Suurin toiveeni on olla rikas!
Niin rikas, että olisin täysin riippumaton kenestäkään!
Kommentit (11)
Eiköhän tuo ole kaikista yleisin unelma
Mäkin haluan. Töitäkin on tehty niin vietävästi. Valitettavsti näyttää siltä, että mitä varakkaammaksi tulen, sitä riippuvaisempi olen sitä useammista tahoista. On työntekijää, alihankkijaa, tilaajaa, laskutettavaa ja laskuttajaa ja pankkia ja ties ketä. Lisäksi on joukkoa läheisiä, joista minun varakkaaana pitää pitää huolta. Ehkä jossain pisteessä tämä taas kääntyy toiseen suuntaan.
Riippumattomimmillaan ihminen taitaa kuitenkin olla silloin kun sillä on asuntolaina maksettu, lapset täysi-ikäisiä ja omat vanhemmat vielä toimintakunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluan. Töitäkin on tehty niin vietävästi. Valitettavsti näyttää siltä, että mitä varakkaammaksi tulen, sitä riippuvaisempi olen sitä useammista tahoista. On työntekijää, alihankkijaa, tilaajaa, laskutettavaa ja laskuttajaa ja pankkia ja ties ketä. Lisäksi on joukkoa läheisiä, joista minun varakkaaana pitää pitää huolta. Ehkä jossain pisteessä tämä taas kääntyy toiseen suuntaan.
Riippumattomimmillaan ihminen taitaa kuitenkin olla silloin kun sillä on asuntolaina maksettu, lapset täysi-ikäisiä ja omat vanhemmat vielä toimintakunnossa.
Mutta yhä riippuvainen työnantajasta ja palkasta. Rikas voi haistattaa paskat kaikelle!
Kas kummaa,sinäpä vasta oikein 'uniikki lumihiutale' oletkin maailmassa noine haaveinesi.
Itse haluaisin tietää miltä tuntuisi olla köyhä, mutta kun raha tulee rahan luo. Pelkkiä osinkotuloja ja korkoja tulee vuodessa keskimäärin 450000€ verojen jälkeen.
Ap, mikä summa sinulle riittäisi. Voin vaikka lyödä vetoa, että sen summan saavutettuasi, et osaa rentoutua vaan vaatimustaso on noussut ja haluat kuitenkin lisää rahaa ennen kuin voit vaan olla. Toki sillä edellytyksellä, ettei toiveesi jo nyt ole miljoonia.
Sama toive minulla. Olen kyllästynyt pitkän koulutuksen jälkeen saavutettuun epävarmuuteen. Olisi ihanaa, kun varallisuutta olisi vähintään parin miljoonan edestä. Olisin todella ansainnut sen. Olen maksanut elämäni lähes kokonaan itse, epävarman elämäni. Nyt olisi aika nauttia rahan suomasta vapaudesta.
Suurin toiveeni on olla onnellinen.
Mitä sitten tekisit, jos "voisit haistattaa paskat kaikille"? Töiden tekemiseen ei olisi mitään syytä, joten menisikö päivät sohvalla maaten, telkkaria katsellen (ja kaljaa juoden)? Siitäkö se onni sitten löytyisi?
Luultavasti myös menettäisit koko joukon ystävinä pitämiäsi ihmisiä, vain sen vuoksi että olisit itse rikas ja he eivät.
Kaikkihan haluavat olla rikkaita, menestyneitä, kauniita, suosittuja jne. Mutta harvempi on valmis tekemään työtä sen eteen.