Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Jouluntähtöset 2006 heinäkuussa!***

02.07.2008 |

Hei :)

...Muistaakohan meitä enää muut kuin Iituli (joka oli huhuillut kesäkuun pinossa :D)? No mutta nyt palaamme taas ruotuun. PC:ni kosahti jo jonkin aikaa sitten ja olen ikivanhalla läppärillä yrittänyt pärjätä :P Hävitin koneen myötä tietystikin kaikki suosikkisivustot, joten enää ei tullut rutiininomaisesti näpättyä tänne! Ja sen kerran kun tänne "eksyy" niin koko Taaperot-palsta oli hävinnyt :DDD! No, nyt näköjään uusi sivusto on saatu toimimaan. ...Mahtavatko vanhat keskustelut enää lainkaan olla tallessa???

Meille ei kuulu mitään ihmeellistä. "Alpi Itupullasta" on tullut juokseva ja kiipeilevä ja jo kovasti puhuva pikkumies, jolla on hurmaavat vitivalkeat hiukset ja orvokinsiniset silmät. Poika on tosi iloinen ja hauska tapaus, joskin vilkas. Allerginen edelleen. Poissa maito ja muna, mansikkaa ei tänä kesänä uskalleta edes kokeilla kun sai siitä jo minun syömänäni oireita :-( Imetän puolitoistavuotiasta edelleen eli ei olla siirrytty "apteekin maitoon" (lehmänmaito kun ei käy). Yöt menevät vaihtelevasti, joskin nyt ollaan nähty jo IHMEKIN, Alpi on nukkunut jo pari-kolme kertaa koko yön! Jihuu! :) :) Nyt kyllä tulee 4 kulmahammasta kerralla... Eli unet ovat hiven katkonaisia taas. Mur.

Miilukalle pahoitteluni keskenmenosta.

Tinuri ja Alpi 14.12.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä leirintäalueella lomaillaan - viime viikko oltiin myös reissussa, lauantai kotona ja taas eilen ajeltiin tänne leirintäalueelle.

Meillä päivät menee vinhaan - Ericalta saatiin tutti pois (mikä on aika mahtavaa, oli aika kiinni siinä tutissa), nyt enää vähän aamuisin ja autossa sitä kaipaisi. Perjantaina oli niin väsy reissusta tultaessa, että päätin koettaa nukuttaa ilman ja sille tiellä jäi....

Neiti syö itse ja juo mukista (nokasta ei ole koskaan välittäny). Pottailu on hieman tutista luopumisen jälkeen ontunut - ei neiti malta siinä istua, vaikka on 3½kuisesta siinä käynyt.. vauvalla taitaa olla hieman myös osuutta asiaan...

Nyt taidan alkaa tekeen hieman opiskeluhommia...

--Mirpa, kera lasten (6v, 4½v, 1v7kk ja 2½kk)

Vierailija
2/9 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja painun samointein töihin. Huippua!

Kirsikka ja nukkuva termiitti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt Tinuri ota tätä mitenkään pahalla, mutta pisti hymyilyttään kun mietin että teillä tämä puolitoistavuotias saa vielä tissiä ja meillä jo tuskaillaan tämän "pikkukakkosen" vierottamisen kanssa =)

Lassi imetysaika tuntuu ihan kauhean kaukaiselta asialta vaikkei sen loppumisesta ole vielä vuottakaan...!

Oli mukava kuulla teistäkin pitkästä aikaa =)

Miilukalla oli menny reissu hyvin =) Kiva kuulla vähän pirteämpääkin tekstiä taas siltä suunnalta ja toivotaan että tällä kertaa tärppäis pikaisemmin ja kaikki menis toooosi hyvin =)

Mulla oli muuten se magneettikuvaus sillon vajaa kuukausi sitten ja sen mukaan tauti on pelättyä pidemmällä ja tälläkin hetkellä aktiivinen eli lääkitys pitää alottaa mahdollisimman pian. 15. päivä tätä kuuta menen neurolle ottamaan hoitajan avustuksella ensimmäisen piikin ja sen päivän jälkeen en saa enää imettää :( Nyt sitten pitkin hampain koitan vähentää imetyskertoja ja totuttaa rintoja imetyksen loppumiseen, mutta jostain kumman syystä en vieläkään oo antanu ku 2 tai 3 ateriaa pullosta päivässä ;)

Mies ollu taas melkein 2 viikkoa reissussa ja minä lasten kanssa yksikseen... Huomenna ukko kotiutuu neljäksi päiväksi ja on sitä päivää kyllä jo odotettukin! Lassi ollu ku myrskynmerkki ku ikävöi isäänsä ja muutenkin on tuota uhmaa jo tulossa päälle ja saatiin kaikki kolme TAAS joku flunssa ja pirpanat oli kuumeessa parikin päivää. Tämä mukava räkätauti sitten pisti yöt ihan mahdottomiksi ja nyt ollaan heräilty melkein tunnin välein jo viisi yötä putkeen =/ Varottelinki jo miestä että täällä on sitten hieman väsynyt vaimoke oottamassa että älä odota liikoja ensimmäiseltä illalta =)

Meillä ei pottailla vieläkään ja tuttiakin syö liiankin kanssa... Ruuan syö itse tosi harvoin joten mulla on täällä kaksi syötettävää. Juttua tulee jo aika hyvin ja koko ajan opettelee uusia sanoja. Hassuinta on se, että kaikki uudet sanat sanotaan pitkän aikaa kuiskaamalla ja täällä on sitten semmonen pieni supattaja =) Juosta kipittää ympäri kämppää kissojen perässä ja tasajalkaa hyppimistä koittaa kovasti opetella. Verhojen taakse ja pöytien alle menee piiloon ja huutaa "kukkuu" =)

KAIKKI mahdollinen ja mahdoton menee vieläkin suuhun ja viime viikolla piti jo säikähtää ku poika oksensi naama punaisena puistossa... Oli vetässy aika ison kiven kurkkunsa ja sitä sitten kako siinä aikansa. Minä hakkasin paniikissa selkää ja mietin että mitä hittoa tässä tekee :o

Luulin että ois siitä vihdoin ja viimein oppinu että miksi kielletään laittamasta kiviä ym suuhun, mutta hah! Ei menny ku muutama minuutti ja taas oli tunkemassa kahta kiveä suuhun... Tällä pojalla on kyllä niin lyhyt muisti että...

No niin... Mun piti tulla laittamaan tinurille tuota viestiä ja mennä sit nukkumaan mutta unohduinpa tähän =D

Nyt on kello kyllä jo niin paljon että jos meinaan päästä aamulla ylös sängystä niin on pakko mennä nukkumaan.

Aika hiljaiseksi on menny meidän pino, mutta jospa niistä muistaki kuuluis vielä jotain :)

Pimmi, Lassi ja Minttu jo yli 3 kk :)

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f555a5f1-4874-11dd-ab92-…!

Vierailija
4/9 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin gallupin tynkää: [b]pidättekö enemmän helteisestä kesästä vai sopiiko tällainen vähän viileämpi ja vaihtelevampi paremmin?[/b]

Itse kuulun jälkimmäiseen kastiin ts. viileä ja vaihteleva kesäsaa sopii paremmin minulle. On siinä yksi käytännön juttukin: pukeutuminen töihin on paljon helpompaa tällaisilla keleillä kuin sellaisilla, joissa lämpömittari kipuaa lähemmäksi 30 astetta. Eipä ole ikävä toissa kesän kelejä, ei.

Olipa todella mukava huomata, että Tinurikin palaili ruotuun ja että Pimmikin tuli kirjoittelemaan. Pimmi, olen pahoillani, että magneettikuvauksen tulokset eivät olleet niin hyviä. Toivottavasti lääkityksestä on hyötyä ja apua!

Tsemppiä teille, Pimmi ja Tinuri, sekä muillekin kurjien öiden kanssa painiville! Meillä Sara nukkuu enimmäkseen 0-1 herätyksellä yönsä. Mies yleensä käy lepyttelemässä tyttöä, jos vaikka peitto karkaa.

Sara oli maanantaina [b]putkituksessa[/b]. Onneksi meillä tällä kuopuksella on hoitokuluvakuutus. Pääsimme viikon kuluessa HYKS:n diagnoosista yksityiselle lääkäriasemalle. Kaikki sujui hyvin. Tytöllähän oli liimakorva molemmissa korvissa. Sitä "liimaa" oli tullut melkoisen paljon molemmista korvista. Toivottavasti korvatulehdukset harvenevat/loppuvat nyt! Kevät oli aikamoista sairastelua.

[b]Kesälomaan[/b] on vielä reilu viikko. Suuntaamme taas mummoloihin, mutta menomatkalla käymme asuntomessuilla. Odotan kuumeisesti, että arkkitehti toimittaa ensimmäiset luonnokset talostamme tällä viikolla.

[b[Syömisistä ja pottailusta[/b] on ollut puhetta. Sara istuu potalla ainoastaan täydessä sotisovassa eli tiukasti vaipassa ja vaatteissa. Tyttö lähtee melkeinpä kirkuen pakoon, jos pitäisi ilman vaippaa istua siinä. Enimmäkseen hän syö jo itse. Joskus äiti (liian pedanttina ja sotkua syvästi inhoavana) tulee "auttamaan" esimerkiksi puuron tms. kanssa.

Muutoin ei tänne etelärintamalle kuulu mitään uutta. Ai niin, huomenna lähden ystäväni kanssa viettämään terassi-iltaa. Aivan ihanaa pitkästä aikaa!

Voikaa hyvin, jouluntähtien äidit ja tietenkin itse jouluntähdet perheineen!

Iituli

Vierailija
5/9 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei, onkin jo heinäkuu! Olen niin innoissani ollut facebookista etten ole ehtinyt käymään missään muualla. ;) Addiktien määrähän pitää olla vakio eiks jeh?

Me ollaan oltu Akselin kanssa viime viikko lomalla, mies oli vielä töissä ja tytsy oli ensin viikon reissussa ja sitten toisen viikon luokkatoverinsa mökillä ja meinattiin kuolla ikävään! Molemmat.

Ihanaa kun molemmat lapset tuolla nukkuvat puhtaiden lakanoiden välissä.

Sitten meidän riiviön kuulumiset. Lomaviikon jäljiltä voin vaan sanoa että huhhuh! Täytyy myöntää että yhden tytön kasvattaneena voin sanoa että tämä pikkuherra on ihan eri maata! Hän on nopeampi, ketterämpi ja PALJON vauhdikkaampi. Tällä hetkellä hän heittää kaikkea mitä käteensä saa, kiipeää mielikuvitusta käyttäen milloin mihinkin ja mikä kauheinta/pelottavinta, poika piiloutuu! Ja noin pienenä mahtuu vaikka mihin rakoihin ja osaa olla ihan hipi hiljaa. Yks päivä löysin kirjahyllyn alahyllyltä, seuraavana roskiskaapista, kolmantena kattilakaapista ja yritti tuo yksi päivä piiloon astianpesukoneeseen. Kävelyaskeleita hän ei ota, hän juoksee lantio pyörien minkä jaloistaan pääsee. Kuin pieni Valentin Kononen! Varsinkin karkuun juokseminen on ihanaa ja äidistä niin pelottavaa.

Koska tiedän että olette samassa tilanteessa tämä ei kuullosta teistä oudolta. 1,5-vuotisneuvola: Ensin neuvolatädin luona ja hän kysyy, miten kuvailisit Akselia? Kerroin Akselin olevan vauhdikas ja vilkas mies, hoksaavainen ja täydellisesti keskittyvä kun sille päälle sattuu. Akseli esitti parhaimmistonsa, nimesi mallikkaasti kuvasta kaikki muumihahmot, rikkoi tädin pahvisen palikkalaatikon, meni jollekin esitekaapille(lippulappuset vaan lenteli) ja lähti ovesta ulos koko ajan, ennenkuin se tajuttiin lukita.

Nooh, menimme lääkärille: Lääkäri(nainen) vahvisti, että olin sanonut Akselin olevan varsin vauhdikas kaveri. Nyökkäsin ja samalla toisella silmällä vahdin kun poika räpläsi vauvansänkynlaitaa. Lääkäri teki tarvittavat testit jotka menivät hyvin. Sitten juteltiin niitä näitä ja sillä aikaa pikkuherra laittoi ison vaihteen päälle! Avasi arkistokaapin ja kiipesi salaman nopeasti hyllylle(taas ilmassa paljon lippulappuja), sen jälkeen sai käyntiin automaattisen verenpainemittarin, otti kourallisen kurkkutikkuja ja toisella kädellä nielunäytetikkuja, veti näytön piuhat irti ja vielä ehti kynäpurkin laittaa lattialle tarkempaa tutkimusta varten... Siinä vaiheessa lääkäri sanoi, että: Miten sun oman jaksamisen kanssa kun poika on näin kovin utelias ja nopea? Saatko levättyä RIITTÄVÄSTI?

Minä siihen, että toukokuussa kiristi aika pahasti, mutta 4 päiväinen työviikko auttoi huomattavasti(tässä vaiheessa oli otsatukka liimaantuneena otsaa). Ei kiristä läheskään yhtä paljon. Lääkäri oli vaan hiljaa ja toivotti hyvää jatkoa. Eläköön!

Ai niin, paino oli 11,535kg ja pituus 86cm, mallia pitkä&hoikka. Lisäksi kortissa kommentti: Tekevälle pojalle sattuu ja tapahtuu. Kasvaa hyvin.

Eli kaikki ihan okei?

Nyt nukkumaan, pulssi on jo laskeutunut.

Kirsikka 100 v ja hänen villi Akselinsa 1,5vee

Vierailija
6/9 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pitkä kesäloma Nemon kanssa, välillä pinnaa kiristää kun kaipaisin vähän etäisyyttä (Nemo on äidin poika ja koko ajan kyljessä kiinni) mutta on tämä yhdessäolo ihanaa.

Vauhdikkaalta kuulosti Kirsikan ja Akselin neuvolareissu, Nemokin on vilkas tapaus mutta neuvolassa oli suht rauhassa. Parka pelkää lääkäriä kun on joutunut niitä hengitysspiroja ottamaan ja inhoaa sitä.

Niin, Nemollahan epäillään astmaa kun on ollut niitä hengenahdistuskohtauksia, toivottavasti ennaltaehkäisevä lääke auttaa.

Ihanaa, mulla on ensi viikolla kolme päivää vapaata kun mies lähtee Nemon kanssa mökille. Mä tässä vielä puntaroin että lähteäkö mukaan, muta kyllä mä taidan kotiin jäädä ihan ylhäisessä yksinäisyydessäni. Enpä oo sitäkään ihanuutta Nemon syntymän jälkeen kokenut!

Kreikan reissu on edessä kuun lopussa, sitä odotellessa...

Tinnis & Nemo

Vierailija
7/9 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukavaa ja lämmintä kesää kaikille

Toivottavat Sonette ja Nicolas kohta 1v 7 kk

Vierailija
8/9 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pahemmin hellekelejä näkyny vaikka piti olla ennätyslämmin kesä? :| Raapustelen pikaisesti (taas) pari riviä, neiti leikkii lattialla ja katotaan kauanko viihtyy. Oliko kaikilla 1v6kk--neuvolan yhteydessä lääkäri? Ei meillä vaan.. Ihan pelkkä neuvolatäti ja sekin sijainen. Eipä tuolla sit mitään ihmeempää tapahtunu, mitat oli huimat, [b]87.5cm[/b] ja jotain aavistus päälle 14kg (ei enää muista). Pitkä on neiti, pidempi kuin mitä äiti ja isi samanikäisinä. Palikoista kokosi 6 palikan tornin ja palloa viskoi pitkin lattiaa, ei tuolla neuvolassa edes mitään oikein testailtu. Meillä ei vieläkään kävellä ilman tukea, mutta lähellä on jo. Ei oo enää kiinni kuin uskalluksen puutteesta. Prikulleen samoin menee liikkumiset kuin äidillään aikoinaan, eli kuukauden päästä kävelee viimeistään ;D Kiipeily sohville jne. on ihan uusi juttu, ja portaat menee alas ja ylös ittekseen. Portit saa pitää kiinni, sen verran on huteraa meno vielä että vahtimassa saa olla.

Mites muilla sujuu muuten [b]pottailut[/b]? En muista joko on ollut puhe.. Nappasin neidiltä reilu viikko sitten vaipat poies ihan kokeeksi, ja sujuikin niin hienosti että melkeen voi jo päiväkuivaksi sanoa. Pari ekaa päivää piti viedä potalle tietyin väliajoin, sitten oppi jo itse pyytämään ja ilmoittamaan. Tasan kaksi pissiä tullut lattialle koko aikana :o Lisäks samaan syssyyn myös päikkärien aikana olleet vaipat on olleet poikkeuksetta kuivia, ja nyt ollaan sitten pari päivää jo ulkoiltukin pelkissä pöksyissä. Kun ei enää päiväsaikaan suostu tekemään vaippaan vaikka se olisikin, niin turhahan sitä on pitää :) Yöllä kyllä on vielä vaipat mutta nekin on normaalia kuivemmat vaikka joku pissa on kyllä yön aikana tullutkin. Mutta näköjään tän kuivaksioppimisen kanssa neiti on hyvin helppo tapaus.

Mutta nyt tarvii mennä laittamaan välipalaa..

Kivaa kesää kaikille, toivottavasti säät jo pian lämpenis!

-nesselia & Venla 1v6kk & masussa vellova "viuhti" rv öö jotain 19 vissiin? :D

Vierailija
9/9 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hiljaisuus, kun Johanna nukkuu... muuten täällä on meno kyllä aikamoista, Johanna kitisee ja marisee...aina tuntuu olevan joku huonosti, ja kun nyt on vielä niin sateista ja koleaa, ei ulkonakaan oo kiva olla! Käytiin me parin päivä reissu Savossa, käytiin tekemässä kaupat isännälle tuoreemmasta traktorista ja entinen menee vaihtoon,mutta lokakuulla saadaan se uus traktori tänne töihin.. Käytiin mun siskon perhettäkin tervehtimässä:)

Tänään taas tuntu,että vois jo Johannanki laittaa hoitoon,kun tuntuu ettei sille mikään kelpaa. Maitoa jois vaikka pari mukillista, ja ruokaa ei yhtään. Leipä kyllä levitteen kanssa menee ja jogurtti, mutta ei sitten millään oikea ruoka taikka puuro:( samanlaisia meillä kaikki olleet tässä iässä. ja kun nyt viime viikolla ylös tytölle puhkes kaks kulmahammasta ja ne kaksi on vielä tässä juuri tulollaan,että neki vaikuttanee syömisiin ja kitinöihin...Onneks kuitenki meillä nukutaan yöt hyvin, maksimissaan kerran yössä herää. ja kuitenki nukkuu 10-11 tuntia yöunia:) ihanata äidille!

Pottailusta! Johanna ei ees suostu potalla istumaan, joten pottailua ei harrasteta. Kakkaakin multa piilossa,etten vain potalle vie.. oon aatellu tuossa ens keväänä rueta ottamaan vaan kylmän rauhallisesti vaipan pois, viikossa nuo isommat on meilläki päiväkuiviks oppineet ja heti sen jälkeen yökuiviksi. Joten jospa Johannakin:)

Tintti ja Johanan 1v6kk