Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini haluaa hellyyttä

Vierailija
10.08.2016 |

Onko muilla kokemuksia tällaisesta, eli teini (16v.) todella hellyydenkipeä. On kavereita ja viettää niiden kanssa aikaa, hoitaa koulun hyvin, kaikin puolin helppo teiniksi, mitä nyt välillä sanoo mitä sattuu. Mutta todella todella hellyydenkipeä, pitäis halia ja silitellä, ottaa kainaloon jne. Todella rasittavaa tuon ikäisen kanssa. Onko tämä ihan tervettä vai pitäisikö viedä jollekin psykologille?
Suomi24:seen tästä myös kirjoitin, mutta siellä ei hirveesti vastauksia tullut. Toivotaan, että täältä tulisi apu!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hänellä ole kolmikymppisiä hellittelijöitä jo jonoksi asti?

Vierailija
2/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellittelee mieluummin sinun kanssa kuin karvaisten setien?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä ole missään elämäsi vaiheessa kaivannut hellyyttä? Eikö se ole melko normaali piirre ihmisissä ja monissa eläimissäkin.

Vierailija
4/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hänelle koiranpentu.

Vierailija
5/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa niin hommaa koira jota teini voi hellitellä. Ja juu on normaalia.

Vierailija
6/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole parempi, että hakee (ja toivottavasti saakin) kotoa vanhemmiltaan vielä tuossa iässä hellyyttä ja läheisyyttä kuin joltain ulkopuoliselta? Ehtii kyllä hakea sitä vielä muualtakin. Kaikkihan me sitä tarvitsemme, hellyyttä ja läheisyyttä! Itse aion ainakin halia lapseni vielä murrosiässäkin ihan rusinaksi, että heidän tarvitsisi mahdollisimman myöhään alkaa hakemaan sitä kodin ulkopuolelta.

Vierailija
7/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa emme hanki, itse en pidä koirista, rasittavia räksyttäjiä. Pieniä lapsia kuuluu halia ja pitää sylissä. Tuon ikäisen pitäisi jo itsenäistyä ja pärjätä itsekseen, muuttaa muutaman vuoden päästä omilleen. En minä ainakaan tuon ikäisenä halunnut yhtään ylimääräistä läheisyyttä yhtään keneltäkään.

-Ap

Vierailija
8/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraa emme hanki, itse en pidä koirista, rasittavia räksyttäjiä. Pieniä lapsia kuuluu halia ja pitää sylissä. Tuon ikäisen pitäisi jo itsenäistyä ja pärjätä itsekseen, muuttaa muutaman vuoden päästä omilleen. En minä ainakaan tuon ikäisenä halunnut yhtään ylimääräistä läheisyyttä yhtään keneltäkään.

-Ap

Se että olet itse ollut jonkinlainen tietyn ikäisenä, ei tarkoita että kaikki olisivat. Vaikutat todella kylmältä vanhemmalta.

Vierailija
9/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Harvoin sanon näin, mutta ai jaa, tää olikin provo.

T. Se tulevaisuudessa teininsä rusinaksi haliva

Vierailija
10/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Huhhuh, etkö tosiaan pysty osoittamaan pienintäkään empatiaa lastasi kohtaan? :(

Mitä pahaa siinä on, että hakee läheisyyttä perheenjäseniltään? Minusta se on hyvä luottamukseosoitus teiniltä, että uskaltaa avoimesti ilmaista hellyyttä kaipaavansa. Ja 16-vuotias on vielä todella nuori siihen, että hänen muka pitäisi "pärjätä itsekseen". Useimmat aikuisetkaan eivät pärjää ilman, että saavat edes jonkinlaista inhimillistä kosketusta osakseen, ja aika paljon siitä johtuvaa pahoinvointia yhteiskunnassa riittääkin.

Vierailija
11/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä asia, kun vanhempi kelpaa hellimiseen.

Teinisi on ihana mussukka ♡

Helli toki, jokunen vuosi, kun pyörähtää voi tilanne olla aivan toinen.

Niin minäkin kaipaan mieheltä hellittelyä ja ihana, että hän ei torju minua. Ilman seksiä pärjää, mutta hellittely on tarpeen :)

Vierailija
12/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama pervo täällä näköjään. Teinillä onneksi sen verta järkeä, että ei vieraiden mukaan lähde. Ettekä te tiedä edes teinin sukupuolta?!

Mutta kuitenkin; voin minä teiniä silloin tällöin halata, mutta kun joka päivä... Mulla ois muutakin tekemistä kuin halia teiniä, mm. nuorempien sisarusten hoitaminen.

-Ap

Vierailija
13/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä teinit ja aikuisetkin lapset pääsee "syliin" milloin vaan. Halitaan aina tavatessa ja erotessa. Paljon katellaan telkkariakin, että jonkun pää on sylissä tai ja joku on toisessa kainalossa.

Vierailija
14/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan valittaisi, jos teini-ikäiseni tulisi mamin kainaloon välillä ja olisi muutenkin kaikinpuolin kiitettävän kiltti ja hyvä sekä läheinen minulle. Ap, olet kiittämätön.

Vierailija
15/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ängstaileva teinikö hänen pitäisi sitten olla?!

Vierailija
16/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä halataan päivittäin kuopuksen (poika 16-v) aloitteesta vähintään hyvänyön-halit. Kotoa muuttaneiden kanssa aina tavatessa.

Vierailija
17/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me halitaan teinin kanssa päivittäin. Alan ymmärtää, miksi hän on "hellyydenkipeä". Näkyvästi kotona ei saa spontaania hellyyttä.

Vierailija
18/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettu asiattomaksi! Mautonta insesmiä ketju täynnä. :(

Vierailija
19/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silloin tällöin voin halata ja pitää sylissä, mutta tosiaan kun joka päivä pitäis monta kertaa ja sit on noi kolme nuorempaa vielä, joiden kanssa yritetään päästä erosta yli, niin ei oikein voimat riitä noin hellyydenkipeän teinin kanssa. Mutta ongelmat näyttävät nyt ratkeavan itsekseen kun teini yhtäkkiä ilmoitti haluavansa muuttaa toiselle huoltajalle (kuulemma sijainnin takia) joten minulla on enemmän aikaa näille nuoremmille!

-Ap

Vierailija
20/24 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi hyvin ap. Ja taitaa olla harvinaista,että teini-ikäinen kaipaa vanhemmaltaan noin paljon fyysistä läheisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan