Onko tämä merkki ADD:stä?
Keskittymiskykyni on ollut aina todella huono. Vanhemmat eivät uskoneet mihinkään keskittymisongelmiin tai mt-ongelmiin, kaikki oli vaan tyhmyyttä ja laiskuutta. Minä olin kuulema kumpaakin.
Vaikka olin hyvä jossain aineessa, en ollut tarpeeksi hyvä. Jos kirjoitin esseen kerrankin ajoissa niin tuntui että siitä jäi silti aina puuttumaan jotain. Matematiikassa unohdin kaiken tehtävään liittyvän todella nopeasti.
En pystyny päättämään aloittamiani asioita ja viiraan kaiken aloittamista. Siis aivan kaiken. Jopa ohjelmien katsomista. Ja alan tekemään kaikkea muuta kun pitäisi tehdä jotain muuta asiaa. Pahin esimerkki on varmaan se, kun aloin tiskata, huomasin koirien ruoka-astian ja mietin onko koiranruokaa vielä miten paljon, tarkistaessami asiaa huomasin hihnan... ja havahduin n.2km kotoani siihen kun olin koirien kanssa lenkillä.
Kommentit (4)
Keskittymisongelmat ovat todella yleisiä nykypäivänä. Itsekin niistä ajoittain kärsin, mutta asia korjaantuu onneksi nopeasti päivässä tai parissa, kun korvaan somen pitkillä teksteillä ja haastavilla dokumenteilla. Jos keskittyminen tuottaa sinulle vaikeuksia suunnilleen aina, voihan kyse olla _esimerkiksi_ ADD:stä. Voit kai etsiä netistä kuvauksen häiriöstä ja katsoa, täsmääkö se? Tsemppiä!
Kuulostaa todella tutulta tuo aloituksen esimerkki :D mä tänään yritin hillitä itseäni ja keskittyä tekemään yhden asian kerrallaan. Kesken pöydän pyyhkimisen tuli vaan mieleen jotain todella olennaista, ja oikeasti, en pystynyt muuta kuin jättämään rätin pöydälle!
Pyyhin kyllä sen loppuun hetken kuluttua...
Mun pojalla ADD dg ja ei ole lainkaan tuollainen.
No aikas lailla siltä kuulostaa. Terveisin ADD-nuoren äiti