Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä kukaan ottaa lemmikikseen kissan? :o Eihän niistä ole mitään hyötyä, kun eivät edes ymmärrä mitään yms?

Vierailija
02.08.2016 |

Ymmärrän kyllä, että esim maalla ovat hyviä hiirenpyydystäjiä, mutta miksi ihmeessä kukaan ottaa vaikkapa kerrostaloasuntoon kissan haisemaan? Koiran kanssa sentään voi tehdäkin jotain, kissa vain olla öllöttää elämänsä tajuamatta mistään mitään.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat mukavia ja letkeitä kavereita.

Vierailija
2/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissat osaa vaikka mitä temppuja ja tulevat vastaan kun tulen kotiin. Nukkuvat yöllä mun kainalossa ja purisevat. Oikein mukavaa seuraa ja vähentävät stressiä ja yksinäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miljoona kertaa mielummin KISSA ku koirat ovat kirjaimellisesti yrittäneet tappaa minut

Vierailija
4/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan silittely laskee verenpainetta ja laskee stressihormonien määrää ihmisen kehossa.

Vierailija
5/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissa haisee, vika on omistajassa. Ovat muuten äärettömän puhtaita eläimiä :-)

Terv. 13 vuotta kissan kanssa asunut, päivittäin hiekkalaatikon siivoava

Vierailija
6/43 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko helvetin päivä ollu paskoja provoja. Mä leikin mun kissan kanssa kuurupiiloa kämpillä.

Vierailija
7/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on vain ahdistunut siitä että kissa on älykkäämpi ja itsenäisempi kuin se.

Koira on tarpeeksi typerä alistumaan aloittajan noudakeppileikkeihin.

Vierailija
8/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä ne koiratkaan ole kaikki kovin fiksuja. Pöliä vaan eri tavalla. Sitäpaitsi onhan homo sapiensilla lemmikkeinä myös kaloja, hämähäkkejä ja hamstereita. Niin mikä oli pointti unohdin jo?

Vierailija
9/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse ei ymmärrä mitään kissoista.

Vierailija
10/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kissat ole tyhmiä. Enemmän olen tavannut tyhmiä koiria. Onko mikään rasittavampaa kuin jalkaa vasten hyppivä läähättävä koira? En näe siinä mitään älykästä.

Vierailija
11/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko huvittaa tää alotus. Just tänään komensin kissaani, kun mukamas nälissään alkoi järsimään muovipussin reunaa. Ei tarvinnut kuin sanoa "mitä", niin häntä värähti ja hätäseen lopetti pahantekonsa ja katsoi minuun. Maukas vielä takaisin, ku kysyin että onko kippo muka tyhjä. Kun nousin ylös, niin oli koko ajan ohjaamassa minua keittiön suuntaan. Ja olihan sillä ruokakipot tyhjänä, eli ei se mikään tyhmä katti ole, kun tietää millä lailla emäntään saa huomion.

Osaa muuten myös istua käskystä. Ja on aika tarkka siitä, että koira ei saa enemmän rapsutuksia. Tosin koira vahtii ihan samaa kissan kohdalla 😄

Kissani ei haise, eikä hiekkalaatikkokaan haise, kun pidän sen puhtaana. Joten en ymmärrä aloitustasi ollenkaan.

Vierailija
12/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kommentti on taas vain kissoista ymmärtämättömän ihmisen kummallinen kommentti, en henkilökohtasesti ymmärrä miksi kukaan haluaa kanin, "sehän vaan istuu häkissä ja paskoo" mutta en silti kyseenalaista ihmisiä jotka sellaisen ottavat.

Kissalle voi opettaa vaikka ja mitä, vaatii se enemmän aikaa ja hermoja kuin koiran kanssa mutta on ihan hyvin mahdollista. Näkemäsi kissat ovat varmaan olleet nimenomaan jotain ladossa asuvia ''hylättyjä kissoja'' (kissaa ei muuten saisi pitää vapaana taajama-alueella, etä jossei se maatila sijaitse helevetin ison metsän keskellä niin sen pitäisi olla kiinni) joilla ei ole ihmiseen tunnesidettä, meillä ainakin kissat leikkivät kanssamme ja nukkuvat vieressä, ovat ovella vastassa tms...

Vierailija
13/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vielä sanon, että kissojen viestintä on ihan erilaista, kuin koiralla. Ei niitä kahta voi verrata keskenään. Se on sitten ihmisestä kiinni, haluaako oppia sitä eläimen omaa kommunikointitapaa. Kissa on ihan syystä varovainen ja epäluuloinen eläin. Jos se ei olisi, niin kaikki sitä isommat pedot saisi siitä helpon välipalan luonnossa.

Vierailija
14/43 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kissa ei muka ymmärrä mitään? Minun kissani ainakin osaa monta temppua käskystä herkkua vastaan (istu, maahan, hyppää, seiso, odota, pusu sormenpäähän, kosketus nenällä kämmeneen, tassun anto, pyöri, hyppää sängynpäälle ja alas sängyltä, ja ravistella leluhiirtä hännästä niinkuin kissat tekee saaliilleen), jotka oli itseasiassa helpompi opettaa kuin siskoni koiralle, joka ei vieläkään niitä osaa:D. Sen lisäksi kissani ymmärtää puhettani esimerkiksi kun sanon sille lähteväni pois, se juoksee jo valmiiksi eteiseen. Ku sanon meneväni käymään vessassa, se juoksee sinne edeltä, kun sanon että on ruoka-aika se käy kehräämään ja juoksemaan perässäni, kun huudan sen nimeä se tulee luokse, kun käsken sen alas pöydältä se yleensä tottelee (päitsi silloin kun se on suuttunut minulle ja haluaa tahallaan ärsyttää), se juoksee jääkaapille kun mainitsen sanan herkku...jne. Ja minun kissani on myös seurallinen ja se tykkää esimerkiksi leikkiä "hippaa: ensin minä jahtaan sitä ympäri taloa ja sitten se jahtaa vuorostaan minua kun jouksen karkuun (hölmön näköistä katseltavaa), ja monta kertaa päivässä kissa tulee syliini kehräämään ja viereeni nukkumaan ja kun olen poissa se odottaa minua eteisessä ja kun tulen kotiin se tulee jalkoihin ja maukuu kunnon tervehdykset ja tulee taas syliin kehräämään. Ja kyllä asun kerrostalossa kissan kanssa, joka on oikein mukavaa seuraa ja kissanomistajana oppii nopeasti tunnistamaan pelkästään kissan ilmeestä, milloin se on vihainen, iloinen tai vaikka tahallaan ärsyttävä saadakseen huomiota.

Vierailija
15/43 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamma kirjoitti:

Sen vielä sanon, että kissojen viestintä on ihan erilaista, kuin koiralla. Ei niitä kahta voi verrata keskenään. Se on sitten ihmisestä kiinni, haluaako oppia sitä eläimen omaa kommunikointitapaa. Kissa on ihan syystä varovainen ja epäluuloinen eläin. Jos se ei olisi, niin kaikki sitä isommat pedot saisi siitä helpon välipalan luonnossa.

Jopa kissojen välillä on eroja kommunikoinnissa. Toki kaikki näyttävät melko lailla samalla tavalla pelon yms. mutta esim. nälän (tai oikeastaan tyhjän ruokakupin) meillä kissat osoittavat eri tavoin. Yksi tulee näykkimään kevyesti nilkkoja, yksi änkeää syliin kiehnäämään (tämä kissa viihtyy yleensä omissa oloissaan eikä paljoa kaipaa kosketuksia) ja kolmas jää päivystämään ruokakupin viereen kunnes kuppi on täytetty.

Muutenkin kissat ovat omia persooniaan ja niillä on omat luonteenpiirteensä, kuten ihmiselläkin. Minulle kissoista on paljon iloa. Ei ole kyllä mitään ihanampaa kuin nukahtaa tuon yhden kehräävän (ja kuolaavan) kissan viereen. Tuo kissa on muutenkin sellainen, että se tykkää kun sitä halaillaan kuin unilelua :D Eikä haittaa vaikka vähän päätäkin laskisi sen päälle.

Vierailija
16/43 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poju tulee puremaan tyttöjä niskasta, kun niitä silittää. Kolmen ragdoll kissan omistaja olen. Poju tulee aina ulos, kun joku muukin menee ja yksin ei ulkona viihdy. Nyt emon kanssa köllitään.

Vierailija
17/43 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiihan hamsterikin kymmenen sanaa elämänsä aikana. Kyllä niistä aika monta lausetta muodostaa.

Vierailija
18/43 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minun pojat asuivat kotona, he leikkivät piilosta kissan kanssa. Kissa juoksi toiseen huoneeseen, pojat menivät piiloon sillä aikaa. Kissa kehräsi kuin moottori, kun löysi pojat piilosta.

Vierailija
19/43 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että kissat on paljon koiria älykkäämpiä. Jos lemmikin voisin ottaa ois kissa vahva vaihtoehto.

Vierailija
20/43 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällöttää kun ihmiset antaa kissojen tehdä mitä haluaa, kuten hyppiä ruokapöydille. Ei tee mieli edes kahvia juoda heidän luonaan. Onneksi minun ei tarvitse enää vierailla kissataloudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi