Väkivaltaiset naiset
Eräs minulle läheisen pariskunnan mies paljasti kuinka nainen pahoinpitelee häntä mm. kynsimällä, lyömällä, puremalla jne. Aina saa kuulemma olla varuillaan ettei toinen hermostu ja tee jotain vakavampaa.
Kuulostaa kauhealta ja vaikealta uskoa, mutta uskottavahan se on. Sanoin hänelle ettei noin voi jatkua vaikka se tarkottaisi eroa.
Onko sinulla kokemuksia naisena omasta väkivaltaisuudesta suhteessa/miehenä uhrina? Miten asian voi ratkoa vai voiko?
Tuntuu, että tämä on verrattain vähän käsitelty aihe.
Kommentit (38)
Lähes kaikki naiset joiden kanssa olen seurustellut, ovat olleet väkivaltaisia. Hankalimmassa tapauksessa alkoholilla oli osuutta asiaan, joten ratkaisuksi päätyi vihdoin ero, koska toistuvalla riehumisella ei näkynyt loppua. Yhdessä tapauksessa löin ensimmäisellä kerralla takaisin ja tuon naisen väkivaltainen käytös loppui siihen. En olisi edes lyönyt mutta hyökkäys oli niin yllättävä ja äkillinen, että tuli tujautettua miltein reflekseillä.
Kokemuksieni perusteella siis kannattaa pitää puolensa ja näpäyttää heti ensimmäisellä kerralla takaisin tai hankkiutua eroon naisesta etenkin jos päihteet liittyvät tilanteisiin. Ehkä ei kannata lyödä mutta eräät tuttavani käyttävät sidontoja yms pitääkseen naisen kurissa. Tämä tosin ei tunnu lopettavan väkivaltaista kaytöstä, koska nainen ei hellässä käsittelyssä saa riittävän negatiivista palautetta toiminnastaan.
Jotenkin nyt joka tapauksessa on syytä reagoida, koska väkivalta saattaa vain kiihtyä. En usko, että nainen haluaa nähdä miestään alistuneessa tilassa, eli sitä räjähtämispistettä haetaan mahdollisesti kovemmin keinoin. Käyttäytymällä sivistyneesti saa tuossa tilanteessa palkinnoksi lähinnä halveksuntaa.
Naiset on nujerrettava ja saatava kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki naiset joiden kanssa olen seurustellut, ovat olleet väkivaltaisia. Hankalimmassa tapauksessa alkoholilla oli osuutta asiaan, joten ratkaisuksi päätyi vihdoin ero, koska toistuvalla riehumisella ei näkynyt loppua. Yhdessä tapauksessa löin ensimmäisellä kerralla takaisin ja tuon naisen väkivaltainen käytös loppui siihen. En olisi edes lyönyt mutta hyökkäys oli niin yllättävä ja äkillinen, että tuli tujautettua miltein reflekseillä.
Kokemuksieni perusteella siis kannattaa pitää puolensa ja näpäyttää heti ensimmäisellä kerralla takaisin tai hankkiutua eroon naisesta etenkin jos päihteet liittyvät tilanteisiin. Ehkä ei kannata lyödä mutta eräät tuttavani käyttävät sidontoja yms pitääkseen naisen kurissa. Tämä tosin ei tunnu lopettavan väkivaltaista kaytöstä, koska nainen ei hellässä käsittelyssä saa riittävän negatiivista palautetta toiminnastaan.
Jotenkin nyt joka tapauksessa on syytä reagoida, koska väkivalta saattaa vain kiihtyä. En usko, että nainen haluaa nähdä miestään alistuneessa tilassa, eli sitä räjähtämispistettä haetaan mahdollisesti kovemmin keinoin. Käyttäytymällä sivistyneesti saa tuossa tilanteessa palkinnoksi lähinnä halveksuntaa.
Ne sidontaotteethan vaan ärsyttää raivohullua enemmän.
Ikävintähän tässä on, että nainen saattaa olla ihan kiva sen 3 viikkoa kuukaudessa, mutta pms höyryissä muuttuu viikoksi ihmisudeksi. Haluan, että kotonani vallitsee rauhan ja ystävällisyyden ilmapiiri. Välillä vaikuttaa, että nainen käyttäytyy ihan hyvin kodin ulkopuolella ja koti on sitten se kiukuttelun ja vittuilun huvipuisto, missä voi päästää höyryjä vapaasti ulos.
Surustelu oliskin helpompaa jos naiset olisivat tasapainoisempia mutta käytännössä saattaa saada useamman naisen samassa asussa riippuen hormoonikierron vaiheesta. Tällaiseksi on nyt vain luonto meidät ihmiset tehnyt, eli ei siinä muu auta kun opetella tulemaan jotenkin toimeen "noiden kaikkien leidejen" kanssa. Sitä nyt voi hieman katsella kalenteriakin, jolloin osaa hieman varautua niihin rankempiin jaksoihin. Kunhan nyt ainakin oppisi olemaan heittämättä bensaa liekkeihin ja yrittää ymmärtää, ettei naisellakaan ole tunnelma katossa.
Kyllä ja juuri kun olet oppinut jotakin lopetetaan e-pillerit ja random generaattorista nainen saa uusia persoonallisuuden piirteitä. Sitten tulee lapset ja raskaudenaikaiset hormooni vaihtelut. Seuraavaksi on vaihdevuodet. Onne kaikille miehille vuoristoradalle.
Tässä erittäin painava syy valita MGTOW, muiden naisen kanssa elämisen miehen elämään tuomien negatiivisten asioiden vaikutusten lisäksi.
Mies voi joko olla oikeassa tai saada seksiä silloin tällöin...
Tämä tarkoittaa sitä että mies joko antaa naisen lyödä ja saa seksiä aina joskus tai sitten mies kertoo urhoollisesti että "olit tuhma ja nyt minä lähden suhteesta" ja on epäselvää kumpi kärsii enemmän; mies saa maksaa oikeassa olemisestaan kovan yksinäisyyden hinnan. Toisille ylpeys ja arvokkuus on tärkeämpää kuin toisille.
Nuorena olin hyvin epävarma ja mustasukkainen. Silloisella kihlatullani saattaa olla vieläkin muisto kynsistäni naamassaan. Katosi kesken illanvieton jonnekin ja löysin hänet tanssimassa toisen naisen kanssa. Nainen kai pelästyi ja lähti karkuun, exältä valui veri poskista.
Iän myötä olen tasoittunut eikä myöskään nykyinen mieheni anna aihetta mustasukkaisuuteen.
Asia ratkaistaan sillä, että hutsu pistetään järjestykseen antamalla hänelle turpaan oikein isännän kädestä. Nainen hakataan aivan paskaksi joka kerta kun alkaa häiriköimään. Mellastavat akat eivät kuulu parisuhteeseen, vaan heidän tulee elää nuhteessa.
Ne ovat kaikki olleet todella ahdistavia tilaneita, joissa hän on henkisesti ahdistellut mut 'nurkkaan' tuntikausien jänkyttämisellä, jossa ei ole ollut mitään tolkkua, eikä ole monista pyynnöistäni huolimatta lopettanut eikä jättänyt mua rauhaan. Nämä ovat yhtä kertaa lukuunottamatta tapahtuneet yöllä, kun olen ollut muutenkin väsynyt ja halunnut vain nukkua.
Näin minunkin väkivaltainen naiseni on ko. tilanteet omien sanojensa mukaan kokenut. Todellisuudessa hän silti riitelee lähinnä yksin: pitää kiljumalla pitkiä yksinpuheluja tai vaihtoehtoisesti vaatimalla vaatii aggressiivisesti minulta vastausta johonkin lautautuneeseen kysymykseen ja provosoituu sitten jopa väkivaltaan asti riippumatta siitä, mitä vastaan. Olen myös herännyt keskellä yötä nyrkiniskuun, kun vaimoni oli jostain muistanut, kuinka paska jätkä olen. Tällöinkin olemassaoloni oli vain mennyt painostamaan hänet äärirajoille. Astalon kanssa hillutaan ja myöhemmin sitten vikistään hallintaotteessa rimpuilusta tulleita mustelmia: "tiesin, että säkin oot naisenhakkaaja!" En vain ole koskaan lyönyt naista. Enkä sanonut pahasti. Olisi varmaan pitänyt. Suurin osa naisista ei loppujen lopuksi syty pehmomiehistä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on aikamoinen tabu. Eikös jossain nuorille teetetyssä kyselytutkimuksissa selvinnyt, että nuorten seurustelusuhteissa tytöt olisivat ihan huomattavankin väkivaltaisia kumppaneitaan kohtaan (voin yrittää etsiä sitä, ellei jollain muulla ole saatavilla)
Jostain syystä tästä ei haluta puhua ja miehet usein vaikenevat. Niin kuin miehet yleensäkin tuovat huomattavasti vähemmän ongelmiaan esiin.
Ois kiinnostavaa, jos tän tutkimuksen jostain löytäisit. Mulla on myös samansuuntainen mielikuva, että tällainen tutkimus olisi joskus tehty.
Se, miksi miehet vaikenevat, on se, että heille on naureskeltu ja heitä on pidetty rassukoina, jos he ovat joutuneet naisensa pahoinpitelemäksi. Jopa viranomaiset on vähätelleet naisten harjoittamaa väkivaltaa, ja kuvitellaan, että mies on automaattisesti vahvempi, nainen ei voi saada pahaa jälkeä aikaan, mies ei voi pelätä naista, mies voi ottaa naiselta esim. teräaseen pois kädestä tuosta vain. No aina ei ole niin, mutta koska miestä ei uskota tai hänelle naureskellaan, hän ei kerro, minkälaisessa h*lvetissä elää.
Vierailija kirjoitti:
Tää on aikamoinen tabu. Eikös jossain nuorille teetetyssä kyselytutkimuksissa selvinnyt, että nuorten seurustelusuhteissa tytöt olisivat ihan huomattavankin väkivaltaisia kumppaneitaan kohtaan (voin yrittää etsiä sitä, ellei jollain muulla ole saatavilla)
Jostain syystä tästä ei haluta puhua ja miehet usein vaikenevat. Niin kuin miehet yleensäkin tuovat huomattavasti vähemmän ongelmiaan esiin.
Kyseessä on Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen Nuorisorikollisuuskysely 2008 -aineistoon perustuva Venla Salmen artikkeli kokoomateoksessa: https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/152432/246_nuorten_rik…
Myös Markku Heiskasen ja Elina Ruuskasen Tuhansien iskujen maa -tutkimus kertoo, että miehet kokevat yhtä paljon lähisuhdeväkivaltaa kuin naiset. Vammoilla mitattuna naiset ovat toki heikommilla: http://www.heuni.fi/material/attachments/heuni/reports/6KHnLcUwR/Full_r…
Väkivaltatutkimuksissa on myös todettu, että monesti miehet itse vähättelevät väkivallan uhriksi joutumistaan. Näin varsinkin silloin jos elämäntapa on muutoinkin väkivallan kyllästämä. Esim. se, että nainen uhkaa saksilla humalassa riidan aikana ei välttämättä miehen mielestä ole väkivaltaa tai sillä uhkailua kun päästään poliisiasemalle asti/kun poliisi tulee kotihälytykselle.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena olin hyvin epävarma ja mustasukkainen. Silloisella kihlatullani saattaa olla vieläkin muisto kynsistäni naamassaan. Katosi kesken illanvieton jonnekin ja löysin hänet tanssimassa toisen naisen kanssa. Nainen kai pelästyi ja lähti karkuun, exältä valui veri poskista.
Iän myötä olen tasoittunut eikä myöskään nykyinen mieheni anna aihetta mustasukkaisuuteen.
Mielenkiintoista. Eli edelleenkin katsoisit oikeudeksesi raadella nykyisenkin miehen naaman kappaleiksi, jos mies antaisi aihetta sinulle mustasukkaisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Asia ratkaistaan sillä, että hutsu pistetään järjestykseen antamalla hänelle turpaan oikein isännän kädestä. Nainen hakataan aivan paskaksi joka kerta kun alkaa häiriköimään. Mellastavat akat eivät kuulu parisuhteeseen, vaan heidän tulee elää nuhteessa.
Miehet ovat naisten kaitsijoita; me hallitsemme maailmaa. Naispuoliset kapinalliset on kukistettava.
Kiinnostava aihe. Miksi näin vähän kommentteja?