Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pizzerian ruokailuvälineet

Vierailija
31.07.2016 |

Mikä siinä on että jok'ikisessä pizzeriassa missä oon käynyt syömässä, on maailman onnettomimmat haarukat ja veitset. Haarukka on semmoinen ohut luiru joka taipuu jos yhtään yrittää pitää lättyä paikallaan. Veitsen sahalaita on kulunut jo aikaa sitten loppuun ja saat sahata hiki päässä että pitsasta saa palasta. Tässä olisi yksi hyvä satsauskohde jos haluaisi erottua edukseen kilpailijoista. Onneksi usein voi hakea pitsan kotiin ja syödä siellä kunnon vehkeillä mutta aina se ei ole mahdollista/käytännöllistä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza syödään käsin

Vierailija
2/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako aina valita se halvin pizzeria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimmat ja paremmat aterimet = kalliimpi pizza. Luulisin.

Vierailija
4/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa laatua, siitä pitää myös maksaa. Koskee niitä aterimia, samoin sitä sinun viiden euron pitsaasi ja sen nauttimiseen liittyviä asioita.

Vierailija
5/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa syödään käsin. Avuttomia varten on hommattu jotkin metallinpalat.

Vierailija
6/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, aika nuivia kommentteja tullut. Puhun tässä ketjussa turkkilaisten ym pitämistä pitsapaikoista, en mistään viiden tähden ravintoloista joista saa pitsaa. Ei mun järjen mukaan paremmat ruokailuvälineet tarkoita kallimpaa pitsaa, ainakaan merkittävästi kalliimpaa. Ruokailuvälineet on samanlainen investointi kuin esim huonekalut. Jännä että pitseriassa on ihan jämäkät tuolit ja pöydät mutta sitten ihan sysipaskat syömävälineet. Ruuan hintaan vaikuttaisi minusta enemmänkin raaka-aineet, palkat, vuokrat ym juoksevat kulut, ei mitkään haarukat ja veitset.

Vierailija
7/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit ja paremmat aterimet luultavasti varastettaisiin.

Vierailija
8/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä varastaminen ei käynyt mielessäkään mutta saatat olla oikeassa.

Vierailija
9/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttääkö muita ajatella miten moni muu tahmatassu on käpälöinyt niitä ruokailuvälineitä sinua ennen? 😷

Vierailija
10/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä tällaiseen ongelmaan törmännyt ja käyn aika usein kebulassa, eri paikoissa. Kaikkialla ollut ihan hyvät aterimet.

Vierailija
11/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttääkö muita ajatella miten moni muu tahmatassu on käpälöinyt niitä ruokailuvälineitä sinua ennen? 😷

Ei, mutta odotin tätä kommenttia.

Vierailija
12/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran ollut tuo ongelma. Ap käy varmaan aina siinäsamassa pizzeriassa.

Vierailija
13/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ihmetellyt, miten öisin ihmisillä onnistuu syödä pizzaa niillä kertakäyttöaterimilla? Muutaman kerran olen kokeillut ja aina jossain vaiheessa katkeaa joko veitsi tai haarukka.

Vierailija
14/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä astioita myyvässä kaupassa. Paikkakunnallamme aloitti uusi ruokaravintola (pitsaa, pihviä...). Ravintoloitsija halusi satsata kotimaiseen laatuun ja tilasi meiltä ravintolaansa erästä Hacmanin sarjaa olevat aterimet.

Muutaman kuukauden kuluttua sama ravintoloisija tuli kauppaamme uudestaan ja kysyi tarjousta halvimmista mahdollisista edes hokseenkin tukevista aterimista. Kuulemma hävikki laadukkaille aterimille oli aivan uskomatonta. Varmasti jokunen oli joutunut vahingossa roskienkin sekaan, mutta kuulemma todella paljon ihan selkeästi varastettiin.

Tästä on jo vuosia aika ja edelleen ravintoloitsija käy hakemassa uusia aterimia pari kertaa vuodessa, kuulemma aika lailla on hävikkiä näiden halvempienkin aterimien kanssa, ei läheskään niin paljoa, kuin Hacmanin aterimilla, mutta kuitenkin aterimet on ihan merkittävä kuluerä vuodessa.

Vierailija
15/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti että ne jotkut ravintelit pesee pillitkin.

Vierailija
16/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä varastaminen ei käynyt mielessäkään mutta saatat olla oikeassa.

d

Ihmettelin aikanaan samanlaista ongelmaa yliopistolla, kun käyn syömässä paikallisessa lounasravintolassa. Aiemmin ruokailuvälineet oli Hackmanin Savoniaa tai Careliaa, mutta muutaman vuoden sisällä niitä on yhä vähemmän ja enemmän on niiden halpoja kopioita, ei kuitenkaan vielä aivan niin huonoja lähes sardiinipurkki-pellistä kuin on etnisissä pizzerioissa.

Työkaveri sitten totesi kysyneensä ja hänelle sanottiin, että niitä viedään lukukauden aikana niin paljon etteivät he voi enää ostaa joka kerta kalliita alkuperäisiä tilalle. Samalla tavalla kuulemma kähvelletään lautasia, juomalaseja ja kahvikuppeja & -lautasia. Nyt sitten tarjolla on yhä enemmän halpisastioita :(

Ymmärtävätköhän ihmiset jotka kähveltävät edes hävetä käytöstään, epäilen että eivät. Ei minulle olisi tullut omana koulu- ja opiskeluaikanani varastaa astiastoa omaan käyttöön ruokaloista ja ravintoloista joissa silloin käviin, eikä tietysti sen jälkeenkään. Harmittaa vain, että kaikki joutuvat kärsimään osan käyttäytyessä typerästi.

Parempia aterimia ja astioita on toki jos vaivautuu erikseen henkilökunnalle tarkoitetuissa kabineteissa, mutta ei sinne aina viitsi vaivautua ellei ole seurassa, jonka kanssa siellä on rauhallisempi jutella.

Vierailija
17/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa...! Luulin, että en vain osaa leikata pizzaa oikein. Ei se kyllä kotonakaan niin helppoa ole, mutta omatkin veitseni taitavat olla tylsät.

Vierailija kirjoitti:

Pizza syödään käsin

Et voi määrää!!

Vierailija kirjoitti:

Pitsa syödään käsin. Avuttomia varten on hommattu jotkin metallinpalat.

Mielestäni pizzaa on helpompi syödä käsin kuin haarukalla ja veitsellä. Miksi avuton valitsisi vaikeamman tavan syödä?

Vierailija
18/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on muuten niin totta. 😂

Vierailija
19/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni ovat pääasiassa Kuopion ja Jyväskylän eri pizzerioista mutta myös ihan ympäri Suomea: Lahti, Rovaniemi, Tampere jne. Eli ei ole vain yhdestä ravintolasta tämä kokemus.

T. Ap

Vierailija
20/20 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen ihmetellyt, miten öisin ihmisillä onnistuu syödä pizzaa niillä kertakäyttöaterimilla? Muutaman kerran olen kokeillut ja aina jossain vaiheessa katkeaa joko veitsi tai haarukka.

Syö pizzasi päivällä, niin eivät katkea. Vai?