Onko paha, jos ei enää pysty itkemään?
Nuorempana vielä itkin, mutta en enää. Onko siitä jotain haittaa?
Kommentit (23)
Masennustesteissähän yksi mittari on itkuherkkyyden LISÄÄNTYMINEN.
Ristiriitaista. Voiko itkemättömyys olla normaalia vai onko se kenties merkki jostain epänormaalista? Ap
Vierailija kirjoitti:
Lue testi tarkemmin. "Pahin" oire on ettei enää kykene itkemään.
Enpä tiedä, itsellä vähän tuo sama. Joskus saatan herkistyä ja muutama tippa vierähtää, mutta muutoin ei jälkeäkään entisestä itkuisuudesta. Luulen että minusta on tullut välinpitämätön, mutta toisaalta en ole koskaan ollut niin tyyni kuin nykyään. Kaikki tuntuu melkoisen yhdentekevältä, muttei kuitenkaan ahdista enää oikeastaan yhtään.
Tuntuuko itkemättömyys ahdistavalta, haluaisitko itkeä, mutta et vain saa itkua ulos?
Vai onko asia sinulle aivan ok ja neutraali?
Oletko hiljattain aloittanut uuden lääkityksen?
Ei ole mitään lääkitystä. Ja itkemättömyys ei sinällään haittaa, mutta ei ole neutraaliakaan, sillä ei mun olo itkemättömänä mitenkään hyväkään ole. Ap
Aiheesta mitään tietämättä tuntuisi, ettei kyvyttömyys itkeä ihan normaliakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Kun on tarpeeksi pahasti masentunut, ei pysty edes itkemään. Nimimerkki Kokemusta on.
Ei siitä välttämättä mitään haittaa ole. Itse muistaakseni olen itkenyt noin 15 vuotta sitten. Silloin elämässäni oli niin monta pahaa menetystä yhtä aikaa, että luulen että itkin itseni lopuksi ikää kuiviin. Menetin ihan kaiken, ja olin täysin valmis lähtemään itsekin sairauden myötä joka minulle iski. Sen jälkeen ei mikään ole enää itkettänyt, sillä jotenkin tuntuu että elän "jatkoaikaa", että olen tavallaan jo ollut valmis lähtemään tästä elämästä enkä ole siinä enää tunnepohjaisesti kiinni, en missään enkä kenessäkään, en edes omassa kehossani. Se on valtavan rauhallinen ja onnellinen tila.
Oot vain jotenkin kovettunut elämän kolhuista. Kyllä itku sieltä vielä tulee.
Onko sulla muita oireita kuin itkemättömyys? pahasti masentunut ei enää itke niin ajattelin vaan oletko masentunut.. Mut ei siitä mitään haittaa ole jos ei itketä
Mieslukija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue testi tarkemmin. "Pahin" oire on ettei enää kykene itkemään.
Tais mennä 12v ilman itkua yhessä vaiheessa.
Elämä muutenkin pilalle masennuksen takia siis.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla muita oireita kuin itkemättömyys? pahasti masentunut ei enää itke niin ajattelin vaan oletko masentunut.. Mut ei siitä mitään haittaa ole jos ei itketä
Lol tätä nykymaailman menoa. Itkuisuus on oire. Itkemättömyys vielä pahempi oire.
No eipä ihme, että kaikki olemme niin sairaita.
Jos ei itketä, niin ei itketä. Turha sitä alkaa ylianalysoimaan. Kannattaisi käyttää sekin enerkia esim. meditointiin tai vaikka mustikoiden keräämiseen, niin ei menisi ihan hukkaan.
Kaikki lähtee omasta ajattelutavasta ja suhtautumisesta asioihin. Aivoja ja hermostoa ei kannata ylikuormittaa tai ne menevät epäkuntoon (tästä seuraa sairauksia, kuten masennusta ym.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol tätä nykymaailman menoa. Itkuisuus on oire. Itkemättömyys vielä pahempi oire.
No eipä ihme, että kaikki olemme niin sairaita.
Jos ei itketä, niin ei itketä. Turha sitä alkaa ylianalysoimaan. Kannattaisi käyttää sekin enerkia esim. meditointiin tai vaikka mustikoiden keräämiseen, niin ei menisi ihan hukkaan.
Kaikki lähtee omasta ajattelutavasta ja suhtautumisesta asioihin. Aivoja ja hermostoa ei kannata ylikuormittaa tai ne menevät epäkuntoon (tästä seuraa sairauksia, kuten masennusta ym.)
Niinpä. Miksi ihmiset analysoivat itseään niin kauheasti ja näin luovat ongelmia ihan kaikesta. Toiset nyt itkee vähemmän ja toiset enemmän. Ja samakin ihminen voi jossain elämänvaiheessa itkeä paljon, toisessa ei käytännössä koskaan. Miksi tehdä siitä mitään ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä mielestäni ollut masentunut jo vuosia. Ap
Ei itkiminen ole mikään fyysinen tarve balansoida pään sisäistä elämää. Kaikki nyt vain eivät itke joka asiasta, vaan käsittelevät pään sisäistä maailmaa muulla tavalla. Mieluummin minä nauran ja hymyilen kuin itken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä mielestäni ollut masentunut jo vuosia. Ap
Mitä muita oireita sinulla on? Kuvaile tuntemuksiasi.
Voisi olla mahdollisesti masennuksen oire.