Kysymys kaupan viikkotyöajoista!
Olen siis täysiaikainen työntekijä ja meillä on tasoitusjakso systeemi käytössä. Meidän jakso on 4vk ja sen sisällä pitää olla 150h kattamaan perus kuukausi palkka. Keskimääräinen h/vk on silloin 37,5.
Tiedän, ettei sen tarvitse olla joka viikko sama, vaan tuntimäärät viikossa voi heitellä.
Nyt kuitenkin sain listan, jossa on kahdella viikolla yli 50 tuntia ja kahdelle viikolle sitten ne jämät mitä jää siihen 150 tuntiin. Noihin tuntimääriin työpäivät ovat yli 9 tuntisia, joita en pysty lapsen hoitoaikojen puitteissa tekemään. Olen tehnyt yli 45h viikkoja, ne menee vielä hyvin, mutta yli 50h on liikaa. (Ei siis se työmäärä, mutta lasta en saa kellon ympäri hoitoon.)
Kysyisinkin nyt siis, että saako tuollaisen yli 50h viikon teettää? Joskus olen ehkä kuullut, että noihinkin on joku limitti (48h?), mutta voi olla vanhaa/väärää tietoa. Mutta jos oon velvollinen tollasen viikon tekemään, niin pakkohan se on sitten jotain keksiä! Huomenna kysyn pomolta vielä, mutta ajattelin, jos täällä joku osaisi vastata suuntaa antavasti :-)