Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kammoatko puhelimella soittamista?

Vierailija
19.07.2016 |

Siis lähinnä virallinen asiointi, ei kaveripuhelut.

Mulla on ajoittain tätä, ja mietin juuri miksi. Harva asiakaspalvelija soveltuu puhelintyöhön. Heillä ei ole kärsivällisyyttä, nopeaa tilannetajua, miellyttävää puhelinääntä. Monesti osuu kohdalle joku kyllästyneen, kärsimättömän oloinen jonka äänestä välittyy negatiiviset vibat.

Toiseksi, puhelimessa asiointi on vaikeaa kun ei voi näyttää mitään eikä elehtiä. Voi ymmärtää paljon väärin ja siinä hermostuu sekä aspa että asiakas.

Ihanaa että nykyään ei tarvitse soitella mihinkään kovin usein.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kammoa sitä, mutta hoidan asiat mieluiten muilla tavoin kuin soittamalla. Mutta kun saan aikaiseksi soittaa, se sujuu kumminkin ihan hyvin. Aivan turhaan siirrän asioiden hoitamista ja soittamista.

Vierailija
2/10 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kammoan. Kaikista pahinta on,että sama kammo on siirtynyt jo sähköpostien lähettämiseenkin. Ihmiset osaavat olla tylyjä, ja kamalinta on se epätietoisuus, kun ei tiedä minkälainen vittuperse siellä linjojen toisessa päässä mahtaa olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin jouduin soittamaan yhteen firmaan ja jotenkin sitä lannistuu hiukan jos se aspa ei ole samalla aaltopituudella. Ääni on jotenkin niin henk.kohtainen ja siinä tulee se tunnelma hyvin ilmi.

Puhelussa on myös aina kauhea kiire selvittää se asia, sekin vielä jännittää. Mä selitän joskus aika pitkästi ja laajalti asioita ja muut saattaa tippua kärryiltä.

-ap

Vierailija
4/10 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kammoan. Kaikista pahinta on,että sama kammo on siirtynyt jo sähköpostien lähettämiseenkin. Ihmiset osaavat olla tylyjä, ja kamalinta on se epätietoisuus, kun ei tiedä minkälainen vittuperse siellä linjojen toisessa päässä mahtaa olla. 

Sama täällä. Tuota sähköpostia myöten.

Vierailija
5/10 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammoan (kettuunnun) siitä, kun joudut jonoon, jos joku sattuis vastaamaan. Esim. sairaalassa on hoitajalle soittoaika klo 9 - 10, turha kuvitella pääsevänsä läpi. Ja jos soitat muuna aika, kukaan ei vastaa.

Vierailija
6/10 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kammoa, mutta joskus ärsyttää kun tuntuu, että osa kavereistani se olen aina minä, joka soittaa heille, eikä toisin päin. Viranomaisille tms. soittaminen taas ottaa päähän siksi,että vastausta saa usein odottaa toisenkin hetken. Ja vielä enemmän ottaa päähän jos odotusaika on myös maksullnen ja ajankulukis saat kuunnella, jotain korvamato musiikkia, 

Vierailija
7/10 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kammoa, mutta kirjoitan paperille asiani selkeästi, jotta voin lukea siitä aluksi. Lisäksi kirjoitan ylös vastaukset, sanon, että hetkinen vaan, minun täytyy nyt kirjoittaa tämä, koska on muistiongelmia. Yleensä sujuu ihan hyvin.

Vierailija
8/10 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin yksi syy vielä unohtui miksi jännitin. :D Se, että ne puhelut nauhoitetaan. Inhottavaa.

Vierailija
9/10 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan kammoa, mutta pidän puhelinta epämiellyttävänä. Mulla on puhevika, joka voi vaikeuttaa ymmärtämistä. On inhottavaa joutua tankaamaan samaa asiaa useita kertoja. Onneksi nykyään on netti!

Vierailija
10/10 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hoidan asiat mieluummin joko kasvotusten tai sähköpostilla. En tykkää asioida puhelimitse, enkä juuri soittele edes kavereille.