Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä vuokralla asuja! Eikö oikeasti vituta maksaa vuokraa ja rikastuttaa sillä rahalla jotain toista ihmistä?

Vierailija
29.07.2016 |

Mua vitutti. Siksi ostin talon. Joskus se on oma, tässä kun lainan lyhennystä makselee, niin sitä tavallaan maksaa itelle :) En ymmärrä, miksi asuin niin kauan vuokralla. Maksoin 600€ vuokraa jollekin randomille. Tosi kivaa.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sun persettäs kaivelee missä kukin tykkää asua?

Ole nyt onnellinen siinä tönössäs  jota maksat ittselles.

Vierailija
2/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan sen enempää vituta kuin siivoojalle, pesulalle tai ravintoloille maksaminenkaan. Saan asumispalvelua ja maksan siitä. Omat rahat ovat pääasiassa osakkeissa tuottamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei vituta. Minä maksan vuokranantajalle ja sillä rahalla vuokranantaja sekä korjaa mun asuntoni kun korjattavaa tulee että kantaa kaikki taloon, rakennukseen, luonnonvoimiin ja lainan korkojen heilahteluun ja talouden kriiseihin liittyvät riskit puolestani.

Sinä sen sijaan olet sitoutunut maksamaan pankille jostain, mitä saat varsin todennäköisesti alkaa rempata isolla rahalla heti kun saat lainasi maksettua - jollet jo ennen.

Vierailija
4/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
5/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla logiikalla en voisi käydä töissä, kaupassa tai lainata edes kirjoja kirjastosta.

Vierailija
6/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta, en maksa yksityishenkilölle vaan säätiölle, jonka tuotoista voin sitä paitsi itsekin välillisesti hyötyä.

Vierailija
7/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta. Voin koska tahansa muutta työn perässä minne tahansa tällä maapallolla, kun en ole kiinni talossa tai asunnossa.

Vierailija
8/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa välillä. Mutta ei voida ostaa omaa ennenkuin saadaan pankista lainaa. Se on voi voi ja lämmin leipä.

Tyhmän ei kyllä kannata lainoja ottaakkaan. Tyhmää, jos ei ymmärrä ettei kaikille omistusasunto sovi ja kaikilla ei edes ole siihen mahdollisuutta.

Vierailija
9/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta lainkaan. Tulee ne maksetut vuokrarahat sitten muun perinnön mukana takaisin ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti myöhemmin.

Vierailija
10/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti idioottinaapureistasi :D Itsehän vain otan ja lähden kun joku taliaivo muuttaa liian lähelle.

Vierailija
11/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aattele. Jos paikkakunta, jossa talosi sijaitsee olisikin tulevaisuudessa muuttotappiokunta tai vaikka no-go-zone ja sen sun omaisuutes arvo tipahtais puoleen tai vaikka nollaan, kun kukaan ei sitä halua ostaa. Siinähän sulla on sitten kovalla rahalla ostettu läjä paskaa.

Vierailija
12/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki kaverit ei edes saa riittävästi lainaa pankista kun eivät ole osanneet edes 10% säästää vaikka ikää jo 38v. Ei semmoisille lainaa ikinä pidä antaakaan. Yksikin ostelee sitten jotain sukkahousuja 100e edestä, monta kertaa vuodessa..

Vierailija
13/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta yhtään, itse olen tämän asumismuodon valinnut. En halua jumittua yhdelle paikkakunnalle tai olla jatkuvasti myymässä ja ostamassa asuntoja. En halua vastuuta. Haluan helpon asunnon, haluan soittaa vuokraisännälle jos tulee joku ongelma, ja se on sitten hänen huolensa. En ole tippaakaan kiinnostunut talon/asunnon "laittamisesta" ja remppaamisesta, mulle on tärkeintä että asunto on siisti, käytännöllinen ja helppohoitoinen. En halua omaisuutta eikä minulla ole tarvetta jättää perintöjä kenellekään. Sijoitan omat eläkesäästöni muuhun kuin omistusasuntoon.

Vierailija
14/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vituta. Asutaan miehen kanssa ison eteläsuomalaisen kaupungin keskustassa. Asumiskulut vesineen on 57m2 kaksiossa about 280€/ henkilö kuukaudessa. Lopun palkan voikin sit sijoittaa, matkustaa ja juhlia. Ei tarvitse miettiä kattorempaa, kiinteistöveroa tai putkivuotoja. Hoplaa!!

Vierailija
15/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska asun kaupungin vuokra-asunnossa.

Vierailija
16/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sun persettäs kaivelee missä kukin tykkää asua?

Ole nyt onnellinen siinä tönössäs  jota maksat ittselles.

Äksyn oloista tekstiä. Kateus paistaa niin kuin Naantalin aurinko.

Vierailija
17/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta, eikä tästä nyt kukaan juuri rikastu. Asun kaupungin asunnossa, en yksityisellä vuokraajalla.

Vierailija
18/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta, päinvastoin. Vuokra on niin edullinen, että tämä on meille taloudellisesti kannattava järjestely (verrattuna siihen, että ostaisimme vastaavan oman asunnon).

Kiitos lahjasta kaupunki!

Vierailija
19/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Saan asumistukea. Oma osuus on toki paljon isompi kuin yhtiövastike, mutta eipä tule remppalaskuja, ei lainan korkoa eikä yllättävää kiukaan, jääkaapin tai hellan ostoakaan. Juurikin sattui putkirikko, olisi muuten tullut kalliiksi viikon remppa. Jos voittaisin lotossa, kannattaisi varmaan ostaa oma käteisellä ja jemmata säästyvät rahat niihin remppoihin yms. 

Vierailija
20/99 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama-aikana fiksut asuu vuokralla.