Miehen läheinen naisystävä
Olemme seurustelleet miehen kanssa 4 vuotta ja häät on tulossa parin vuoden päästä. Viimeisen vuoden aikana mies on jotenkin etääntynyt, aina töissä tai jossain illanistujaisissa. Tiedän hänellä olevan muutamia naispuolisia ystäviä, jotka ovat kaiketi tärkeitä ja ehkä ainoita joita oikeasti ystäväksi voi kutsua sillä muuten on aika yksinäinen. Nyt olen huomannut ettei mies puhu paljoakaan muusta kuin näistä naisista joista osa on työkavereita. Aina ylistää mitä he ovat tehneet jne. Lyhyesti parin oudon käyttäytymisen jälkeen tein pahimman virheen, eli stalkkasin facebookin. Mutta ei nyt jumituta siihen. Pettämisestä ei suoraan ollut viitteitä mutta erään kanssa henkinen kemia oli roihahtanut suorastaan liekkeihin. "Olet parhain<3" "Oot niin huippu, ihana" "Vaikka mun tyttöystävä kieltäis mua tapaamasta sua niin tapaisin silti" "Sun lähellä on hyvä olla" "Daym girl toi mekko oot kaunis <3" viestejä täynnä kaiken hulvattoman huumorin keskellä. En usko että ovat tehneet mitään mutta silti tuo viestittely... Mies ei oikeastaan ikinä puhu minulle noin. Onko jostain oikeesti kyse ja mitä minun kannattaisi tehdä? Haluaisin keskustella hänen kanssaan kuinka paljon tämä loukkaa minua mutta jos löytää tollasen kemian niin loppuuko se koskaan? Onko mies kyllästynyt minuun? Tämä on hänen ensimmäinen suhteensa ikinä.
Kommentit (20)
Joidenkin mielestä ehkä normaalia, omasta mielestäni ei
"Sun lähellä on hyvä olla"
Wtf?
Mitä mieltä mies on tuollaisesta viestittelystä?
No niin kaikki noi kommentit kuulostaa niin oudoilta hänen suustaan, ei hänen tapaistaan. Ja vähän väliä sydämiä? Ei tuollainen ystävyyssuhde mun mielestä ihan normaalia ole. Olkoon naispuolisia kavereita ei siinä, en nyt niin järin mustasukkainen ole mutta tuollainen noin intiimi keskustelu ja että toista ikävöidään? Eieieiei...
Ap
Täh? Siis ilmeisesti olette nuoria. Mutta siis naimisiin kannattaa ehdottomasti mennä ihmisen kanssa, joka puhuu sulle noin ihanasti, eikä missään nimessä miehen kanssa joka "seurustelee" sun kanssa ja tuhlaa kaiken ihanan joihinkin muihin naisiin. Toi on oikeesti törkeää, hän pitää sua itsestäänselvänä. Ehdottomasti kerrot hänbelle että epäilit ja stalkkasit- mistä voit tietysti olla pahoillasi- facebookin stalkkaaminen on ihan höpönöpöä verrattuna siihen, että toinen pitää sua tuollaisena arkisena hätävarana ja tuhlaa tunteensa muihin ihmisiin. Joka on henkistä pettämistä, huijaamista ja sun elämäsi varastamista. Hänhän ei siis ole sulle alkuunkaan rehellinen. Jos mies ei lopeta tuollaista, niin älä ihmeessä hukkaa elämääsi hänen kanssaan. JOs on hyvä olla kumppaninsa kanssa ja häitäkin suunnitellaan, ei tuollaisia "ystävyyssuhteita" tarvita.
En tiedä mitä mieltä mies on. Tekeekö tajuamattaan noin vai onko oikeasti ihastunut. On kuitenkin joskus pahastunut jos mulla on ollu miespuolisia ystäviä joiden kanssa olen ollut läheinen. Mutta en nyt NOIN läheinen..
Ap
Jos viestit oli sanasta sanaan kopioituja niin lähinnä mietin että millasen miehen kanssa oikein olet 😂😂😂
Ovat sanasta sanaan. Ei tuo ole mieheni joka tuollaista puhuu. En tiedä miksi hän käyttäytyy noin tämän naisen kanssa. Hän oli hiljainen hissukka ja kotihiiri kun aloimme seurustelemaan mutta on pikkuhiljaa alkanut saada itsevarmuutta eri elämän osa-alueilla, ehkä hän on innostunut kun naiset vihdoin kiinnittää häneen huomiota?
Ap
Minulla on ystäviä vastakkaisessa sukupuolessa, enkä kyllä viestailisi tuolla tavoin suhteellisena. Jos molemmat sinkkuna, niin saattaisi olla ystävien välistä läppää ja toistensa "buustausta".
Voisitko lähteä purkamaan asiaa sitä kautta, että kysyisit, onko miehesi tyytyväinen suhteeseenne? Etkä usko ensimmäistä kyllää, vaan kaivelet enemmän. Kerrot vaikka malliksi jonkin (muun kuin tämä viestittely) asian, johon et itse ole tyytyväinen. Viriäisikö keskustelu tällä tavoin?
En tiedä, ehkä se onnistuisi. En ajatellutkaan heti mainita nähneeni viestit.. En vain tiedä saanko hänestä mitään irti kun on välillä niin "ihansamahälläväliä" mies.
Ap
Oho, hurjia viestejä minusta. Omalle kumppanille joo, mutta ei kaverille. Mun mies jäi kiinni suhteemme alussa vastaavanlaisesta viestittelystä. Myös minä tutkin silloin miehen facen.. Pidin asian salassa ja kärsin hiljaa sisälläni kun en tiennyt mikä mieheni ja sen ex naikkosen välit olivat. Kerran sitten sanoin, että en jaksa enää ja tunnustin itkun kera lukeneeni hänen viestit ja pyysin sitä anteeksi. Erosimme, mutta parin kuukauden päästä mies tuli nöyränä takaisin. Tein erittäin selväksi, että kyseinen naikkonen on suljettava kokonaan pois elämästämme. En suvaitse yhtään viestiä. Mies esti hänet kaikissa palveluissa. Nyt aikaa mennyt viisi vuotta tuosta ja olemme naimisissa. Silti joskus salaa illalla esimerkiksi hampaita pestessä tirautan pari kyyneltä asian takia, niin syvälle se silloin sattui. Muuten meillä menee hyvin, mutta kerran pari vuodessa asia muistuu mieleen.
Puhukaa. Pyydä anteeksi, että luit viestit. Se on väärin, mutta niin on miehesikin käytös. Selvitätte asian ja mietitte jatkoa. Rohkeasti puheeksi, mutta ei kannata syytellä. Sano ennemmin, että viestit loukkaavat sinua ja tuntuvat pahalta. Ei kannata alkaa räyhäämään, mies menee vaan puolustuskannalle eikä rakentavaa keskustelua synny.
Tsemppiä!
Oma kokemus, että jos paljastat lukeneesi toisen viestailua, ottaa toinen siitä kilarit (osittain ansaitusti) ja kieltäytyy siksi keskustelemasta itse asiasta. Siis vaikka niistä viesteistä paljastuisi jotain kiellettyä kanssakäymistä.
Jos oma mies tuollaisia kirjoittelisi toiselle naiselle, niin uskoisin hänen olevan vakavamminkin kiinnostunut/ihastunut. Ja mieti toisin päin, mitä jos itse kirjoittaisit samalla tavalla toiselle miehelle, pitäisikö miehesi siitä vai loukkaantuisiko?
Minua vaan pelottaa että sitten alkaa tää selän takana tapaaminen. Niinkuin hän siinä viestissäkin sanoi, vaikka kieltäisin niin hän tapaisi silti. Nainen oli sitten ihan että jes, hän ei menetä miestäni. Mies on jotenkin ihan pauloissaan ja pelkään että itsepäisyys puuskassa hän jatkaa naikkosen kanssa oleskelua koska "kerrankin on löytynyt hyvä ystävä"
Ap
En vaan olisi ikinä uskonut miehestä tälläistä ja siksi yritän kaikin keinoin pitää päätäni kylmänä. Pelkään että tästä tulee niin iso juttu ettei suhde enää toivu entiselleen, oli se sitten ihastus, luottamuspula tai mikä vaa.
Ap
Ei oo muita neuvoja kuin että unohda se mies. Häät parin vuoden päästä vaikka se on nyt jo kyllästynyt teidän suhteeseen? Se ei lupaa hyvää tulevaisuutta. Sä tuhlaat elämääsi tuohon aivan turhaan. Vaikka juuri sen naisen kanssa mitään ei tulisi niin kyllä jonkun muun kanssa tulee kun miehellä on selvästi tarvetta muille seikkailuille.
Oho, kyllä menee nyt viestit aika lujaa ohi siitä mitä minä miespuolisen ystäväni kanssa lähettelen.. Voisin kirjoittaa vaikka, että "kiitos kun olet ystäväni" tai tapaamisen jälkeen, että oli kiva tavata, mutta en enempää. Sydämiä en käytä. Jos kerran mies ei sinun kanssa tuollainen ole ja on selkeästi itse hyvin tietoinen väärin tekemisestään ja sinun selkäsi takana puuhastelusta, niin en suunnittelisi enää yhteistä tulevaisuutta, vaan alkaisin miettiä tulevaisuutta hyvinkin pian ilman miestä. Sinä et ole ykkösnainen miehelle, et varmaan edes kakkonen, joten mikä sitten olet? Kaveri? Pipari? Kodinhoitaja? Aika vähäinen joka tapauksessa. Kysy mieheltä minkälaisen tulevaisuuden suhteellanne näkee, että sinusta tuntuu että olet nyt vähän yksin suhteessa ja että ette etene enää, vaan kaikki junnaa paikallaan.
Ne nai. Ihan selvä juttu. Sä olet siinä vain kun ei ole vielä keksinyt, mikä olisi helpoin tapa päästä susta ja teidän suhteesta eroon.
Vierailija kirjoitti:
En vaan olisi ikinä uskonut miehestä tälläistä ja siksi yritän kaikin keinoin pitää päätäni kylmänä. Pelkään että tästä tulee niin iso juttu ettei suhde enää toivu entiselleen, oli se sitten ihastus, luottamuspula tai mikä vaa.
Ap
Siihen pahimpaankin vaihtoehtoon on hyvä varautua ennen kuin nostaa kissan pöydälle. Mieti, mitkä ovat sinun rajasi eli mitä et hyväksy. Jos mies ei missään vaiheessa asian käsittelyä suostu kunnioittamaan kertomiasi rajoja, niin miksi jäisit suhteeseen..? En kannata ehdotettuja "jätä se sika"-tyyppisiä ehdotuksia ennen kuin keskustelut on käyty, koska muutokselle pitää antaa mahdollisuus.
nostaisin kissan rohkeasti pöydälle 💪👍😼