Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveysasemalle vai työterveyshuoltoon? Kumpaa käytät..

Vierailija
14.07.2016 |

Miksi työterveyshuoltoa?
Miksi terveysasemaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyttä aina kun vaan mahdollista. Miksi menisin terveysasemalle kun tuöntekijöille on oma vastaanotto työterveydessä?

Ainoastaan päivystysasiassa menen tietenkin terveysasemalle.

Vierailija
2/12 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausasioissa terveysasemalle, kausitarkastukseen työterveyteen.

Meillä työterveyteen kutsutaan, ei mennä omia aikojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskusta käytän. Työnantaja kilpailutti työterveyden ja veroparatiisiyhtiö voitti. Periaatteesta en käytä sitä.

Vierailija
4/12 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän käydä missä tahansa muualla kuin työterveydessä. Täällä eivät tunnu pysyvän salassa työntekijöiden käynnit, joten paras kun ei käy siellä ollenkaan.

Vierailija
5/12 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveydessä oikeastaan aina, ellen käy yksityisellä esim ihotautilääkärillä, hammaslääkärillä ja gynellä. Jokunen vuosi sitten soitin lomalla erääseem sairauteen liittyen terveyskeskukseen aikaa, ja olisin saanut sen 5 viikon päähän. Sen jälkeen en ole kokeillut. Käyn työssä toisessa kunnassa, ja ajattelin, että varmaan jatkotutkimusten takia olisi hyvä mennä suoraan julkiselle. Mutta työterveysasema hoiti asian heti, ja maksoi osan tutkimuksista, ja työterveysaseman kautta saatu erikoislääkäri lähetti mut sit sairaalaan, julkiselle puolelle. Meillä on oma työterveysasema, ja se on heino juttu!

Vierailija
6/12 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysasema (tai omalla rahalla yksityinen).

Miksi näin?

Työterveyteen voi saada ajan esim kuukauden päähän, jos siis edes pääsee puhelimella läpi ja todennäköisesti saa vain ajan hoitajalle, ei lääkärille kuitenkaan. Ei saada käyttää nettiajanvarausta. Lisäksi työterveys on julkisilla tunnin matkan päässä työpaikasta, kotoa käsin vielä kauempana.

Vierailija
7/12 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskukseen. En ees tiedä missä meillä on työterveys, kun ei ole ollut tarvetta tässä parin kuukauden aikana, mitä olen ollut töissä.

Vierailija
8/12 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina työterveyshuollossa. En ole käynyt tällä vuosituhannella kertaakaan terveyskeskuksessa. Miksi työterveyshuolto? Ajan voi varata netissä ja aikoja saa aina samalle päivälle tai jos varaan ajan vasta myöhään illalla, niin heti seuraavalle päivälle. Työterveyshuolto kattaa meillä käytännössä kaiken hammashoitoa myöten, joten ei ole tarvetta jonottaa julkiselle ja vielä maksaa siitä itse. 

Vierailija
9/12 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toistaiseksi ollut niin kattava työterveyshuolto, että en ole terveysasemalla käynyt 6 vuoteen. Silloin menin lauantaiaamupäivällä, kun olin murtanut sormeni edellisenä iltana. Myöhemmin sain kuulla, että olisin silloinkin voinut mennä työterveyshuollon päivystykseen.

Muutin viime syksynä toiseen kaupunkiin saman työantajan palveluksessa ja täällä en ole käynyt vielä ollenkaan lääkärissä. Astma- ja allergialääkkeiden reseptit olen saanut uusittua soittamalla, muuta tarvetta ei ole ollut. Toivon, että täällä on yhtä hyvät työterveyspalvelut kuin Helsingissä oli.

Vierailija
10/12 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa (tai yksityisellä), meillä työterveys kattaa vain pakolliset.

Vierailija
11/12 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakustanteisesti yksityisellä. Työterveyteen saa mennä vain työn aiheuttamien vaivojen vuoksi. Terveyskeskukseen ei Helsingissä pääse akuutisti enkä halua sairaana istua kuutta tuntia jossain Malmin tk-päivystyksessäkään.

Vierailija
12/12 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut paljon työsuhteita ja työttömyyttä välissä. Jos hakeutuu julkiselle, ensimmäiseksi kysytään kuuluuko työterveyden piiriin ja ohjataan sinne.

Nykyisessä työssä ei muuta työterveyspalvelua ole kuin terveydenhoitaja, joten lääkäriin sitten julkiselle, onneksi tällä terveysasemalla pääsee nopeasti, jopa samana tai seuraavana päivänä (paitsi hammaslääkäriin!).

Yhdessä työssä vain yleislääkäri kuului työterveyspuolelle, samassa talossa toimivat erikoislääkäripalvelut piti maksaa itse, joten ajanvarauksessa piti olla huolellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän