Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin kypsä lapsista kateellisiin ihmisiin!!

Vierailija
26.07.2016 |

Oikeasti, miten pitää suhtautua tällaisiin tyyppeihin? Kaksi lähipiirissä on ollut noteeraamatta omia raskauksiani (ei onnitteluja, ei yhtäkään kysymystä voinnista tms). Sain heiltä ilkeitä piikkejä mm jäljellä olevasta pömppömahasta ja yleensäkin epäempaattista suhtautumista. No, molemmat ovat nyt raskaana ja oli molemmilla hyvin äkkiä tärpännyt. Halusivat ensin rakentaa talon, mennä naimisiin ja työkokemusta. Fiksua! Mutta minä valitsin toisin ja otin tyhmiäkin riskejä, mutta hyvin meni. Mutta hekin olisivat voineet ottaa riskin mutta eivät halunneet! Miksi sitten olla ilkeä ja kateellinen?? Toinen myönsi nyt, että hän on ollut kateellinen ja hänestä on tuntunut kamalalta, kun olen ollut raskaana. Ja nyt minun pitäisi olla todella mukana heidän odotuksissa, innoissaan ja onneni kukkuloilla. Mitä ihmettä! Vaikealta tuntuu olla ihan täysillä mukana, kun koen saaneeni ilkeää kohtelua. Ymmärtäisin jos nämä ihmiset olisivat yrittäneet raskautta siinä onnistumatta, mutta kyse on kuitenkin ollut omasta valinnasta lykätä asiaa sinne kun kaikki on täysin "varman päälle".

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
2/11 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuohon voisi sanoa? Viimeinen asia mistä olla kateellinen, on elämän pilaavat lapset... Kyllä ne kaverisi sen vielä huomaavat. Eli tästä huomaa, että kateus perustuu silkkaan illuusioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sekava aloitus.

Vierailija
4/11 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle kysymys, että miksi ilkeät kusipäät ovat yhä elämässäsi?

Vierailija
5/11 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät tuo onnea. Toki lisää rakkautta elämään, mutta huolta, työtä ja vastuuta sitäkin enemmän. Iloinen ja onnellinen olen lapsettomien ystävieni puolesta, jotka malttavat odottaa lasten hankkimista. Niin minäkin olisin tehnyt jos olisin tiennyt.

Vierailija
6/11 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka järkevä aikuinen jaksaa vatvoa tuollaista? Miten joku on joskus "suhtautunut" ja "noteerannut", ja miettii nyt jotain kostoa ja kateuksia. Lapsellista. Mitäpä jos ihan elät vain sitä omaa elämääsi kaikessa rauhassa, suhtaudut ihmisiin ystävällisesti ja kohteliaasti, ja jätät tuollaiset setvimiset kokonaan.

Vierailija
7/11 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas jos lapsesi sattuu olemaan hyvä koulussa tai menestymään urheilussa! Kiva huomata, ettei oman lätkäjoukkueen mammat enää hurraa jos lapsi tekee liian monta maalia... Ja yli ysin keskiarvosta kannattaa olla ihan sukulaistenkin kesken hiljaa, saati jos teini sai kesätöitä! Uskomatonta!

Olen tajunnut että keskiverto häissä puolet vieraista istuu kateellisina ja pahansuopina penkissä ja meidän perhe ei todellakaan päivitä ensimmäistäkään lomakuvaa someen.

Vierailija
8/11 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät miten äkkiä kenelläkin tärppää?

Vierailija
9/11 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuollaisia ihmisiä kutsua ystäviksi tai luottaa heihin?

Vierailija
10/11 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan trolli, kun niin yksityiskohtaisesti tongitaan aloituksessa toisten asioita, no, jos ei ole, niin enpä usko että lapsista kukaan kateellinen on, mutta mahdollisesti siitä huomiosta, jota raskaus tuo mukanaan?

Mitä itse muistan omaa suhtautumista lapsellisiin, aikana kun itse olin lapseton, niin tunsin kai ihmetystä ja ihailua jos joku näytti velvoitteensa hoitavan esim jos näin rattaiden kanssa kaupungilla ihmettelin ääneen, eikö ole rankkaa raahata noita rattaita tähänkni pikku liikkeeseen ja yritin olla avuksi.

Itse en halunnut lapsia tuolloin, ehkä ollenkaan, mutta en vihannut tai kadehtinyt, miksi ihmeessä, olisinhan itsekin voinut tehdä, jos olisin halunnut.

Vierailija
11/11 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitella raskaudesta? Ehkä sitten jos jonkun tietää lasta kauan yrittäneen, mutta muuten tuntuu joutavalta, mutta ehkä teillä päin on tuollainen tapana (onhan nykyään tapana viettää 30-vuotissyntymäpäiviänkin, ennen sellaista olisi pidetty naurettava ja lapsellisena).

Odottajan voinnista kysyminen taas on "riskaabelia", toinen ilahtuu tiedustelusta, toinen pitää vähän tunkeilevana.

Tilanteesi ei siis tunnu reilulta, mutta toivottavasti täällä avautuminen auttaa ja voit yrittää jättää nuo kokemukset ja ajatukset menneeseen, ihan itsesi takia, varsinkin jos nuo kaksi tulevat kuitenkin kuulumaan lähipiiriisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme