Kumppanin väärät siivoustottumukset
Millä tavalla kumppanisi siivoaa tai tekee kotitöitä väärällä tavalla?
Omani kopistelee matot, pöytäliinat lattialle kun taas minun mielestäni ne pitää kääriä rullalle ja kopistella roskat ulos. On järjetöntä tiputtaa pölyjä sisälle ja imuroida ne sitten lattialta.
Kommentit (7)
Vähemmän työtä tuossa on kuin niiden ulkona käyttämisessä. Ts. sinun siivoustottumuksesi tässä vääriä ovat.
Ei ole mitään oikeaa tai väärää tapaa. On vain erilaisia tapoja.
Mun mies ei vaan millään tajua mitkä puhdistus/siivousaineet on tarkoitettu mihinkin tarkoitukseen. Siis tuo kyllä siivoaa oma-aloitteisesti mutta saattaa vaikka pestä vessanpöntön käsisaippualla. Oon kuitenkin tyytyväinen että mies imuroi, pyyhkii joskus pölyjä yms. pyytämättä.
Kun laitetaan vaikka jotain smoothiesekoitinta likoamaan odottelemaan tiskausta, niin sinne lasketaan vesi piripintaan ja sitten jätetään se eka ällöttävä lillumavesi siihen. Jos jotain laitetaan likoamaan, niin eka pitäisi huuhdella isoimmat mömmöt pois, ja sitten uusi puhtaampi vesi siihen seisomaan.
Ap: no miksi sitä pihaa pitää sitten sotkea? Etenkin jos on joku yhteinen kerrostalon piha?
Suosikin miehen tyyliä tässä. Roskat ja pölypallerot roskiin vaan!
Ei oo kumppani, vaan äiti kyseessä: Mua ärsytti aikanaan, kun äitini halusi auttaa uuden kämpän siivouksessa ja lupasi pestä ikkunat. Sitä kai opetetaan, että ikkunat pestään ulkoa sisälle päin? No ihan ok, ettei tuu rantuja tms. sisälle, mut mun mielestä sisäikkunat pestään sit ainakin eri vedellä ja eri rätillä eikä niillä samoilla. Muutenhan tulee kaikki liikenteen p*ska ym. ulkomöhnä sisäpuolellekin! Yök. Onko nipo? Etenkin siis jos edellinen asukas ei ollut varmaan moneen vuoteen pessyt ikkunoita.
Samoin imuroidessa ei saa mun mielestä imuroida sillä samalla suulakkeella eteisestä niitä kohtia, joissa on kuljettu ulkokengillä, ettei kenkien mukana tulleet juna-asemien ym. paikkojen nurkkiin kuseksitut pissakakat levity muualle kämppään.
Onko muilla näitä "sääntöjä"?
(Juu, ja olen ilmeisesti hieman pakko-oireinen näissä siivousjutuissa...)
Ihmiset nuohoavat nurkkiaan aivan liikaa.