä on se aina läsnä oleva Minä, joka on ollut sama koko elämäsi ajan?

Kun näet yöllä unta, sielläkin on se sama Minä, joka sitä unta näkee.

Se Minäsi ei muutu, vaikka sinä ihmisenä muuttuisit kuinka paljon tahansa. Se Minä ei järkyty, vaikka kokisit mitä järkyttävämpiä kokemuksia. Se Minä ei vanhene, vaikka kehosi vanhenee. Se Minä ei katkeroidu, vaikka sinä katkeroituisit. Se Minä on muuttumaton, se Minä on Läsnäolo, missä kaikki tunteesi ja tapahtumasi ilmenevät.

Vierailija
5767/6978 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 37 vuotta.

Olen insinööri.

Tietoisuus mistä?

Joko kaikesta tai ei mistään.

Vierailija
5768/6978 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistunut on vapautunut illuusiosta kärsivän erillisen minän omistamisesta.

Vierailija
5769/6978 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 37 vuotta.

Olen insinööri.

"Mitä muuta minun on Itsestäni tiedettävä, jotta voin sanoa oivaltaneeni todellisen itseni?

Miten minun on tätä matkaa jatkettava, jotta herään?"

Minä:si koostuu ajatuksista, muistikuvista ja mielikuvista.

Muulla tavalla minä:si ei ole olemassa.

Itsetuntemus on avain perimmäisen todellisuuden oivaltamiseen.

Voit jatkaa matkaa siten, että tutustut Ramana Maharshin Itsetutkimus menetelmään.

Vierailija
5771/6978 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy tosi paljon valaistumisesta kertovia kokijoita ja opettajia.

Eräs hyvä "opettaja" on Jon Bernie, joka valaistui jo 16-vuotiaana. Toinen. jonka jutut minussa resonoivat on Matt Garrett, joka valaistui alle 20-vuotiaana.

Vierailija
5772/6978 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtubesta löytyy tosi paljon valaistumisesta kertovia kokijoita ja opettajia.

Eräs hyvä "opettaja" on Jon Bernie, joka valaistui jo 16-vuotiaana. Toinen. jonka jutut minussa resonoivat on Matt Garrett, joka valaistui alle 20-vuotiaana.

Ja juu, tiedän, ettei kukaan henkilö valaistu, mutta ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Vierailija
5773/6978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty mystikko kirjoitti:

Jumalan nimi on Raamatussa Minä olen, joten jokainen joka voi puhua itsestään "minä olen Minna..." ilmoittaa jo huomaamattaan Olevansa, kertoo olevansa olemisen ilmentymä joka tässä maailmassa tunnetaan nimellä Minna. Ja tuo oleminen on se, mitä uskonnot kutsuvat Jumalaksi. Miten kukaan voisi olla erillinen omasta olemassaolostaan ja olla samaan aikaan olemassa? Miten kukaan voisi olla erillinen tietoisuudesta ja olla tietoinen?

"Minä olen viinipuu, te olette oksat", sanotaan Raamatussa Jeesuksen suulla, mutta tämän syvempi merkitys valkenee kun tajuaa että Minä olen ei niinkään ole Jeesus, vaan se Minä olen joka on Yksi, joka on jokaisen sanojen lukijan ydinolemus myös. Se on se tietoisuus tai oleminen jonka jokainen voi tuntea tälläkin hetkellä, vaikka ei uskoisi minkäänlaiseen uskontoon tai Jumalaan - tuntea oman olemassaolon tunteensa, tuntea sen että on tietoinen erilaisista asioista. Muotoa vailla oleva ydinolemus, "Minä olen" on viinipuu, ja ihmismuodot ovat oksia. Sanotaan myös, että on yksi Kristuksen ruumis, jota ohjaa yksi Henki, mutta jolla on monia jäseniä. Se tarkoittaa tätä samaa, että on yksi kaikkiallinen ydinolemus ja monia sen ilmentymiä. 

Kenenkään ei toki ole pakko haluta syvemmin kokea yhteyttä tähän kokonaisuuteen, joka Minä olen. Vapaasti voi linnoittautua ajallisen olemuksensa rajoihin ja sanoa "minä olen tämä muoto, ja jumaluudet jättäkööt minut rauhaan!" Elämä vaan on useimpien mielestä paljon rikkaampaa, jos käytettävissä on kaikkiallisen energiakentän resurssit, kuin jos elää vain sillä mitä on sattunut luonnon puolesta tässä ajassa saamaan.

Hyvin Mystikko kertoi tuonkin asian.

Vierailija
5774/6978 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska saa luovuttaa kokonaan? Kuinka nopeasti kuolema tulee jos psyykkisesti ihminen toteaa ettei enää jaksa?

Vierailija
5775/6978 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska saa luovuttaa kokonaan? Kuinka nopeasti kuolema tulee jos psyykkisesti ihminen toteaa ettei enää jaksa?

Tarkoitatko egosi kuolemaa vai kehosi kuolemaa?

Voimia sinulle!

Vierailija
5776/6978 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 37 vuotta.

Olen insinööri.

"Mitä muuta minun on Itsestäni tiedettävä, jotta voin sanoa oivaltaneeni todellisen itseni?

Miten minun on tätä matkaa jatkettava, jotta herään?"

Minä:si koostuu ajatuksista, muistikuvista ja mielikuvista.

Muulla tavalla minä:si ei ole olemassa.

Itsetuntemus on avain perimmäisen todellisuuden oivaltamiseen.

Voit jatkaa matkaa siten, että tutustut Ramana Maharshin Itsetutkimus menetelmään.

Kiitos. Ehkä joku muu ottaa vinkistäsi vaarin. Taisin mainitakin aiemmin, että tuo tie on kohdaltani (ainakin toistaiseksi) loppuun käyty. Oli helpottavaa kuulla usemman valaistuneen kertovan, että jokaisen valaistumispolku on yksilöllinen eikä tarvitse yrittää mennä samalla kaavalla, millä joku muu on onnistunut tai kokee sen omakseen.

Tehokkainta on pysytellä läsnäolon tilassa niin paljon kuin se on kohtuudella mahdollista. Silloin voi saada suht selkeitäkin oivalluksia ja ohjausta, miten kannattaa toimia, jotta se oma polku etenisi.

Ei ole myöskään kiirettä. Ihminenhän ei valaistu. Ihmisen egomieli ei halua kuolla, joten on turha ajatella, että mitä voin tehdä, jotta egoni kuolee ja valaistun. Se ei ole oikeastaan sinun egosi käsissä, vaan egomieli siinä vain tuskissaan miettii ratkaisua mahdolliseen raskaaseen elämäänsä.

Sitten kun on aika, niin se meissä oleva "Jokin" herää/oivaltaa olevansa muuta kuin on kuvitellut, eli huomaa, ettei se ei ole egomielen sisältävä henkilö.

Ja kun tämä ”Jokin” oivaltaa/herää, niin egomieli häviää, kuolee pois. Tosin usein käy niin, että se egomieli tuleekin vielä takaisin, joskus monta kertaa, joten valaistumisen tilasta ei tullut yhden kerran oivalluksella vielä pysyvä. Jotkut kokevat monia pieniä heräämisiä, minivalaistumisia ennen kuin egomieli henkilöstä lopullisesti poistuu. Sen jälkeen henkilön kautta elää se Jokin, jota jotkut kutsuvat Itseksi, Jumalaksi, Tietoisuudeksi, Minäksi, Elämäksi jne.

Jeff Foster kertoo kirjassaan, Ihmeellinen poissaolo, näin:  

”Vapautumisessa elämä jatkuu, mutta sinä et ole enää paikalla. Elämä elää itseään, kuten se on aina tehnyt.”

Vierailija
5777/6978 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois tosi kiva tietää, kuinka moni on Tony Parsons -nimisen vanhan miehen kanssa samaa mieltä. Hänen mielestään ei ole olemassa edes Itseä. Samaa mieltä lienee myös Jim Newman. Heidän laillaan ajattelevia on maailmassa tosi vähän. Tony oli sitä mieltä, että youtubessa on noin 20 valaistunutta, jotka eivät tiedä yhtään mitään valaistumisesta ja hänen laillaan ajattelevia on maailmassa vain ehkä n. 10.

Onkohan Mystikko tutustunut heidän sanomaansa...

Vierailija
5778/6978 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tony Parsons on sitä mieltä, että ei-kaksinaisuus - non dualismi - tarkoittaa tyhjyyttä. Mystikon mielestän on muutakin kuin tyhjyyttä.

Vierailija
5779/6978 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Kristitystä mystikosta voisi jättää tuon kristityn pois. Ei näissä jutuissa mitään kristillistä ole, huuhaata vain. Eikä kristinuskossa ole mitään mystistä, evankeliumin sanoma on niin yksinkertainen, että lapsikin sen ymmärtää.

Vierailija
5780/6978 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois tosi kiva tietää, kuinka moni on Tony Parsons -nimisen vanhan miehen kanssa samaa mieltä. Hänen mielestään ei ole olemassa edes Itseä. Samaa mieltä lienee myös Jim Newman. Heidän laillaan ajattelevia on maailmassa tosi vähän. Tony oli sitä mieltä, että youtubessa on noin 20 valaistunutta, jotka eivät tiedä yhtään mitään valaistumisesta ja hänen laillaan ajattelevia on maailmassa vain ehkä n. 10.

Onkohan Mystikko tutustunut heidän sanomaansa...

Eihän tuossa ole nyt mitään maata mullistavaa, nuo ovat vain hiuksenhienoja perspektiivieroja. Voihan sen ykseyden ajatella tietyllä tavalla tyhjyytenäkin, jossa ei ole edes sitä Itseä. Vaikka se on se itse siinä samalla. Ei nuo sulje toisiaan pois mitenkään tässä ketjussa esitettyjen näkemysten kanssa, ne katsovat vain vähän eri kulmasta samaa asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi