Lonkan alueen kivut, muilla samaa?
Taustaa, lonkan alueen kivut jatkunut ainakin 3 vuotta, silloin tällöin, olen 21v. Seisomatyö ja sen jälkeen ollut usein kipeä. Käynyt fysioterapiassa, lonkka kuvattu, ei mitään poikkeavaa.
Urheilen aika paljon. 174cm /66 kg
En vain jaksa tätä enää, tänään tein 5 kyykkyä ja nyt pakaran alaosa h"elvetin kipeä, säteilee nilkkaan asti. Eilen saman puolen lonkka kipeytyi kun uin 20min järvessä.
Voiko issias oireilla näin? En ole tottunut olemaan liikkumatta, tällä hetkellä mökillä, täytyykö täällä nyt syödä joku särkylääkekuuri ja maata sängyssä?
Muilla ongelmia lonkan alueella, joka säteilee pakaraan, pohkeeseen ja nilkkaan? Lonkankoukistaja välillä hyvin kipeä myös.
Kommentit (19)
Jos nilkka einpidä ja on tunnottomuutta ja halvausoireita on kiire leikkaukseen
Kuulostaa iskiakselta. Toisaalta mulla oli samanlaisia tuntemuksia reisiluun kaulan rasitusmurtumassa.
Mulla on vikaa si-nivelissä ja oireilee aikasta lailla noin. Vika on vasemmalla mutta oireet oikealla puolen.
Välillä tulee sitkeitä limapussin tulehduksia reisiin ja pakaroihin sekä lonkkiin.
Terv, entinen himoliikkuja :(
Nro 3 jatkaa vielä..
Olikin ollut pitkään jo vaivaa, voisi tosiaan olla iskias. Piriformis-lihaksen jumitus saattaa aiheuttaa kiputiloja ja sitä voi hoidattaa esim kunnon urheiluhierojalla sekä fyssarin ohjeilla. Myös välilevynpullistuma voisi olla kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vikaa si-nivelissä ja oireilee aikasta lailla noin. Vika on vasemmalla mutta oireet oikealla puolen.
Välillä tulee sitkeitä limapussin tulehduksia reisiin ja pakaroihin sekä lonkkiin.Terv, entinen himoliikkuja :(
Voi ei :( miten hoidat vaivaa? Mulla ryhti outo, näyttää Aku Ankalta kun pylly kääntyy itsessään taaksepäin, olen lukenut että kyseessä juuri si-nivel.
Eniten suututtaa ja surettaa, kun apua ei saa mistään, lääkärillä ravannut ja neljä käyntiä fys. Terapeutilla, ei mitään vaikutusta mihinkään :(
Fyssarille vaan ja urheiluhierojalle
Selkävaivojen asiantuntijalle yksityiselle
Mulla kipeämmän puolen (lonkan siis) sääri myös tosi kipeä lähes aina, päivittäin siis. Mutta ei pohkeesta, vaan säären etupuolelta, läheltä nilkkaa, joskus todella kova kipu.
Seuraavaksi magneettikuvat ja jos kaikki siinä ok OMT-fysioterapeutti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kipeämmän puolen (lonkan siis) sääri myös tosi kipeä lähes aina, päivittäin siis. Mutta ei pohkeesta, vaan säären etupuolelta, läheltä nilkkaa, joskus todella kova kipu.
Kyllä koska hermot menee selästä lonkkaan, sielrätäbreiden kautta säären etuosaan ja nilkkaan.
Nikamasiirtymä löytyi multa ko oireilla
Mulla on myos vasemmalla puolella juuri tuollaisia kipuja. Kivut tuntui issiakselta ja taman myos laakari diagnosoi, kipulaakkeet sain. Kavin magneettikuvauksessa, eika selassa ole mitaan valilevynpullistumia. Itse epailen tuota si-nivelta, fysioterapeuttini (yksityisella) myos aiheesta mainitsi. Lonkka myos "napsahtelee" jos teen kiertoliikkeita ylavartalolla seisoma-asennossa. Talloin kipu ja paine helpottaa hetkeksi, mutta tulee pian pahempana takaisin... Mulla on auttanut saannollinen venyttely (googleta si-nivelen vaivat ja venyttely), selka- ja vatsaliikkeiden harjoittaminen yms. Asentovirhehan mulla oikeasti on ja todennakoisesti ongelman juuri on oikeasti lieva skolioosi (jonka fysioterapeutti myos totesi).... Kipu on todella arsyttavaa ja pahentui paljon, kun jouduin matkustamaan tyoni puolesta paljon ja istuin siis paikoillani huonossa asennossa.
http://www.kiropraktikot.fi/kiropraktikot.fi-blog-kiropraktiikka-ja-isk…
Eri nikamien välilevyn tyrä oireilee eri tavalla
Ei ne särkylääkkeet auta. Pitää välttää kaikkea kuormittavaa liikuntaa, varsinkaan mitään venytyksiä ei pidä tehdä. Mutta täytyy kuitenkin pysyä liikkeessä, sen minkä pystyy.
Jos on järkky lihasjumitus kivun vuoksi hae relaxantteja. Ne ei paranna mutta pääsee liikkeelle paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä tulee sitkeitä limapussin tulehduksia reisiin ja pakaroihin sekä lonkkiin.Terv, entinen himoliikkuja :(
Voi ei :( miten hoidat vaivaa? Mulla ryhti outo, näyttää Aku Ankalta kun pylly kääntyy itsessään taaksepäin, olen lukenut että kyseessä juuri si-nivel.
Eniten suututtaa ja surettaa, kun apua ei saa mistään, lääkärillä ravannut ja neljä käyntiä fys. Terapeutilla, ei mitään vaikutusta mihinkään :(
Minulla on epäilynä selkärankareuma. Minulla on todettu jokin reumaseuraus, diagnoosi ei vielä varma mutta alkaa kallistua tuohon. Muita oireita on väsymys.
Enpä osaa nyt hoidosta sanoa, käyn jäsenkorjaajalla ja yritän liikkua parhaani mukaan mutta on se vähäistä. Venyttelen ja jumppaan.
Kokeile että seiso suorana ja taivuta selkää sivulle, siis kuin esim kylkiliike kahvakuulalla. Jos pistää si-nivelen kohtaa niin se se sitten on. Mulla se on nyt alkanut naksamaan omia aikojaan ja kipua riittää.
Googlaa ratsupsikkaoireyhtymä
Sulla on välilevyn pullistuma