Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa koskaan toisen asteen tutkintoa raavittua kasaan :(

Vierailija
20.07.2016 |

Jaksan aina käydä yhden vuoden, sen jälkeen alan olla niin paljon jäljessä muita että tipun luokaltani -> masennus iskee ja lopetan opiskelut. Yksinkertaisesti tahti on liian nopea.
Olen lopettanut kesken lukion, kauppaoppilaitoksen ja nyt viimeisimpänä ammattikoulun helppona pidetyn linjan. Aika noloa....

Tunnetteko ketään joka olisi yhtä toivoton ja olisi viimein saanut jonkun koulutuksen läpi? Nolottaa kun täytän kohta 30v ja joudun rastittamaan "vain peruskoulu"-rastin joka lomakkeesta :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jäänyt myös kesken kouluja vaikka ja millä syyllä. Suurin syy minusta itsestäni on yksinkertaisesti keskittymisvaikeus ja kun alkaa jäädä jälkeen niin sitten tosiaan tulee se tunne että ei tästä mitään tule.

Nyt olen lähdössä ammatillista koulutusta toista vuotta etenemään ja vaikka olen kaikesta aikataulussa ja suoritunut erinomaisesti niin alkaa hiipiä mieleen ajatus että pysynkö taas vuoden mukana ja onko minusta mihinkään.

Aina olen kuitenkin töissä ollut osittaisilla tutkintojen rippeilläkin enkä tukien varassa ja nyt päätinkin hoitaa tämän koulun kuin työt, käytävä on ja hommat tehtävä hyvin eikä tätä kesken jätetä vaikka kuinka mentäisiinkin epämukavuusalueille välillä kovaakin.

Sinäkin pystyt kyllä kun räpistelet pakolla ja päättäväisyydellä!

Vierailija
2/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen. Kokeile suorittaa tutkinto oppisopimuksessa (näyttötutkinto) tai sitten ammattitutkinto. Amiksen perustutkintolinja on noita pidempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä tuon tunteen että opiskelu on vastenmielistä.

Itse suoritin lähihoitajaopinnot ihan nollamotivaatiolla ja rimaa hipoen läpi kaikki.

Motivaatio on jännä asia, kun sitä ei ole..

Vierailija
4/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosviestiin vielä jatkan että valmistun juuri ennen kuin täytän kolmekymmentä ja tuntuu että lähipiirikin oikein odottaa että en varmasti käy loppuun mutta aijon näyttää niille ja kaikille että varmasti käyn ja jos mahdollista niin jopa jatkan opiskelua tästä vielä kunhan saan rahaa säästöön.

Vierailija
5/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pahoja keskittymisvaikeuksia johtuen unettomuudesta ja mt-ongelmista. En usko että kukaan ottaa mt-ongelmaista oppisopimukseen. Töissä olen välillä ollut mutta huonolla menestyksellä, pari-kolme kuukautta samassa paikassa on ennätys :( Olen äärimmäisen epäsosiaalinen. Ap

Vierailija
6/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö Ap noissa sinun kouluissasi ole voinut tehdä henkilökohtaista opetussunnitelmaa eli sopia, että teet tutkinnon pidemmällä aikavälillä kuin muut?

Vierailija
7/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itellä oli kanssa vaikeuksia suorittaa toisen asteen tutkinto loppuun.

Aloitin sen tekemisen varmaan 17-vuotiaana ja seitsemän vuotta myöhemmin sain sen päätökseen. Olin siis tässä välissä koko ajan töissä ja keskeytin koulun kun olin käynyt sitä noin vuoden. Jossain vaiheessa alkoi kuitenkin itseäkin ärsyttää, kun se on kesken. Sitten kävinkin sen näyttötutkinnolla loppuun ja siihen menikin vaan sitten 7 kuukautta kun oli jo niin paljon työkokemusta.

Ja nyt oon lähössä opiskelemaan ammattikorkeakouluun lisää. Olin kanssa ihan toivoton tapaus, mutta tässä sitä ollaan.

Vierailija
8/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ap oppisopimuskoulutusta.

Vierailija
9/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ap oppisopimuskoulutusta.

Itse asiassa olin kerran pääsemässä tällaiseen, se kosahti siihen kun asia oli jo selvä mutta esimies kysyi vielä ohimennen terveydestä "ja sulla on varmaan loistava terveys kun olet noin nuori". Kerroin että itse asiassa ei ole ja diagnoosini, olen kamppaillut mt-ongelmien kanssa kohta 20v. Se siitä paikasta sitten. Ap

Vierailija
10/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko ollut opinto-ohjaajaan yhteydessä ongelmiesi takia? Sinulle voidaan räätälöidä oma koulutuspolku. Valitse ala joka kiinnostaa ja johon on motivaatiota ja tee opintosuunnitelma yhdessä opinto-ohjaajan kanssa. Onko sinulla todistukset keskittymisvaikeuksista ja mt-ongelmista?

Kyllä se siitä, kunhan otat avun vastaan ja teet selkeän suunnitelman. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän